Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Dossier Vervroegd verlengen

Heb je een Sim Only-abonnement afgesloten omdat je dacht dat je nog wel even met je telefoon kon doen, maar krijgt deze nu toch kuren? Of heb je al een abonnement met een iets oudere telefoon, maar wil je gewoon die ene nieuwe smartphone hebben? Dan is het goed om te kijken of je in aanmerking komt voor vervroegd verlengen met een telefoon. Het is namelijk bij verschillende providers mogelijk om je Sim Only of abonnement met telefoon voor de einddatum om te zetten in een abonnement met nieuwe telefoon.

Bij de volgende providers kun je je huidige abonnement vervroegd omzetten naar een abonnement met telefoon:


Zoek hieronder jouw provider op om te kijken hoe vervroegd verlengen werkt en wat je opties zijn.


KPN

Heb je nu een Sim Only-abonnement? Dan kun je deze eenvoudig vervroegd verlengen met een abonnement met telefoon. Je huidige abonnement wordt dan stopgezet, dus je zit niet met dubbele kosten.

Zo kom je in aanmerking voor vervroegd verlengen

Heb je nu een Sim Only-abonnement van KPN en is je abonnement officieel nog niet verlengbaar? Dan kun je na 3 maanden na de ingangsdatum van je Sim Only verlengen naar een abonnement met telefoon. Je kunt kiezen uit een abonnement met een looptijd van 12 of 24 maanden.

Je abonnement is normaal gesproken vanaf 120 dagen voor het einde van het contract te verlengen. Duurt het dus nog langer dan 120 dagen tot je KPN Sim Only-abonnement afloopt, dan kun je dus vervroegd verlengen dankzij deze optie. Loopt je abonnement binnen 120 dagen af, dan kun je een normale verlenging aanvragen, of overstappen naar een andere provider.

Als je een betalingsachterstand hebt bij KPN of als je op het moment van afsluiten van je huidige Sim Only in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een abonnement met toestel, kun je geen gebruik maken van vervroegd verlengen.

Veelgestelde vragen over KPN vervroegd verlengen

  • Kan ik mijn vervroegde KPN-verlenging via Belsimpel aanvragen?

    Ja, dat kan! Je bestelt dan gewoon via onze website een nieuw 1- of 2-jarig KPN-abonnement met toestelbundel en nummerbehoud. De rest regelen wij voor je, je hoeft verder niets door te geven.

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?

    Je nieuwe abonnement gaat direct in nadat we je aanvraag hebben verwerkt. Omdat je huidige abonnement wordt stopgezet, heb je geen dubbele kosten.

  • Wat is als ik me bedenk?

    Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Als je je binnen deze termijn bedenkt, dan wordt je huidige Sim Only-abonnement weer actief en je nieuwe abonnement geannuleerd. Je moet de telefoon dan aan ons terugsturen. Je telefoon moet daarvoor nog in originele en ongebruikte staat zijn, voor zover redelijkerwijs mogelijk. Ook moeten alle accessoires, boekjes en verpakkingen nog onbeschadigd aanwezig zijn.

  • Kan ik mijn huidige abonnement met telefoon ook omzetten?

    Nee, het is niet mogelijk om je huidige KPN-abonnement met telefoon om te zetten naar een nieuw abonnement met telefoon, tenzij je abonnement binnen 120 dagen afloopt. Je ontvangt de telefoon dan direct en je nieuwe abonnement gaat in op het moment dat je oude abonnement afloopt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het toestel dat je graag wilt hebben los aan te schaffen.


Tele2

Bij Tele2 kun je je Sim Only-abonnement vervroegd omzetten in een abonnement met telefoon. Als je nu een Sim Only-abonnement van Tele2 hebt, dan kun je deze verlengen naar een abonnement met telefoon voordat je abonnement is afgelopen. Je huidige abonnement wordt dan stopgezet, dus je zit niet met dubbele kosten.

Zo kom je in aanmerking voor vervroegd verlengen bij Tele2

Heb je nu een Sim Only-abonnement van Tele2 en is je abonnement officieel nog niet verlengbaar? Dan kun je na 2 maanden al verlengen naar een abonnement met telefoon. Je nieuwe abonnement met telefoon heeft dan een looptijd van 24 maanden en is niet opnieuw vervroegd verlengbaar.

Je abonnement is normaal gesproken vanaf 120 dagen voor het einde van het contract te verlengen. Duurt het dus nog langer dan 120 dagen tot je Sim Only-abonnement van Tele2 afloopt, dan kun je vervroegd verlengen dankzij deze optie. Loopt je abonnement binnen 120 dagen af, dan kun je een normale verlenging aanvragen, of overstappen naar een andere provider.

Als je een betalingsachterstand hebt bij Tele2 of als je op het moment van afsluiten van je huidige Sim Only in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een abonnement met toestel, kun je geen gebruik maken van vervroegd verlengen.

Veelgestelde vragen over het vervroegd omzetten van je Tele2-abonnement

  • Kan ik mijn vervroegde Tele2-verlenging via Belsimpel aanvragen?

    Ja, dat kan! Je bestelt dan gewoon via onze website een nieuw 2-jarig Tele2-abonnement met toestelbundel en geeft aan dat je je telefoonnummer mee wilt nemen. De rest regelen wij voor je.

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?

    Je nieuwe abonnement gaat direct in nadat wij je aanvraag hebben verwerkt. Omdat je huidige abonnement wordt stopgezet, heb je geen dubbele kosten. Je ontvangt je toestel zodra de nieuwe aanvraag is verwerkt.

