Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Hoe lang van tevoren kan ik verlengen of overstappen?

Hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement mag je verlengen of kun je een overstappen met het meenemen van je telefoonnummer? In de tabellen hieronder vind je de termijnen voor verlengen en overstappen per provider voor particuliere en zakelijke abonnementen. Deze termijnen zijn door providers vastgesteld en Belsimpel is hieraan gebonden.


Iedereen kan bij Belsimpel verlengen en overstappen

Heb je nog niet eerder bij Belsimpel besteld? Geen zorgen, iedereen kan bij Belsimpel verlengen of overstappen! Sterker nog: je bent via ons ook nog voordeliger uit én je profiteert van allerlei voordelen, zoals onze Nummerbehoudgarantie en Dekkingsgarantie.


Particulier

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor het einde van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen Overstappen naar Ben of T-Mobile Overstappen naar een andere provider
Ben 90 dagen 60 dagen 120 dagen
hollandsnieuwe 120 dagen 60 dagen 120 dagen
KPN 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Simyo Niet mogelijk 60 dagen 120 dagen
Tele2 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Telfort 120 dagen 60 dagen 120 dagen
T-Mobile 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Ziggo Niet mogelijk 60 dagen 120 dagen

Wanneer je overstapt naar een andere provider, heb je altijd een opzegtermijn van 1 maand. De termijn die we in de tabel laten zien heeft betrekking op een overstap naar een andere provider met nummerbehoud. Je nieuwe abonnement gaat dan de dag na je einddatum in.

Tip! Heb je een abonnement dat maandelijks opzegbaar is? Dan kun je op elk gewenst moment overstappen. Je hoeft in dit geval alleen maar rekening te houden met je opzegtermijn.


Zakelijk

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor het einde van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen Overstappen naar T-Mobile Overstappen naar een andere provider
hollandsnieuwe Niet mogelijk 60 dagen 120 dagen
KPN 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Tele2 120 dagen 60 dagen 120 dagen
Telfort 120 dagen 60 dagen 120 dagen
T-Mobile 180 dagen 60 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 60 dagen 120 dagen

Wanneer je overstapt naar een andere provider, heb je altijd een opzegtermijn van 1 maand. De termijn die we hier laten zien heeft betrekking op de een overstap naar een andere provider met nummerbehoud. Je nieuwe abonnement gaat dan de dag na je einddatum in.


Moet ik verlengen of overstappen?

Als je je telefoonnummer wilt meenemen naar je nieuwe abonnement, dan heb je twee opties:

  1. Bij je huidige provider blijven: dit heet verlengen.
  2. Naar een andere provider: dit heet overstappen met nummerbehoud.

Als je kiest om te verlengen, dan behoud je automatisch je eigen telefoonnummer. Ga je naar een andere provider en wil je je telefoonnummer houden? Dan kies je voor nummerbehoud, hiermee verhuist je telefoonnummer met jou mee.


Wanneer gaat mijn verlenging in?

Een particuliere verlenging gaat meestal in op de eerste werkdag na de einddatum van je oude contract. Voor een zakelijke verlenging geldt dat het nieuwe abonnement ingaat op dezelfde dag als de einddatum van je oude contract. We laten je altijd weten wanneer je abonnement ingaat, zodat je altijd op de hoogte bent.

Er zijn een aantal uitzonderingen:

  • Je abonnement gaat direct de volgende maand in als:
    • Je nu een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement hebt, of;
    • Je van een Tele2 Sim Only-abonnement naar een Tele2-abonnement met telefoon gaat.
  • Als je van een Telfort Sim Only-abonnement naar een Telfort-abonnement met telefoon gaat, dan gaat je nieuwe abonnement 5 dagen na de aanvraag in.