Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Nummerbehoud


Wanneer je een abonnement bestelt bij Belsimpel kun je altijd je nummer meenemen naar je nieuwe provider!

Voordelen nummerbehoud

  • Je huidige telefoonnummer neem je mee naar je nieuwe abonnement
  • Je hoeft je oude abonnement niet zelf op te zeggen
  • Je komt nooit met dubbele kosten te zitten
  • Je komt nooit zonder abonnement te zitten

Tips nummerbehoud

  • Zeg niet zelf je abonnement op, dit doet Belsimpel samen met de nieuwe provider voor je. Dit voorkomt later problemen met mogelijk zelfs het verlies van je telefoonnummer tot gevolg.
  • Indien je je abonnement hebt afgekocht of wegens dekkingsklachten eerder weg mag bij je huidige provider, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij leiden dan het nummerbehoud in goede banen.


Spelregels nummerbehoud

Er zijn een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen om zeker te zijn dat je je nummer mee kunt nemen. Zie deze voorwaarden hieronder:

Particulier abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal twee maanden van te voren worden aangevraagd. Als je minder dan één maand te gaan hebt voor het einde van je contract, of als je al buiten je contractstermijn zit, dan heb je één maand opzegtermijn.
  2. Nummerbehoud is mogelijk op de eerste dag na het aflopen van je huidige abonnement.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider.

Zakelijk abonnement

  1. Nummerbehoud kan maximaal vier maanden van te voren worden aangevraagd. Als je minder dan drie maanden te gaan hebt voor het einde van je contract, of als je al buiten je contractstermijn zit, dan heb je drie maanden opzegtermijn.
  2. Nummerbehoud is mogelijk op de eerste dag nadat het abonnement is afgelopen.
  3. Het nummer dat je mee wilt nemen staat op jouw naam en moet actief zijn. Je moet dus bereikbaar zijn op het nummer dat je wilt behouden.
  4. Je dient over te stappen van provider.

Prepaid

  1. Het nummerbehoud kan na tien werkdagen uitgevoerd worden.
  2. Als je van een prepaidaansluiting naar een abonnementsaansluiting gaat van dezelfde provider, dan is de omzetting vaak per direct. Je maakt dan dus direct gebruik van het nieuwe abonnement op je oude prepaidsimkaart.


Procedure nummerbehoud per provider



Let op:
Zakelijke abonnementen hebben meestal een opzegtermijn van 3 maanden. Voor een aanvraag van nummerbehoud met een zakelijk contract moet de datum minimaal 3 kalendermaanden + 1 werkdag en maximaal 4 maanden in de toekomst liggen. Voor 100% zekerheid kun je bij je huidige provider vragen wat de opzegtermijn van je contract is.