Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Hoe lang van tevoren kan ik verlengen of overstappen?

Hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement mag je verlengen of kun je een aanvraag doen om over te stappen met nummerbehoud? Dat is afhankelijk van je huidige provider en of je op dit moment een particulier of zakelijk abonnement hebt. In de tabellen hieronder vind je de termijnen voor verlengen en overstappen per provider voor particuliere en zakelijke abonnementen. Je vindt hier hoeveel maanden voor het aflopen van je huidige contract je mag verlengen of een aanvraag kunt doen voor overstappen met nummerbehoud. Helaas kunnen wij niet afwijken van deze termijnen.


Particulier

Provider Verlengen Overstappen*
Ben 90 dagen Altijd** / 2 maanden
hollandsnieuwe 3 maanden 2 maanden
KPN 4 maanden 2 maanden
Simyo Niet mogelijk Altijd** / 2 maanden
Tele2 4 maanden 2 maanden
Telfort 4 maanden 2 maanden
T-Mobile 4 maanden 2 maanden
Vodafone 4 maanden 2 maanden
Ziggo Niet mogelijk Altijd** / 2 maanden

*Dit is de termijn vanaf wanneer je de aanvraag voor een overstap naar een andere provider met nummerbehoud kunt doen. Je nieuwe abonnement gaat de dag na je huidige einddatum in. Je hebt altijd 1 maand opzegtermijn.

**Overstappen kan altijd als je een Sim Only-abonnement hebt dat maandelijks opzegbaar is.


Zakelijk

Provider Verlengen Overstappen*
hollandsnieuwe Niet mogelijk 2 maanden
KPN 4 maanden 2 maanden
Tele2 Niet mogelijk 2 maanden
Telfort 4 maanden 2 maanden
T-Mobile 6 maanden 2 maanden
Vodafone 4 maanden 2 maanden

*Dit is de termijn vanaf wanneer je de aanvraag voor een overstap naar een andere provider met nummerbehoud kunt doen. Je nieuwe abonnement gaat de dag na je huidige einddatum in. Je hebt altijd 1 maand opzegtermijn.


Wanneer moet ik verlengen?

Als je je nummer wilt behouden, kan je twee dingen doen. Je kiest ervoor om te verlengen bij je huidige provider, of je stapt over naar een nieuwe provider en vraagt daarbij nummerbehoud aan. In principe geldt dat je bij een andere provider altijd nummerbehoud aan moet vragen om je nummer mee te kunnen nemen naar je nieuwe abonnement. Als je bij dezelfde provider blijft, is het niet mogelijk om een nieuw abonnement met nummerbehoud aan te vragen. Je vraagt in dat geval altijd een verlenging aan. Dit is bovendien voordeliger, omdat je bespaart op de aansluitkosten.


Wanneer gaat mijn verlenging in?

Een particuliere verlenging gaat in principe op de eerste werkdag na de einddatum van je oude contract in. Er zijn een aantal uitzonderingen op deze regel. Zo gaat een verlenging altijd direct de volgende maand in als je op dit moment een maandelijks opzegbaar Sim Only-abonnement hebt. Een Vodafone-verlenging gaat ook altijd direct in en als je bij Tele2 van een Sim Only naar een abonnement met toestel gaat ook. Als je bij Telfort overstapt van een Sim Only naar een abonnement met toestel, dan gaat je nieuwe abonnement in 5 dagen nadat de verlenging is aangevraagd. Bij Ben geldt dat een verlenging de eerste dag van de volgende kalendermaand na de einddatum ingaat.

Voor een zakelijke verlenging geldt dat het nieuwe abonnement ingaat op dezelfde dag als de einddatum van je huidige contract.