Abonnement zonder gedoe

Vanaf 1 januari 2016 kun je bij Belsimpel je abonnement afsluiten en verlengen zonder gedoe! Aan het einde van je bestelling kun je namelijk direct je contract ondertekenen met een iDeal-verificatie of sms-verificatie. Omdat de nieuwe procedure zoveel sneller is, geldt nu ook voor abonnementen: voor 23.30 uur* besteld en betaald, morgen in huis! Wat abonnement zonder gedoe precies inhoudt lees je hieronder.

Abonnement zonder gedoe

Abonnement aanvragen zonder gedoe

Als je een abonnement afsluit of een verlenging aanvraagt moeten wij zeker weten dat jij echt degene bent die de aanvraag doet. Voorheen was het zo dat je een contract opgestuurd kreeg en deze moest printen, invullen, inscannen en uploaden. Daarnaast moest je een identiteitsbewijs inscannen en uploaden. Vanaf 1 januari 2016 doen we dit op een snellere manier. Hoe we dit precies doen verschilt per aanvraag:

  • Nieuw abonnement: met iDeal-verificatie**;
  • Nieuw abonnement mét nummerbehoud**: met iDeal- en sms-verificatie;
  • Verlenging: met sms-verificatie.

Het bestellen van een Abonnement zonder gedoe werkt zowel via onze website als via de Belsimpel-app.

Hoe werkt de iDeal-verificatie?

Je kunt na je betaling het contract ondertekenen met een iDeal-verificatie. Dit betekent dat je het hele papieren proces overslaat. Hoe dit precies gaat hangt ervan af of je je bestelling met iDeal hebt betaald of niet. Van één ding kun je zeker zijn: het gaat allemaal zonder gedoe!

Ik heb mijn bestelling betaald met iDeal

Als je je bestelling hebt betaald met iDeal, dan kun je je contract direct ondertekenen met diezelfde betaling. Met één druk op de knop ben je dan klaar!

Ik heb mijn bestelling niet betaald met iDeal

Als je je bestelling op een andere manier hebt betaald, of als je niet hoefde te betalen tijdens je bestelling, dan kun je alsnog je contract ondertekenen met iDeal. Dit doe je door een betaling van één cent te doen. Deze betaling kun je dan gebruiken om je contract te ondertekenen. Hierna ben je klaar!

Hoe werkt de sms-verificatie?

Als je een abonnement wilt afsluiten met nummerbehoud, of een verlenging aanvraagt, kun je gebruik maken van sms-verificatie. Je krijgt dan een controle-sms'je, zodat we kunnen nagaan of het huidige telefoonnummer dat je hebt opgegeven klopt. Als je de code daarna invult op onze site, dan hoef je verder niets meer te doen!

Ik kan geen sms'jes ontvangen

Je kunt eerst proberen je telefoon opnieuw op te starten. Meestal ontvang je daarna direct de sms'jes. Is je telefoon defect en kun je dus geen sms'jes ontvangen? Vraag dan of je de telefoon van een bekende kunt gebruiken om de sms-verificatie op te ontvangen. Bekijk onze uitlegvideo waarin we laten zien hoe je een simkaart verwisselt. Doe je dit voor 23.30 uur? Dan wordt je abonnementsaanvraag dezelfde dag nog afgerond!


Papieren proces

Je kunt, als je dit wilt, nog steeds voor de papieren methode kiezen wanneer je een abonnement afsluit. Dit betekent dat je het contract moet printen, invullen, inscannen en uploaden, en je identiteitsbewijs moet inscannen en uploaden. Bij zakelijke aanvragen voor meerdere abonnementen is dit de enige mogelijke manier.

Kies je voor het papieren proces, dan heb je je product niet de volgende dag binnen. Ook niet als je voor 23.30 uur hebt besteld en betaald. Als je je product zo snel mogelijk in huis wilt hebben, vraag je je abonnement aan op de manier zonder gedoe!


* Door overmacht kan het zijn dat je het product toch niet de volgende dag in huis hebt als je voor 23.30 uur hebt besteld en betaald. We hopen in zo'n geval op je begrip.

** In sommige gevallen kunnen we na je bestelling toch nog vragen om een kopie van je ID-bewijs.