Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie

Als je gekochte artikel defect raakt, is dat natuurlijk erg vervelend. Wij willen je helpen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn. Daarom bieden we je hierbij de snelle omwisselservice. Bekijk hieronder de informatie die je nodig hebt bij jouw situatie:





Optie 1: Product is reeds defect bij ontvangst

Het komt voor dat een product bij ontvangst al kapot is. Uiteraard repareren wij het product dan voor je, maar mogelijk kun je gebruik maken van de snelle omwisselservice! Valt je product binnen deze speciale serviceregeling, dan ruilen wij het defecte product om voor een nieuw model. Je doorloopt dan dus geen reparatieproces! Het defecte product wordt opgestuurd naar ons hoofdkantoor en binnen 1 tot 5 werkdagen ontvang je een nieuw model.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de snelle omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect via de orderstatuspagina gemeld; kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

Zodra we je product retour ontvangen, controleren we het op de bovenstaande eisen. Voldoet je product aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor deze snelle omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe! Is dat niet het geval? Dan verhelpen wij het defect door het product voor je te repareren.


Kom je er niet uit? Weet je niet helemaal zeker of je product daadwerkelijk defect is, kijk dan op deze pagina.




Optie 2: Product defect binnen de garantie

Is jouw product defect en heb je nog garantie, dan helpen wij je verder. Klik hieronder op het merk van jouw product voor de bijbehorende reparatieafhandeling.





Optie 3: Product defect buiten de garantie

Is je product kapot en heb je geen garantie meer? Dan kunnen we je nog steeds helpen. Vaak kun je jouw product gewoon laten repareren. Let er wel op dat hier kosten aan verbonden zijn. Om ervoor te zorgen dat je achteraf niet verrast wordt met hoge kosten maakt het reparatiecentrum een prijsopgave. Om je product te laten onderzoeken en repareren, meld je hem aan via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.

Je kiest zelf of je jouw product wilt laten repareren tegen de kosten die het reparatiecentrum stelt. Je hoeft nooit de onderzoekskosten van het reparatiecentrum te betalen. Belsimpel.nl betaalt dit altijd voor je!

Let op! Vochtschade is nooit te repareren.


Val- en vochtschade

Gebruiksschade, zoals een telefoon die gevallen is of vochtschade heeft, valt helaas niet binnen de garantie. Je toestel kan vochtschade oplopen doordat het in aanraking is gekomen met vloeistoffen. Hierdoor kan kortsluiting ontstaan en onderdelen kunnen aangetast worden. Vochtschade kan niet gerepareerd worden.

Tip van Belsimpel: Is je product in aanraking geweest met vloeistoffen? Dan kun je de schade beperken! Droog je toestel zo snel mogelijk door hem uitgeschakeld in een bak met rijst te leggen. De rijst neemt het vocht op en na een dag is je toestel weer droog.