Nummerbehoudgarantie

Nummerbehoudgarantie

Je telefoonnummer is heel persoonlijk. Je vrienden en familie kennen je 06-nummer, en misschien heb je al jaren hetzelfde nummer. We begrijpen dat je je eigen telefoonnummer wilt blijven gebruiken, ook wanneer je een ander abonnement afsluit of overstapt naar een andere provider.

Daarom heeft Belsimpel voor jou de nummerbehoudgarantie: wij garanderen dat je jouw mobiele telefoonnummer altijd mee kunt nemen als je een nieuw abonnement afsluit. Het maakt niet uit welke abonnementsvorm of provider je kiest, bij Belsimpel kun je altijd je huidige telefoonnummer behouden.

We garanderen dat je geen dubbele kosten hebt en altijd bereikbaar blijft. Wij zeggen je oude abonnement voor je op, en je telefoonnummer blijft in gebruik terwijl je oude abonnement naadloos overgaat in je nieuwe.


Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn eigen 06-nummer houd?

Om je nummer te behouden, geef je dit bij het bestellen van je abonnement aan. Nummerbehoud kun je 120 dagen voor de einddatum van je contract aanvragen. Als je dit pas na je bestelling aangeeft kunnen we vaak nog veel voor je doen, maar we kunnen dan niet meer garanderen dat je je nummer mee kunt nemen.
Vul onderstaande gegevens in bij je aanvraag voor nummerbehoud:

  1. Je 06-nummer;
  2. Je huidige provider.

Als je nu prepaid belt, hoef je meestal alleen deze twee gegevens te vermelden. Het kan voorkomen dat we je ook vragen om je simkaartnummer. Heb je nu een abonnement, zorg dan ook voor het volgende:

  1. Vermeld de einddatum van je huidige contract. Deze vind je onder andere op je contract en in de persoonlijke inlogomgeving of app van je provider.
  2. Geef aan of je abonnement zakelijk of particulier is. Heb je een zakelijk abonnement? Vermeld dan ook het klantnummer wat je bij je provider hebt.
  3. Sluit het nieuwe abonnement af op precies dezelfde naam als op je huidige contract.
  4. Zeg je huidige abonnement niet zelf op, wij doen dit voor je.

Voldoet je aanvraag aan bovenstaande voorwaarden? Dan garanderen wij dat je je 06-nummer kunt meenemen!


Hoe gaat het verder?

Nadat je je gegevens hebt ingevuld gaan we aan de slag om je nummer te behouden. De precieze procedure hiervoor verschilt per provider. Daarom kan het zijn dat we je per e-mail vragen om je klantnummer, of dat je nog een extra sms-verificatie moet doen. Je krijgt in dat geval altijd bericht. Meer informatie over de procedure lees je op onze pagina nummerbehoud.