Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Nummerbehoud


Wanneer je een abonnement bestelt bij Belsimpel.nl is het altijd mogelijk om je nummer mee te nemen naar je nieuwe provider!

Voordelen nummerbehoud

  • Je neemt je huidige telefoonnummer mee naar je nieuwe abonnement
  • Je hoeft je oude abonnement niet zelf op te zeggen
  • Je komt nooit met dubbele kosten te zitten
  • Je komt nooit zonder abonnement te zitten

Tips nummerbehoud

  • Zeg niet zelf je abonnement op. Belsimpel.nl doet dit voor je samen met de nieuwe provider. Dit voorkomt later problemen met mogelijk zelfs het verlies van je telefoonnummer tot gevolg.
  • Indien je je abonnement hebt afgekocht of wegens dekkingsklachten eerder weg mag bij je huidige provider, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij leiden het nummerbehoud dan in goede banen.

Bekijk de spelregels voor nummerbehoud om te zorgen dat je je nummer mee kunt nemen.

Spelregels nummerbehoud

Er zijn een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen om zeker te zijn dat je je nummer mee kunt nemen.

Particulier abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal twee maanden voor de einddatum van je contract worden aangevraagd. Als je minder dan één maand voor het einde van je contract of al buiten je contractstermijn zit, dan heb je één maand opzegtermijn.
  2. Je nummer gaat over op de eerste werkdag na het aflopen van je huidige abonnement.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider. Als je bij dezelfde provider wilt blijven, kies je voor een verlenging.

Zakelijk abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal twee maanden voor de einddatum van je contract worden aangevraagd. Als je minder dan één maand voor het einde van je contract of al buiten je contractstermijn zit, dan heb je één maand opzegtermijn.
  2. Je nummer gaat over op de eerste werkdag na het aflopen van je huidige abonnement.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider. Als je bij dezelfde provider wilt blijven, kies je voor een verlenging.

Prepaid

  1. Het nummerbehoud kan na tien werkdagen uitgevoerd worden.
  2. Als je van een prepaidaansluiting naar een abonnementsaansluiting gaat van dezelfde provider, dan is de omzetting vaak per direct. Je maakt dan dus direct gebruik van het nieuwe abonnement op je oude prepaidsimkaart. De actuele informatie van de nummerbehoudprocedure bij jouw provider vind je door hieronder te klikken op het logo van je provider.


Procedure nummerbehoud per provider