Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & Reparatie

Heb je een probleem met je product? Geen zorgen, wij gaan je helpen. Je kunt je product voor een reparatie aanmelden op je orderstatuspagina.

In de video hiernaast leggen we uit wat je kunt doen als je problemen hebt met je toestel. Je kunt alle informatie ook hieronder lezen.


Je toestel is defect

Vervelend dat je een probleem hebt met je toestel! Gelukkig kunnen we dit voor je oplossen. We geven je op alle toestellen altijd 2 jaar garantie.

Spelregels garantie

Het merk van je toestel bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties voor het merk mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Meld je product aan voor een reparatie via de groene knop.

  • Valt het defect onder de garantie? Dan is de reparatie gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd.
  • Valt het defect buiten de garantie? Dan krijg je een prijsopgave van de reparatie. Je kunt dan zelf kiezen of je je product voor die kosten wilt laten repareren.

Een reparatie duurt ongeveer 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.

Wat valt in ieder geval niet binnen de garantie?
Vocht-, val- en drukschade vallen nooit binnen de garantie. Je krijgt daarom altijd een prijsopgave. Vochtschade kan bovendien niet gerepareerd worden.


Toestel aanmelden voor reparatie

Wil je je product ter reparatie opsturen? Zet je toestel dan eerst terug naar de fabrieksinstellingen. Meld je toestel daarna aan via de groene knop.

Product ter reparatie aanmelden ›


Je accessoire is defect

Een defecte accessoire is erg vervelend, maar we gaan je hierbij helpen. We geven je op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl. Zo helpen we je nog sneller verder.

Spelregels garantie

Het merk van je accessoire bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Voor smartwatches gelden vaak dezelfde regels als voor toestellen, lees hiervoor je toestel is defect.


Accessoire aanmelden voor reparatie

Meld je product aan via de groene knop.

Product ter reparatie aanmelden ›


Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. Hier leggen we per besturingssysteem globaal uit hoe het maken van een back-up en het resetten werken.


  • Android

    Back-up maken

    • Open de Google Photos-app. Open onder de knop linksbovenin het Instellingen-menu. Ga hier vervolgens naar "Back-up en synchronisatie".
    • Zet in dit menu "Back-up en synchronisatie" aan. Kies welk account je wilt gebruiken om een back-up te maken.
    • Zet vervolgens back-ups van foto's en video's aan. Nu maakt Google een back-up van al je foto's en video's.
    • Ga hierna naar je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Zet ten slotte onder je Google-account "Back-up maken van mijn gegevens" aan. Hiermee maak je een back-up van al je instellingen.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Scroll naar "Fabrieksinstellingen herstellen".
    • Voer je wachtwoord, pin of vingerafdruk in om te bevestigen dat je je toestel wilt resetten.
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • iOS

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je iPhone)

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie iCloud.
    • Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
    • Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
    • Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je tablet, laptop of computer)

    • Ga naar icloud.com/find en log in met je Apple ID;
    • Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
    • Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
    • Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
      Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van – jouw naam –' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

    Back-up maken

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "iCloud".
    • Open hier het menu "Reservekopie".
    • Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
    • Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
    • Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
    • Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "Algemeen".
    • Open hier het menu "Stel opnieuw in".
    • Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
    • Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.

  • Windows

    Back-up maken

    • Open je instellingen en ga naar "Bijwerken en herstellen".
    • Kies hier voor "Back-up".
    • Zet vervolgens beide schakelaars aan. Je telefoon maakt nu een back-up van zowel je instellingen, als je apps in de Microsoft OneDrive.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en scroll naar "Systeem".
    • Kies binnen dat menu voor de optie "Info".
    • Tik vervolgens op de knop "Fabrieksinstellingen".
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • Blackberry

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Beveiliging en privacy".
    • Kies voor de optie "Data-opschoning".
    • Voer het woord "Blackberry" in in het tekstveld.
    • Bevestig je keuze door op "Data opschonen" te tikken.