Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Bespaartips


  1. Verleng je abonnement op tijd

    Als je je abonnement op tijd verlengt, profiteer je van een nieuwe scherpe deal en heb je vaak een veel voordeliger (Sim Only-)abonnement of een nieuw toestel. Er zijn tegenwoordig ook Sim Only-abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn, zodat je het aanschaffen van een nieuw toestel nog even uitstelt.


  2. Kies een bundel die groot genoeg is

    Bellen, sms’en en internetten buiten de bundel is vaak behoorlijk duur. Daarom is het aan te raden een bundel te kiezen die sowieso groot genoeg is. Zo voorkom je hoge kosten buiten je bundel.


  3. Maak gebruik van kostenbesparende apps

    Met sommige applicaties bespaar je veel belminuten en sms’jes. WhatsApp (berichten versturen via internet) is hier een bekend voorbeeld van. Andere voorbeelden zijn Facebook Messenger, Skype en Viber.


  4. Gratis toestel?

    De kosten voor een 'gratis' toestel zitten bij de prijs van je abonnement in. Soms is het voordeliger om een Sim Only-abonnement te kiezen met daarbij een los toestel. Kijk voor de voordeligste Sim Only’s op Belsimpel.nl/Sim-Only.


  5. Maak wanneer mogelijk gebruik van wifi

    Als je verbinding hebt via wifi, verbruik je je eigen databundel niet. Zeker Youtube-video’s afspelen en apps downloaden kost erg veel data. Zorg dat je dit zo veel mogelijk via wifi doet.




Waar moet ik op letten?


  1. De meeste providers rekenen gesprekken af per minuut en niet per seconde

    Hierdoor verbruik je vaak meer minuten dan je misschien zou verwachten. Neem daarom altijd een bundel met genoeg belminuten/sms’jes om te voorkomen dat je over je bundel gaat.


  2. Sommige applicaties zoeken zelf contact met internet

    Deze applicaties verbruiken dus data zonder dat je het door hebt. Houd je dataverbruik daarom goed in de gaten, bijvoorbeeld met een speciale app.


  3. Je kunt niet bij elke provider tegoed meenemen naar de volgende maand

    Controleer van tevoren of dit mogelijk is, ook voor de databundel. Hiermee vang je maanden dat je meer belt dan normaal makkelijker op.


  4. Hoge kosten in het buitenland

    In het buitenland is bellen, sms’en en vooral internetten behoorlijk duur en valt bijna altijd buiten de bundel. Sommige providers hebben abonnementen waarbij je (een deel van) je bundel in het buitenland kan gebruiken. Bij andere providers heb je hiervoor speciale buitenlandbundel die per dag of week af te sluiten zijn om hoge kosten te voorkomen. Halverwege 2017 worden roamingkosten in Europa geheel afgeschaft. Lees je van tevoren altijd goed in over roamingkosten bij je provider.


  5. Niet elke smartphone kan hetzelfde

    Kijk daarom goed wat de mogelijkheden zijn per telefoon. Kies een toestel dat voldoet aan je voorkeuren en bij je gebruik past.




Hoe worden mijn gesprekken afgerekend?


De belminuten kunnen op twee manieren afgerekend worden. Je betaalt per minuut of per seconde. Hieronder zie je een overzicht hoe iedere provider de belminuten afrekent. Als je per seconde afrekent, wordt de eerste minuut vaak wel volledig in rekening gebracht. Na de eerste minuut wordt dan per seconde afgerekend.

Per minuut Ben, Simyo, Tele2, Telfort
Per seconde hollandsnieuwe*, KPN, T-Mobile, Vodafone, Ziggo

*Er wordt per seconde afgerekend met een minimum van 30 seconden i.p.v. één minuut bellen.




Kan ik mijn tegoed meenemen?


Bij sommige providers is het mogelijk om je tegoed langer dan een maand te houden. Als je dus aan het eind van de maand niet al je belminuten, sms'jes of data hebt gebruikt, worden ze meegenomen naar de volgende maand. Je gebruikt wel altijd eerst je nieuwe tegoed, voordat je het tegoed van de vorige maand kunt gebruiken.

Niet mogelijk Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Tele2, Vodafone, Ziggo
Wel mogelijk (2 maanden) Telfort