Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Ruilen & Annuleren

Wil je je bestelling ruilen of annuleren? Jammer dat niet alles naar wens is, maar natuurlijk helpen we je hierbij. Alle producten van Belsimpel.nl kunnen tot 31 dagen na ontvangst gratis teruggestuurd worden. Je regelt dit makkelijk via je orderstatuspagina.



Je product ruilen of annuleren

Wil je liever een andere kleur, toch een ander product of je bestelling annuleren? Dat gaan we voor je regelen. Als je je bestelling annuleert, krijg je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 5 werkdagen teruggestort.

Spelregels ruilen en annuleren

  • Product is in originele en ongebruikte staat;
  • Product is compleet met onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en onbeschreven boekjes;
  • Bij abonnementen wordt eventueel gebruikt tegoed in rekening gebracht.

Zakelijke bestellingen en geactiveerde prepaidpakketten kunnen niet geruild of geannuleerd worden.

Product ruilen of annuleren

Om je bestelling te retourneren, zet je je toestel eerst terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna meld je je producten aan via de groene knop.

Product ruilen of annuleren ›


Zo werkt retourneren

Als je je product hebt aangemeld via je orderstatuspagina, krijg je een gratis verzendlabel om het naar ons terug te sturen. Je kunt je pakket volgen met een code die je bij het versturen krijgt. We sturen je een mail als we je pakket hebben ontvangen, vervolgens gaan we het ruilen of annuleren voor je regelen. We houden je hiervan via de mail op de hoogte, zodat je precies weet waar je aan toe bent.


Je product is defect

Een defect product is heel vervelend, maar ook dan helpen we je! Kijk hiervoor op onze Garantie & Reparatie-pagina.


Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je toestel naar ons terugstuurt, moet je deze terugzetten naar de fabrieksinstellingen (ook wel resetten genoemd). Let op: hiermee verwijder je alle bestanden en gegevens. Maak eerst een back-up als je deze wilt houden.

Op de productpagina van je toestel vind je een video met uitleg speciaal voor jouw toestel. Hieronder vind je een algemene uitleg hoe je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen.

  • Android

    Back-up maken

    • Open de Google Photos-app. Open onder de knop linksbovenin het Instellingen-menu. Ga hier vervolgens naar "Back-up en synchronisatie".
    • Zet in dit menu "Back-up en synchronisatie" aan. Kies welk account je wilt gebruiken om een back-up te maken.
    • Zet vervolgens back-ups van foto's en video's aan. Nu maakt Google een back-up van al je foto's en video's.
    • Ga hierna naar je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Zet ten slotte onder je Google-account "Back-up maken van mijn gegevens" aan. Hiermee maak je een back-up van al je instellingen.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Scroll naar "Fabrieksinstellingen herstellen".
    • Voer je wachtwoord, pin of vingerafdruk in om te bevestigen dat je je toestel wilt resetten.
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • iOS

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je iPhone)

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie iCloud.
    • Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
    • Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
    • Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je tablet, laptop of computer)

    • Ga naar icloud.com/find en log in met je Apple ID;
    • Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
    • Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
    • Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
      Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van – jouw naam –' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

    Back-up maken

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "iCloud".
    • Open hier het menu "Reservekopie".
    • Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
    • Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
    • Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
    • Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "Algemeen".
    • Open hier het menu "Stel opnieuw in".
    • Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
    • Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.

  • Windows

    Back-up maken

    • Open je instellingen en ga naar "Bijwerken en herstellen".
    • Kies hier voor "Back-up".
    • Zet vervolgens beide schakelaars aan. Je telefoon maakt nu een back-up van zowel je instellingen, als je apps in de Microsoft OneDrive.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en scroll naar "Systeem".
    • Kies binnen dat menu voor de optie "Info".
    • Tik vervolgens op de knop "Fabrieksinstellingen".
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • Blackberry

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Beveiliging en privacy".
    • Kies voor de optie "Data-opschoning".
    • Voer het woord "Blackberry" in in het tekstveld.
    • Bevestig je keuze door op "Data opschonen" te tikken.


Voldoe je niet aan de spelregels?

Zelfs dan bieden we je een goede oplossing. We bekijken je toestel goed en houden je op de hoogte. Je bepaalt dan zelf wat er met je product moet gebeuren. Vaak krijg je alsnog bijna je volledige aankoopbedrag terug.

  • Voldoe je niet aan de spelregels?

    Situatie Percentage Beschrijving
    Maximaal 30 dagen buiten de retourtermijn 90% Zowel het product als de doos zijn compleet en onbeschadigd: dat betekent dat zowel het product als de verpakking helemaal schoon en nieuw zijn. Je meldt het product aan als retour buiten de retourtermijn van 31 dagen, maar binnen 30 dagen na deze termijn.
    Producten met lichte krassen 90% De doos en accessoires zijn compleet, maar het product heeft lichte krassen.
    Producten beschadigd tot 70% De doos en accessoires zijn compleet. Het product heeft een duidelijk zichtbare beschadiging zoals een kras, barst of deuk. De vergoeding hangt af van hoe beschadigd het product is.
    Er missen accessoires

    Uitzondering: Apple-producten
    95%


    85%
    Het product is compleet en onbeschadigd, in een onbeschadigde doos. Er missen accessoires uit de doos, zoals bijvoorbeeld een lader, boekje of headset.

    Voor Apple-producten geldt een afwijkend percentage, in verband met de waarde van de accessoires.
    Doos is niet meer in nieuwstaat 90% Het product is compleet en onbeschadigd en de accessoires zijn compleet, maar de doos is beschadigd.

Voor het retourneren kun je het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.