  • Wat is als ik me bedenk?

    Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Als je je binnen deze termijn bedenkt, dan wordt je huidige Sim Only-abonnement weer actief en je nieuwe abonnement geannuleerd. Je moet de telefoon dan aan ons terugsturen. Je telefoon moet daarvoor nog in originele en ongebruikte staat zijn, zover redelijkerwijs mogelijk. Ook moeten alle accessoires, boekjes en verpakkingen nog onbeschadigd aanwezig zijn.

  • Kan ik mijn huidige abonnement met telefoon ook omzetten?

    Nee, het is niet mogelijk om je huidige Tele2-abonnement met telefoon om te zetten naar een nieuw abonnement met telefoon, tenzij je abonnement binnen 120 dagen afloopt. Je ontvangt de telefoon dan direct en je nieuwe abonnement gaat in op het moment dat je oude abonnement afloopt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het toestel dat je graag wilt hebben los aan te schaffen.


Telfort

Bij Telfort kun je je Sim Only-abonnement vervroegd omzetten in een abonnement met telefoon. Heb je nu een Sim Only-abonnement van Telfort, dan kun je deze eenvoudig vervroegd verlengen naar met een abonnement met telefoon. Je huidige abonnement wordt dan stopgezet, dus je zit niet met dubbele kosten.

Zo kom je in aanmerking voor het omzetten van je abonnement

Heb je nu een Sim Only-abonnement van Telfort en is je abonnement officieel nog niet verlengbaar? Dan kun je na 3 maanden verlengen naar een abonnement met telefoon. Je nieuwe abonnement moet een looptijd hebben van 24 maanden.

Je abonnement is normaal gesproken vanaf 120 dagen voor het einde van het contract te verlengen. Duurt het dus nog langer dan 120 dagen tot je Telfort Sim Only-abonnement afloopt, dan kun je vervroegd verlengen dankzij deze optie. Loopt je abonnement binnen 120 dagen af, dan kun je een normale verlenging aanvragen, of overstappen naar een andere provider.

Als je een betalingsachterstand hebt bij Telfort of als je op het moment van afsluiten van je huidige Sim Only in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een abonnement met toestel, kun je geen gebruik maken van vervroegd verlengen.

Veelgestelde vragen over het vervroegd omzetten van je Telfort-abonnement

  • Kan ik mijn vervroegde Telfort-verlenging via Belsimpel aanvragen?

    Ja, dat kan! Je bestelt dan gewoon via onze website een nieuw 2-jarig Telfort-abonnement met toestelbundel. De rest regelen wij voor je.

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?

    Je nieuwe abonnement gaat direct in nadat wij je aanvraag hebben verwerkt. Omdat je huidige abonnement wordt stopgezet, heb je geen dubbele kosten.

  • Wat is als ik me bedenk?

    Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Als je je binnen deze termijn bedenkt, dan wordt je huidige Sim Only-abonnement weer actief en je nieuwe abonnement geannuleerd. Je moet de telefoon dan aan ons terugsturen. Je telefoon moet daarvoor nog in originele en ongebruikte staat zijn, zover redelijkerwijs mogelijk. Ook moeten alle accessoires, boekjes en verpakkingen nog onbeschadigd aanwezig zijn.

  • Kan ik mijn huidige abonnement met telefoon ook omzetten?

    Nee, het is niet mogelijk om je huidige Telfort-abonnement met telefoon om te zetten naar een nieuw abonnement met telefoon, tenzij je abonnement binnen 120 dagen afloopt. Je ontvangt de telefoon dan direct en je nieuwe abonnement gaat in op het moment dat je oude abonnement afloopt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het toestel dat je graag wilt hebben los aan te schaffen.


T-Mobile

Toestelflexibiliteit

Bij T-Mobile kun je je Sim Only-abonnement vervroegd verlengen met een telefoon onder de naam Toestelflexibiliteit. Heb je nu een Sim Only Go-abonnement van T-Mobile, dan kun je deze eenvoudig vervroegd verlengen met een abonnement met telefoon. Je huidige abonnement wordt dan stopgezet, dus je zit niet met dubbele kosten.

Early Renewal

Heb je al een T-Mobile-abonnement met telefoon? Met T-Mobile Early Renewal kun je nu alvast een nieuw 1- of 2-jarig abonnement aanvragen in combinatie met een telefoon. In tegenstelling tot Toestelflexibiliteit, gaat je nieuwe contract pas in als je huidige abonnement is afgesloten. Het toestel dat je bij je abonnement hebt uitgekozen, ontvang je wel direct. Zo kun je direct een nieuwe telefoon uitkiezen, ook als je al een abonnement met telefoon hebt.

T-Mobile rekent eenmalig €71,12 voor de Early Renewal-service. De optie Toestelflexibiliteit kost niets extra.

Zo kom je in aanmerking voor Toestelflexibiliteit

Heb je nu een Sim Only Go-abonnement van T-Mobile en is je abonnement officieel nog niet verlengbaar? Dan kun je Toestelflexibiliteit aanvragen.
Je abonnement is vanaf 120 dagen voor het einde van het contract te verlengen. Duurt het dus nog langer dan 120 dagen tot je T-Mobile Go-abonnement afloopt, dan kun je vervroegd vernieuwen met Toestelflexibiliteit. Loopt je abonnement binnen 120 dagen af, dan kun je een normale verlenging aanvragen, of overstappen naar een andere provider.

Zo kom je in aanmerking voor Early Renewal

Heb je nu een abonnement van T-Mobile dat nog langer dan 120 dagen loopt en al minstens 3 maanden loopt? