APN instellingen voor iPhone

APN is de afkorting van 'Acces Point Name'. De APN is de naam van de verbinding die je provider gebruikt om je toestel met mobiel internet te verbinden. Kun jij je iPhone of iPad niet met het netwerk van je provider verbinden (dus niet wifi, maar 3G of 4G), dan kan dit te maken hebben met je APN-instellingen. Dat de APN-instellingen vaak al automatisch zijn ingevuld, betekent niet altijd dat deze juist zijn ingevuld. In onderstaand stappenplan leggen we je uit hoe je je APN-instellingen op je iOS-toestel wijzigt, daaronder zie je de juiste instellingen per provider..

APN instellingen aanpassen voor de Apple iPhone

  1. Ga naar instellingen
  2. Tik op Mobiel Netwerk
  3. Tik op Mobieledatanetwerk
  4. Vul hier de juiste instellingen in van jouw provider

Wat moet ik invullen?

  • T-Mobile

  • KPN

  • Tele2

  • Vodafone

  • hollandsnieuwe

  • Ben

  • Budget Mobiel

  • Simyo

  • Lebara

    Attribuut Invullen
    APN internet

    Mocht dit niet werken, dan kun je ook nog proberen om je netwerkinstellingen te herstellen. Let op dat je hiermee ook je opgeslagen WiFi-wachtwoorden verwijdert. Je netwerkinstellingen herstellen doe je zo:

    1. Ga naar 'Instellingen'
    2. Ga naar 'Algemeen'
    3. Scroll naar beneden en tik op 'Stel opnieuw in'
    4. Druk op 'Herstel netwerkinstellingen'

    Om je mobiele netwerk in te schakelen moet je toestel opnieuw opgestart worden. Hierna is je iPhone ingesteld voor het gebruik van mobiel internet!