Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Verlengen & overstappen

Als je contract bijna afloopt kun je via Belsimpel verlengen bij je huidige provider of overstappen naar een andere provider. Dit is vaak voordeliger dan het laten doorlopen van je huidige abonnement. Als je verlengt of overstapt kun je namelijk een nieuwe telefoon uitzoeken of extra korting krijgen. Op deze pagina lees je alles over wat verlengen en overstappen precies inhouden.


Wat is het verschil tussen verlengen en overstappen?

Wil je weten of je moet verlengen of overstappen? Dit is het verschil:

  • Bij verlengen sluit je een nieuw contract af bij je huidige provider. Je behoudt hierbij altijd je huidige telefoonnummer.
  • Bij overstappen sluit je een contract af bij een andere provider. Je kunt zelf kiezen of je je huidige telefoonnummer wilt behouden of dat je een nieuw nummer wilt.
Verlengen of overstappen bij Belsimpel

Iedereen kan heel eenvoudig en met behoud van 06-nummer verlengen of overstappen bij Belsimpel, ook als je nog niet eerder bij ons hebt besteld. Het enige wat je hoeft te doen is een abonnement uit te zoeken op onze website. Je hoeft je oude abonnement niet zelf op te zeggen. Wij regelen alles met de provider!


Mijn telefoonabonnement loopt binnenkort af. Wat moet ik doen?

Heb je een abonnement dat binnenkort afloopt? Als je niets doet, loopt je abonnement automatisch door. Het kan zijn dat een korting die je met de provider hebt afgesproken dan komt te vervallen. Het is dus verstandiger om zelf actie te ondernemen.

Als je je abonnement verlengt of overstapt, kun je zelf nieuwe bundels kiezen. Bovendien krijg je dan vaak korting op je abonnement of op een nieuwe telefoon. Daarom adviseert Belsimpel om, zodra het einde van je contract nadert, altijd te kijken naar de verleng- en overstapaanbiedingen. Wij hebben de scherpste deals voor je op een rijtje gezet!


Bekijk alle verleng- en overstapaanbiedingen

Hoef je nog geen nieuwe smartphone?

Is je contract binnenkort afgelopen, maar werkt je telefoon nog goed? Ook dan loont het om te verlengen of over te stappen! Je kunt je abonnement met toestel in dat geval inwisselen voor een Sim Only-abonnement. Als je niet zeker weet of je telefoon het nog een jaar of meer volhoudt, kun je ervoor kiezen om een maandelijks opzegbare Sim Only afsluiten. Deze kun je opzeggen wanneer je wilt.


Wat gebeurt er als ik niet verleng of overstap?

Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft. Daarom is een verlenging of overstap vaak goedkoper dan het laten doorlopen van je abonnement!

Is de einddatum van je contract al verstreken?

Als de einddatum van je abonnement al afgelopen is loopt je bestaande contract automatisch door. Je kunt nu verlengen of overstappen wanneer je wilt. Stap je over, houd dan wel rekening met de opzegtermijn van 1 maand die je oude provider hanteert.


Wanneer kan ik verlengen of overstappen?

Je kunt al enige tijd voordat je contract afloopt verlengen of overstappen. Het voordeel hiervan is dat, als je een nieuwe telefoon bestelt, je deze direct al ontvangt en kunt gebruiken. Je hoeft dus niet te wachten tot je nieuwe abonnement ingaat! Het verschilt per provider vanaf wanneer je mag verlengen of overstappen. Op de pagina Hoe lang van tevoren? lees je hier alles over.