Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Hoe kan ik bestellen?


Hoe bestel je bij Belsimpel.nl? Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je via onze website een bestelling plaatst. Als je er niet helemaal uitkomt, dan kun je ook altijd even bellen met onze klantenservice op 050-2103404. Het bestellen van een product gaat in negen stappen:





Stap 1: Producten kiezen


Optie 1: Abonnement (eventueel in combinatie met een toestel)
Wil je een abonnement afsluiten, wellicht in combinatie met een nieuw toestel? Let er dan goed op wat voor abonnement je af wilt sluiten.


Als je een nieuw toestel wilt hebben in combinatie met een nieuw abonnement of wilt overstappen van provider met daarbij een nieuw toestel, klik dan hieronder. Het is altijd mogelijk om nummerbehoud aan te vragen wanneer je van provider wisselt.
Kies eerst een abonnement, dan een GSM-toestel
Kies eerst een GSM-toestel, dan een abonnement


Ben je tevreden over je huidige provider? Kies dan voor een verlenging. Je oude telefoonnummer neem je dan altijd mee. Let bij het bestellen goed op dat je ook daadwerkelijk een verlenging selecteert.
Verleng je huidige abonnement met een nieuw toestel
Verleng je huidige abonnement zonder toestel


Heb je al een telefoon en wil je een abonnement afsluiten zonder een toestel? Kies dan voor een Sim Only. Op onze Sim Only-pagina vergelijk je de verschillende Sim Only-abonnementen. Het is altijd mogelijk om nummerbehoud aan te vragen wanneer je van provider wisselt.
Vergelijk de Sim Only-abonnementen


Optie 2: Los product zonder abonnement
Het bestellen van een losse telefoon of accessoire is erg eenvoudig bij Belsimpel.nl. Via de GSM-toestellen overzichtspagina bekijk je gemakkelijk alle smartphones. Belsimpel.nl heeft ook een breed aanbod aan accessoires. Een overzicht van alle accessoires vind je op de accessoire-pagina.
Bekijk alle losse GSM-toestellen
Bekijk alle accessoires




Stap 2: Pakket in winkelwagen plaatsen

Via de bestelknop plaats je het gekozen pakket in de winkelwagen. Als je nog iets wil toevoegen aan je bestelling, kan je rustig verder winkelen. De inhoud van de winkelwagen gaat dan niet verloren. Het is wel zo dat je maar één abonnement per bestelling kunt aanvragen.




Stap 3: Aanvullende bundels en/of diensten kiezen

Als je een abonnement met toestel, verlenging of Sim Only-abonnement bestelt, dan kun je tijdens het bestellen speciale bundels toevoegen aan je abonnement. Elke provider biedt andere bundels aan. Je selecteert deze bundels op de winkelwagen-pagina. Bundels zijn ook altijd later nog in te schakelen bij de provider.


Voorbeelden van aanvullende bundels:

Internetbundel Grotere databundel of sneller internet
SMS-bundel Meer of zelfs onbeperkt sms'en
Belbundel Onbeperkt bellen naar andere abonnees van de provider



Stap 4: Gegevens invullen

Heb je je winkelwagentje gevuld met de gewenste producten? Klik op verder met bestellen en vul je gegevens in. In deze stap kan je ook aangeven dat je je huidige nummer wilt behouden. Ook kun je alvast gegevens over je bescheiden invullen, zodat je dit later niet meer op het contract hoeft te zetten.




Stap 5: Bevestigen en betalen

Na het invullen van je gegevens wordt je gevraagd een betaalmethode te kiezen. Je kiest voor betalen met iDEAL, vooruitbetalen of betalen met een creditcard. Bij elke manier van betalen kun je vervolgens je contract ondertekenen met iDEAL. Je contract ondertekenen met iDEAL kan bij alle aanvragen, behalve zakelijke aanvragen voor meerdere abonnementen.


Zonder gedoe
Voor de snelste verwerking van je order kun je het beste met iDEAL betalen. We adviseren je ook om daarna je contract te ondertekenen met een iDEAL-betaling, zodat je niet meer het ouderwetse papieren proces hoeft te doorlopen. Als je je contract hebt ondertekend met iDeal, ga je direct naar stap 7.


Vooruitbetaling en creditcard
Heb je gekozen voor vooruitbetaling? Dan ontvang je een e-mail met de betalingsinformatie. Wil je betalen met creditcard? Dan word je automatisch doorverwezen naar een veilige betaalpagina waar je de betaling kunt doen. Meer informatie over de verschillende betaalmethodes, vind je hier. Om je product(en) zo snel mogelijk te laten leveren, adviseren we je om na je betaling het contract met iDEAL te ondertekenen.


Bestel je geen abonnement, verlenging of Sim Only-abonnement? Ga dan naar stap 8.




Stap 6: Contract en bescheiden opsturen

Als je je contract niet met een iDEAL-betaling hebt ondertekend, kun je het contract voor je nieuwe abonnement, verlenging of Sim Only-abonnement downloaden vanaf de bedankpagina. Ook wordt deze meegezonden in de e-mail die je na je bestelling krijgt toegestuurd. Het contract ontvang je in een pdf-bestand.

In het contract staat duidelijk uitgelegd hoe je het invult en welke kopieën we nodig hebben om je aansluiting in orde te maken. Je kunt het contract en de benodigde kopieën per post, e-mail (als bijlage) of fax aan ons terugsturen. De contactgegevens van Belsimpel vind je hier.

Let op: als je onder curatele of bewindvoering staat, hebben we bij het ondertekende contract enkele extra gegevens nodig. Meer informatie hierover kun je bekijken onder het kopje Schuldsanering/curatele op deze pagina.




Stap 7: Verwerking contract

Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail als we je contract hebben ontvangen en gecontroleerd. Wanneer ook alle bestelde producten op voorraad zijn en voor jou gereserveerd zijn, kunnen we je abonnementsaanvraag bij de gewenste provider starten. Zodra je abonnementsaanvraag goedgekeurd is door de provider, sluiten we je abonnement en eventuele bundels aan. Bekijk de status van je order hier.


Let op: Belsimpel.nl bemiddelt in het sluiten van de abonnementsovereenkomst tussen jou en je telecomprovider. Mocht je aanvraag afgewezen worden (om welke reden dan ook) dan vervalt de plicht van Belsimpel.nl tot levering. Je krijgt in dat geval de eventuele betaalde kosten teruggestort op je rekening.




Stap 8: Verzending en bezorging

We maken je order klaar om te verzenden zodra we alle producten binnen hebben en eventuele abonnementsaanvragen gereed zijn. De producten worden zorgvuldig ingepakt en via PostNL verzonden. Via de e-mail krijg je een code waarmee je kunt volgen waar je pakketje is. PostNL levert in principe alle bestellingen binnen één dag bij je thuis. Lees hier alles over de verzending en bezorging van je pakket.




Stap 9: Pakket ontvangen en controleren

Controleer of het pakket dat je van de postbode ontvangt compleet is en er in orde uitziet. De postbode zal je vragen te tekenen voor ontvangst. Is de doos kapot of lijkt er iets te missen? Weiger dan het pakket zodat de bezorgdienst het weer aan ons terugstuurt. Accepteer nooit een pakket als je ziet dat het beschadigd is of open is geweest.

Controleer na ontvangst meteen of je product goed functioneert. Heeft je product bij ontvangst een defect, of heb je vragen over het product? Neem dan direct contact op met onze klantenservice op 050 2103404 of stuur een e-mail naar info@belsimpel.nl.