Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Hoe lang van tevoren kan ik verlengen of overstappen?

Hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement mag je verlengen of kun je een aanvraag doen om over te stappen met nummerbehoud? In de tabellen hieronder vind je de termijnen voor verlengen en overstappen per provider voor particuliere en zakelijke abonnementen. Deze termijnen zijn door providers vastgesteld en Belsimpel is hieraan gebonden.


Particulier

Provider Verlengen Overstappen*
Ben 90 dagen 60 dagen
hollandsnieuwe 90 dagen 60 dagen
KPN 120 dagen 60 dagen
Simyo Niet mogelijk 60 dagen
Tele2 120 dagen 60 dagen*
Telfort 120 dagen 60 dagen
T-Mobile 120 dagen 60 dagen
Vodafone 120 dagen 60 dagen
Ziggo Niet mogelijk 60 dagen

*Overstappen náár Tele2 kan altijd 120 dagen van tevoren.

Wanneer je overstapt naar een andere provider, heb je altijd een opzegtermijn van 1 maand. De termijn die we hier laten zien heeft betrekking op de een overstap naar een andere provider met nummerbehoud. Je nieuwe abonnement gaat dan de dag na je einddatum in.

Tip! Heb je een abonnement dat maandelijks opzegbaar is? Dan kun je op elk gewenst moment overstappen. Je hoeft in dit geval alleen maar rekening te houden met je opzegtermijn.


Zakelijk

Provider Verlengen Overstappen
hollandsnieuwe Niet mogelijk 60 dagen
KPN 4 maanden 60 dagen
Tele2 4 maanden 60 dagen*
Telfort 4 maanden 60 dagen
T-Mobile 6 maanden 60 dagen
Vodafone 4 maanden 60 dagen

*Overstappen náár Tele2 kan altijd 120 dagen van tevoren.

Wanneer je overstapt naar een andere provider, heb je altijd een opzegtermijn van 1 maand. De termijn die we hier laten zien heeft betrekking op de een overstap naar een andere provider met nummerbehoud. Je nieuwe abonnement gaat dan de dag na je einddatum in.


Wanneer moet ik verlengen?

Als je je nummer wilt behouden, kan je twee dingen doen. Je kiest ervoor om te verlengen bij je huidige provider, of je stapt over naar een nieuwe provider en vraagt daarbij nummerbehoud aan. In principe geldt dat je bij een andere provider altijd nummerbehoud aan moet vragen om je nummer mee te kunnen nemen naar je nieuwe abonnement. Als je bij dezelfde provider blijft, is het niet mogelijk om een nieuw abonnement met nummerbehoud aan te vragen. Je vraagt in dat geval altijd een verlenging aan. Dit is bovendien voordeliger, omdat je bespaart op de aansluitkosten.


Wanneer gaat mijn verlenging in?

Een particuliere verlenging gaat in principe op de eerste werkdag na de einddatum van je oude contract in. Er zijn een aantal uitzonderingen op deze regel. Zo gaat een verlenging altijd direct de volgende maand in als je op dit moment een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement hebt. Op het moment dat je bij Tele2 van een Sim Only naar een abonnement met toestel gaat, gaat je nieuwe abonnement ook direct in. Als je bij Telfort overstapt van een Sim Only naar een abonnement met toestel, dan gaat je nieuwe abonnement in 5 dagen nadat de verlenging is aangevraagd. Wanneer je je abonnement verlengt, krijg je altijd een bevestiging vanuit de provider met daarin informatie omtrent de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.

Voor een zakelijke verlenging geldt dat het nieuwe abonnement ingaat op dezelfde dag als de einddatum van je huidige contract.