Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Hoe lang van tevoren kan ik verlengen of overstappen?

Je hoeft niet te wachten tot de einddatum van je contract voor je kunt verlengen of overstappen: dit kan al een paar maanden van tevoren. En als je bij je bestelling een nieuwe telefoon uitzoekt, versturen we deze direct. Zo kun je je nieuwe toestel al gebruiken tijdens de looptijd van je huidige abonnement! Als je op tijd verlengt of overstapt, sluit je nieuwe abonnement naadloos aan op je oude. Hierbij houd je gewoon je bestaande telefoonnummer.

Bekijk op deze pagina hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement je mag verlengen of overstappen. Heb je je huidige abonnement bij Belsimpel besteld? Dan krijg je van ons ook een seintje zodra je mag verlengen of overstappen.


Particulier

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor de einddatum van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen bij je huidige provider Overstappen naar een andere provider
Ben 120 dagen 120 dagen
hollandsnieuwe 120 dagen 120 dagen
KPN 120 dagen 120 dagen
Simyo Niet mogelijk 120 dagen
Tele2 120 dagen 120 dagen
Telfort 120 dagen 120 dagen
T-Mobile 120 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 120 dagen
Ziggo Niet mogelijk 120 dagen

Tip! Heb je een abonnement dat maandelijks opzegbaar is? Dan kun je op elk gewenst moment overstappen. Je hoeft in dit geval alleen maar rekening te houden met de opzegtermijn van 1 maand bij je huidige provider.

Veelgestelde vragen particulier

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde verlenging in?

    Bij een verlenging gaat je nieuwe abonnement meestal in op de eerste werkdag na de einddatum van je huidige contract. Er zijn een paar uitzonderingen hierop:

    • Je verlenging gaat de volgende maand in als je nu een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement hebt.
    • Je verlenging gaat 14 dagen na aanvraag in als je nu een Sim Only-abonnement van Telfort hebt en naar een abonnement met telefoon gaat.

    We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je verlenging ingaat!

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde overstap in?

    Bij een overstap heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van 1 maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum. We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je nieuwe abonnement precies ingaat.


Zakelijk

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor de einddatum van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen bij je huidige provider Overstappen naar een andere provider
hollandsnieuwe Niet mogelijk 120 dagen
KPN 120 dagen 120 dagen
Tele2 120 dagen 120 dagen
Telfort 120 dagen 120 dagen
T-Mobile 180 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 120 dagen

Veelgestelde vragen zakelijk

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde verlenging in?

    Bij een zakelijke verlenging gaat het nieuwe abonnement in op dezelfde dag als de einddatum van je oude contract. We laten je altijd van tevoren weten welke datum dit precies is.

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde overstap in?

    Als je overstapt naar een andere provider, heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van 1 maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum.

    We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je nieuwe abonnement precies ingaat!