Anti-misbruikverzekering

De Anti-misbruikverzekering van Belsimpel

  • Gratis bij elk abonnement via Belsimpel
  • Tot €500,- verzekerd tegen onbevoegd gebruik van je abonnement bij diefstal
  • Geen eigen risico
  • Loopt automatisch af wanneer je abonnement afloopt

Zijn er onbevoegd gebruikskosten gemaakt na diefstal van je telefoon? Bij Belsimpel vinden we het belangrijk dat je niet hoeft op te draaien voor deze kosten. Als je telefoon wordt gestolen en de dief met je telefoon belt of internet, kunnen de kosten van je abonnement namelijk behoorlijk oplopen. Met onze gratis Anti-misbruikverzekering ben je tot €500,- verzekerd voor dergelijk onbevoegd gebruik van je abonnement binnen 24 uur na diefstal van je telefoon, zonder eigen risico.


Waar kan ik meer informatie vinden over mijn Anti-misbruikverzekering?

De voorwaarden van je Anti-misbruikverzekering vind je in de polisvoorwaarden en in het verzekeringscertificaat in je besteloverzicht. Veel vragen worden ook beantwoord in onze veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Heb je hulp nodig?

De Anti-misbruikverzekering is een product van verzekeraar Tulip Assist Insurance Limited. De verzekering wordt door Belsimpel bij Tullip Assist ondergebracht, maar er worden geen klantgegevens aan Tullip Assist doorgegeven. Heb je vragen over de verzekering? Dan kun je terecht bij Tulip Assist:

Tulip Assist
Telefoon: 050 - 700 19 94
E-mail: info@tulipassist.nl
Website: tulipassist.nl
AFM-vergunning: 12045732

Postadres
Tulip Assist
Antwoordnummer 1014
9700 VC Groningen

Vestigingsadres
Waagstraat 1
9712 JX Groningen

Verzekeraar
Tulip Assist Insurance Limited
Development House
St. Anne Street
Floriana FRN9010, Malta

Tulip Assist Insurance Limited is geregistreerd op Malta en is geautoriseerd door de Malta Financial Services Authority – Notabile Road, Attard BKR 3000, Malta – om het verzekeringsbedrijf uit te oefenen onder Company Registration Number C80601. De details vind je hier.


Veelgestelde vragen

We hebben alle veelgestelde vragen over de Anti-misbruikverzekering voor je op een rijtje gezet. Klik op een vraag hieronder om het antwoord te lezen.

  • Voor wie is de Belsimpel Anti-misbruikverzekering?

    Onze Anti-misbruikverzekering zit vanaf 11 juni 2020 standaard in het Belsimpel Pluspakket wanneer je een nieuw abonnement met telefoon, Sim Only of verlenging bij ons bestelt. Dit geldt dus voor alle klanten die via Belsimpel een abonnement bestellen, bij welke provider dan ook.

  • Geldt er ook een eigen risico?

    Nee, bij de gratis Belsimpel Anti-misbruikverzekering geldt geen eigen risico.

  • Waarom is de Anti-misbruikverzekering gratis?

    Bij Belsimpel vinden wij het belangrijk dat je niet hoeft op te draaien voor gebruikskosten die onbevoegd gemaakt zijn door een ander als je telefoon gestolen is. Zo belangrijk zelfs dat we een eigen verzekering hebben laten ontwikkelen voor alle Belsimpel-klanten. Belsimpel betaalt voor jou de verzekeringspremie aan verzekeraar Tulip Assist Insurance Limited.

  • Hoe dien ik een claim in?

    Als je telefoon is gestolen en je wilt aanspraak maken op de Anti-misbruikverzekering, volg dan de onderstaande instructies in de aangegeven volgorde. Op deze manier kan Tulip Assist je claim zo goed en zo snel mogelijk afhandelen.

    Stap 1: Blokkeer je simkaart en doe aangifte

    1. Blokkeer zo snel mogelijk je simkaart bij je provider en zorg dat je een bevestiging ontvangt van het blokkeren van je simkaart;
    2. Doe aangifte van de diefstal van je telefoon bij de politie;
    3. Download het overzicht van de gebruikskosten van je abonnement bij je provider (bijv. een factuur).

    Stap 2: Vul het claimformulier in
    Als je je simkaart hebt geblokkeerd en aangifte van de diefstal hebt gedaan bij de politie, kun je de claim indienen:

    1. Log in op je Belsimpel-account;
    2. Ga naar de pagina 'Bestellingen' en kijk bij het kopje ‘Besteloverzicht’ of ‘Beheer je producten’;
    3. Download het claimformulier en vul deze volledig en naar waarheid in.

