Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen tot 31 dagen na ontvangst gratis teruggestuurd worden. Stuur het product binnen deze tijd op en geef aan of je het product wilt ruilen voor een ander product of je aankoopbedrag terug wilt krijgen. De eventuele terugstorting vindt altijd plaats binnen 5 werkdagen nadat we je pakket hebben verwerkt. Ook de verzendkosten worden volledig teruggestort.


Spelregels ruilen en annuleren

  • Product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  • Product is compleet met redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en onbeschreven boekjes
  • Voor abonnementen (met of zonder mobiele telefoon) geldt een afwijkende termijn van 14 kalenderdagen. Eventueel gebruikt tegoed wordt dan in rekening gebracht.

De wettelijke bedenktijd geldt niet voor zakelijke bestellingen en geactiveerde prepaidpakketten. Belsimpel.nl probeert binnen 3 werkdagen na ontvangst je retour te verwerken. Uiteraard dient je retour te voldoen aan bovenstaande voorwaarden. Als je verzendkosten betaald hebt, worden deze teruggestort. Eventuele waardevermindering van producten kan in rekening gebracht worden. 

Het aanmelden van je product doe je via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.

Voor het retourneren kun je het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.


Voldoe je niet aan de spelregels?

Zelfs dan biedt Belsimpel.nl je een eerlijke vergoeding voor je product. Wij maken in dat geval gebruik van vaste percentages van het aankoopbedrag:

Percentage Beschrijving
Producten in originele staat en maximaal 30 dagen buiten de retourtermijn. 90% Zowel het product als de doos zijn compleet onbeschadigd: dat betekent dat zowel het product als de verpakking helemaal schoon en nieuw zijn. Je hebt het product aangemeld als retour nadat de retourtermijn van 31 dagen verstreken is, maar maximaal 30 dagen na deze retourtermijn. Val je buiten de 30 dagen na de retourtermijn, dan wordt dit per geval bekeken.
Producten niet meer in nieuwstaat - zeer licht bekrast 90% De doos en accessoires zijn compleet en volledig onbeschadigd. Het product bevat alleen zeer lichte krassen die onder een lamp zichtbaar zijn.
Producten niet meer in nieuwstaat - beschadigd tot 70% De doos en accessoires zijn compleet en volledig onbeschadigd. Het product bevat een duidelijk zichtbare beschadiging zoals een kras, barst of deuk. De vergoeding hangt af van de mate van beschadiging.
Producten met missende accessoires. Doos en product wel in nieuwstaat.

Uitzondering: Apple producten
95%


85%
Het product is compleet onbeschadigd in een onbeschadigde doos. Er missen echter accessoires die in de doos zaten zoals een lader, boekje of headset.

Voor Apple-producten hanteren wij een afwijkend percentage in verband met de waarde van de accessoires.
Product in nieuwstaat, doos niet meer in nieuwstaat. 90% Het product is compleet onbeschadigd en de accessoires zijn compleet. De doos is echter beschadigd. Uiteraard mag je eventuele zegels verbreken bij het openen van de verpakking.

Retourinstructies

  • Verpak het product compleet met alle boekjes en accessoires in een stevige doos (geen envelop!) met bubbeltjesplastic of ander beschermend materiaal. Je bent zelf verantwoordelijk voor de staat waarin Belsimpel.nl het product retour ontvangt.
    Let op! Een aparte doos met beschermend materiaal is noodzakelijk.
  • Vergeet niet je simkaart en eventueel microSD-kaart uit het toestel te halen.
  • Advies: Voeg de originele pakbon en een brief met omschrijving van de reden van retourzending toe. Als je het aankoopbedrag terug wilt, vermeld dan je rekeningnummer in de brief.
  • Plak nooit iets op het doosje van een telefoon of tablet. Wil je deze sluitend maken, gebruik dan een elastiek.
  • Je kunt het pakket versturen via het label dat je krijgt op de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.

Belangrijk: Heractiveringsvergrendeling!

Tegenwoordig maken veel Android-toestellen gebruik van de zogenaamde heractiveringsvergrendeling. Deze functie wordt actief wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen. Je moet dan direct inloggen met een account dat eerder is gebruikt op die specifieke telefoon. Wanneer dit niet kan is het toestel onbruikbaar. We vragen je om deze functie uit te zetten wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Zo voorkomen we dat we je toestel niet kunnen repareren. Wanneer je dit niet doet is de kans groot dat wij het toestel naar je terug moeten sturen. Hierna moet deze functie uitgeschakeld worden met het gebruikte account. Vervolgens moet de telefoon weer terug om deze nu echt te repareren. Dit kost veel tijd en vertraagt het proces voor zowel een reparatie als vergoeding. Het uitschakelen van deze functie zonder de inloggegevens van het account is onmogelijk, anders zou de functie niet goed werken. Het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gaat niet bij elk toestel op dezelfde manier, maar is vaak gemakkelijk te vinden. Een algemeen stappenplan kun je hieronder vinden:

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Beveiliging
  • Zoek Heractiveringsvergrendeling op in het menu (kan ook de naam Reactivation Security of Killswitch hebben) en vink het uit. Er wordt meteen gevraagd om in te loggen met je account (bijvoorbeeld je Samsung-account of Google-account)
  • Voer het wachtwoord van je account in
  • Zodra het wachtwoord succesvol is ingevoerd, is de heractiveringsvergrendeling uitgeschakeld.

Sommige Android-toestellen maken gebruik van Android Apparaatbeheer. Dit uitschakelen is ook belangrijk voor het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling. Dit doe je bij Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders. Weet je niet zeker of je heractiveringsvergrendeling is uitgeschakeld en wil je je apparaat ruilen/terugsturen? Reset dan je telefoon naar fabrieksinstellingen. Als je hierna je toestel gewoon kunt gebruiken zonder in te loggen met je oude account, is het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gelukt.


Abonnement ruilen/annuleren

Heb je alleen een sim-only abonnement besteld en wil je deze ruilen of annuleren? Dit kan binnen 14 kalenderdagen. Dit kun je ook aanmelden via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.