Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Simkaarten

Op deze pagina vind je uitgebreide informatie over simkaarten.


Wanneer krijg ik een nieuwe simkaart?

Bekijk hieronder per situatie of je een nieuwe simkaart van Belsimpel krijgt:

  • Je hebt een nieuw abonnement besteld, eventueel met toestel en/of nummerbehoud:
    Je krijgt een nieuwe simkaart van Belsimpel, behalve als je een abonnement hebt besteld bij Simyo: deze provider verstuurt de simkaart zelf.

  • Je hebt een verlenging besteld, eventueel met toestel:
    Je krijgt geen nieuwe simkaart van Belsimpel. Toch kan het zijn dat je een nieuw toestel bij je verlenging krijgt, waarvoor je een ander type simkaart nodig hebt (zie hieronder de verschillende typen simkaarten). Lees hier hoe je die aanvraagt.

  • Je hebt een prepaidpakket met simkaart besteld:
    Je krijgt een nieuwe simkaart van Belsimpel.


Typen simkaarten

Er zijn verschillende soorten simkaarten in omloop. Het grootste verschil is daarbij het formaat. Momenteel zijn er de 'normale' simkaart, de microsimkaart en de nanosimkaart. Bij alle toestellen op onze website staat het type simkaart vermeld onder de specificaties. In ons dossier simkaarten vind je meer informatie over simkaarten.


'Normale' simkaart Microsimkaart Nanosimkaart
Normale simkaart Microsimkaart Nanosimkaart
Gebruikt in niet-smartphones en oudere smartphones.

Bijvoorbeeld: Nokia 130, Samsung Galaxy S2, Apple iPhone 3G(S).
Gebruikt in sommige middenklasse Android-toestellen en oudere high-end-toestellen.

Bijvoorbeeld: Samsung Galaxy S5, Apple iPhone 4(S), Motorola Moto G4, Huawei Ascend P7, Fairphone 2, Samsung Galaxy J7.
Gebruikt in sommige middenklasse Android-toestellen en nieuwere high-end-toestellen.

Bijvoorbeeld: Samsung Galaxy S6 en nieuwer, Apple iPhone 5 en nieuwer, Huawei P8 en nieuwer.

Wat moet ik doen als ik een vervangende simkaart nodig heb?

Heb je een vervangende simkaart nodig, bijvoorbeeld omdat je huidige stuk is of niet in je nieuwe telefoon past? Dan heb je drie opties:

  1. Je kunt het beste een nieuwe simkaart aanvragen bij de provider. Het verschilt per provider of hier kosten aan verbonden zijn.
  2. In de Belsimpel-winkel kun je een nieuwe simkaart aanschaffen. Dit kost €5,95. Op het moment dat je een verlenging bestelt op Belsimpel, kun je ook een vervangende simkaart toevoegen aan je winkelwagen.
  3. Als je een groter type simkaart nodig hebt, kun je ook een adapter gebruiken. Heb je juist een kleinere simkaart nodig, dan kun je er voor kiezen om de oude simkaart gratis op maat te laten knippen bij een Belsimpel-winkel bij jou in de buurt. Let op: dit is op eigen risico.

Als je voor optie 1 of 2 kiest, krijg je een vervangende simkaart thuisgestuurd. Je telefoonnummer en abonnement moeten vervolgens worden overgezet van de oude naar de nieuwe simkaart. Dit gebeurt met een simkaartwissel.


Hoe vraag ik een simkaartwissel aan?

Zodra je de vervangende simkaart hebt ontvangen, stuur je voor het aanvragen van een simwissel een e-mail naar simwissel@belsimpel.nl. Vermeld hierin je 06-nummer, postcode en geboortedatum, evenals het oude simkaartnummer en het nieuwe simkaartnummer.

Wij voeren vervolgens de simwissel gratis en dezelfde dag nog voor je uit.* Nadat we je gegevens hebben overgezet van de oude naar de nieuwe simkaart, maak je gewoon weer gebruik van je abonnement zoals je gewend bent.

*Voor simkaarten van Ben is de verwerkingsduur maximaal twee dagen. Voor Simyo kunnen we geen simkaartwissel uitvoeren, maar kun je dat wel zelf doen via je persoonlijke Mijn Simyo-pagina.


Waar vind ik mijn simkaartnummer?

Het kan nodig zijn dat je het simkaartnummer van je simkaart ergens moet invullen, zoals bij een simkaartwissel of het aanvragen van nummerbehoud. Op deze pagina leggen we uit hoe je je simkaartnummer achterhaalt.