    Stap 3: Verzamel alle documenten
    Zorg dat je een kopie van de volgende documenten verzamelt:

    1. Kopie aangifte
    2. Kopie bevestiging van de simblokkade
    3. Kopie overzicht van de gebruikskosten (bijv. een factuur)

    Goed om te weten: zonder bovenstaande bijlagen kan de claim niet in behandeling worden genomen.

    Stap 4: Claimformulier versturen naar Tulip Assist
    Stuur een e-mail met het claimformulier en alle hierboven genoemde documenten naar Tulip Assist: info@tulipassist.nl. Vermeld onderstaande in de e-mail:

    1. Belsimpel ordernummer;
    2. Voorletters en achternaam;
    3. Postcode en woonplaats;
    4. Voeg bijlagen toe:
      • Ingevuld claimformulier;
      • Kopie aangifte;
      • Kopie/screenshot bevestiging van de simblokkade;
      • Kopie/screenshot overzicht van de gebruikskosten.

    Zodra je het claimformulier hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je van Tulip Assist een e-mail met verdere instructies. Als je alle informatie ingestuurd hebt, begint Tulip Assist met de afhandeling van je claim. In de tussentijd word je per mail op de hoogte gehouden!

  • Wat als ik ook een Mobile Complete-verzekering heb?

    Heb je ook een Mobile Complete-verzekering die misbruik van je abonnement dekt? In het geval van misbruik van je abonnement is het voor jou het meest gunstig om de gebruikskosten via de gratis Anti-misbruikverzekering uit het Pluspakket te claimen. In dat geval betaal je geen eigen risico en wijzigt het maximaal te claimen bedrag van je Mobile Complete-verzekering niet.

    Heb je meer dan €500,- schade en je bent in het bezit van een Mobile Complete-verzekering? Dan kun je na het claimen van je anti-misbruikverzekering bij Belsimpel ook rechtstreeks een claim indienen bij Tulip Assist. De dekking van €500,- is aanvullend op de dekking voor misbruik die wordt gedekt door de Mobile Complete-verzekering.

  • Wat wordt er bedoeld met ‘onbevoegd gebruik’?

    Hiermee wordt bedoeld: de situatie waarin een ander, zonder toestemming van jou, gebruikskosten met jouw telefoonabonnement heeft gemaakt, nadat je mobiele telefoon gestolen is.

  • Hoe lang loopt de Anti-misbruikverzekering?

    De Anti-misbruikverzekering loopt gelijk aan de looptijd van je telefoonabonnement met een maximum van 2 jaar.

  • Wat gebeurt er als mijn abonnement is beëindigd?

    Als de einddatum van je abonnement bereikt is, zal de Anti-misbruikverzekering automatisch eindigen. Ook als je rechtstreeks verlengt bij je provider of verlengt of overstapt via een andere verkoper dan Belsimpel, komt de dekking te vervallen. Dit geldt ook als je verlengt of overstapt vóór de oorspronkelijk einddatum van je abonnement via een andere verkoper dan Belsimpel of rechtstreeks bij je provider.

  • Kan ik mijn Anti-misbruikverzekering verlengen?

    Nee, het is niet mogelijk om de Anti-misbruikverzekering te verlengen nadat de maximale looptijd is verstreken. Als je besluit om je abonnement te verlengen of over te stappen via Belsimpel, dan krijg je voor dit nieuwe abonnement natuurlijk wel opnieuw een Anti-misbruikverzekering. Vraag daarom op tijd je nieuwe abonnement via Belsimpel aan, zodat je abonnement altijd veilig en gratis is verzekerd!

  • Ik wil geen Anti-misbruikverzekering. Kan dat?

    Nee, de Anti-misbruikverzekering is een groepsverzekering die Belsimpel voor alle klanten heeft afgesloten. Je betaalt niet voor de verzekering en je krijgt deze automatisch bij de aanschaf van een telefoonabonnement via Belsimpel.

  • Vervalt de verzekering als ik de schade vergoed heb gekregen?

    Dat hangt van de hoogte van de schade af. Je krijgt per telefoonabonnement een maximale vergoeding van € 500,-. Dit mag je gebruiken totdat de limiet bereikt is. Als deze bereikt is dan wordt de verzekering automatisch stopgezet.