Garantie & Reparatie

This page is also available in English. Check out our Warranty & Repairs page!

Heb je een probleem met je product? Geen zorgen, wij gaan je helpen. Meld je product direct aan via de groene knop of lees verder op deze pagina voor meer informatie.

Product ter reparatie aanmelden ›


Op alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er in redelijkheid van mag verwachten als consument.


Spelregels garantie

Wij vinden het belangrijk dat je product goed en snel wordt gerepareerd. Daarom besteden we dit uit aan de beste reparatiebedrijven, die gecertificeerd zijn door het merk van je product. Zo garanderen we een reparatie die aan de normen van de fabrikant voldoet. Dit betekent dat de fabrieksgarantie op je telefoon of tablet na de reparatie weer ingaat tot 2 jaar na de aankoopdatum.

Het reparatiebedrijf bepaalt of je defect binnen of buiten de garantie valt. Hierbij letten ze op de oorzaak van het defect.

  • Je product heeft softwareproblemen of een ander defect buiten je schuld
    Als je product defect raakt door een fabricagefout, dan valt reparatie binnen de garantie en is deze gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd. Het liefst voorkom je natuurlijk dat je product ter reparatie moet. Gelukkig kun je veel softwareproblemen zelf oplossen. Bekijk daarom altijd onze pagina met veel voorkomende problemen en oplossingen voordat je je product opstuurt.

    Let op: Heeft je product daarnaast ook gebruikersschade? Het reparatiebedrijf repareert altijd alle defecten om kwaliteitsgarantie te kunnen geven. Een deelreparatie is niet mogelijk. Het kan daarom zijn dat je hier een prijsopgave van ontvangt.

  • Je product heeft gebruikersschade
    Val-, stoot-, druk-, of waterschade valt altijd buiten de garantie. Je garantie vervalt ook bij vuilschade, overmatige vervuiling die de werking van je product beïnvloedt, of het onjuist schoonmaken van je product. Ten slotte valt een reparatie buiten de garantie als je product geopend wordt door een derde, iemand die hiervoor geen toestemming heeft van de fabrikant. Je ontvangt in deze gevallen altijd een prijsopgave. Je kunt dan zelf kiezen of je je product tegen die kosten wilt laten repareren.

Reparatie buiten garantie

Het merk van je product selecteert de reparatiebedrijven die garantiereparaties mogen uitvoeren. Na reparatie bij een door het merk gecertificeerde partij gaat de oorspronkelijke garantieperiode van je product weer in. Deze reparatiebedrijven gebruiken altijd originele onderdelen en kijken je product helemaal na, zodat alles weer werkt zoals het hoort en je product voldoet aan de normen van het merk. Hierdoor kan een prijsopgave bij een reparatie buiten de garantie soms hoger zijn dan je misschien verwachtte.

Heeft je telefoon gebruikersschade en kan deze dus niet onder garantie gerepareerd worden? Dan kun je er ook voor kiezen om je telefoon te laten repareren bij een niet-gecertificeerd reparatiebedrijf bij jou in de buurt. Deze partijen zijn vaak goedkoper en sneller en bieden soms ook de mogelijkheid om originele onderdelen te gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je na de reparatie geen aanspraak meer maakt op de fabrieksgarantie.

Let op! Door reparatie bij een niet-gecertificeerde partij vervalt de garantie op je toestel. We raden dit daarom alleen aan als je defect buiten de garantie valt en de garantietermijn van je product binnen enkele maanden afloopt.


Je toestel aanmelden voor reparatie

Vervelend dat je een probleem hebt met je telefoon of tablet! Gelukkig kunnen we dit voor je oplossen. We geven op alle toestellen altijd 2 jaar garantie. Een reparatie duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.

Zet je toestel altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen voordat je deze ter reparatie opstuurt. Heb je een Apple iPhone? Zorg dan dat je ook de functie 'Zoek Mijn iPhone' (Find My iPhone) uitschakelt. Anders kan je toestel niet gerepareerd worden.


Product ter reparatie aanmelden ›


Je accessoire aanmelden voor reparatie

Een defecte accessoire is vervelend, maar we helpen je om dit snel op te lossen. We geven op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Stuur ons dan een foto van je kapotte product via het contactformulier onderaan onze Klantenservice-pagina. Zo helpen we je nog sneller verder.


Product ter reparatie aanmelden ›


Je toestel verzekeren

Wanneer je een toestel koopt bij Belsimpel, kun je ervoor kiezen om een Tulip Assist-verzekering af te sluiten om je te beschermen tegen hoge reparatiekosten. Dit is mogelijk tot twee weken nadat je je telefoon in huis hebt. Hiermee verzeker je je product de eerste 3 maanden gratis, en is je verzekering daarna altijd maandelijks opzegbaar.

Wanneer je een Tulip Assist-verzekering hebt, kun je melding doen van schade, diefstal of verlies via de Tulip Assist-website. De experts van Tulip Assist gaan dan direct voor je aan de slag!


Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. Hieronder leggen we per besturingssysteem globaal uit hoe het maken van een back-up en het resetten werken.


  • Android

    Back-up maken

    • Open de Google Photos-app. Open onder de knop linksbovenin het Instellingen-menu. Ga hier vervolgens naar "Back-up en synchronisatie".
    • Zet in dit menu "Back-up en synchronisatie" aan. Kies welk account je wilt gebruiken om een back-up te maken.
    • Zet vervolgens back-ups van foto's en video's aan. Nu maakt Google een back-up van al je foto's en video's.
    • Ga hierna naar je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Zet ten slotte onder je Google-account "Back-up maken van mijn gegevens" aan. Hiermee maak je een back-up van al je instellingen.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
    • Scroll naar "Fabrieksinstellingen herstellen".
    • Voer je wachtwoord, pin of vingerafdruk in om te bevestigen dat je je toestel wilt resetten.
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • iOS

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je iPhone)

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie iCloud.
    • Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
    • Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
    • Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.

    Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je tablet, laptop of computer)

    • Ga naar icloud.com/find en log in met je Apple ID;
    • Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
    • Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
    • Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
      Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van – jouw naam –' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

    Back-up maken

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "iCloud".
    • Open hier het menu "Reservekopie".
    • Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
    • Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
    • Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
    • Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu.
    • Ga naar de optie "Algemeen".
    • Open hier het menu "Stel opnieuw in".
    • Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
    • Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.

  • Windows

    Back-up maken

    • Open je instellingen en ga naar "Bijwerken en herstellen".
    • Kies hier voor "Back-up".
    • Zet vervolgens beide schakelaars aan. Je telefoon maakt nu een back-up van zowel je instellingen, als je apps in de Microsoft OneDrive.

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en scroll naar "Systeem".
    • Kies binnen dat menu voor de optie "Info".
    • Tik vervolgens op de knop "Fabrieksinstellingen".
    • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.

  • Blackberry

    Fabrieksinstellingen

    • Open je instellingen-menu en kies voor "Beveiliging en privacy".
    • Kies voor de optie "Data-opschoning".
    • Voer het woord "Blackberry" in in het tekstveld.
    • Bevestig je keuze door op "Data opschonen" te tikken.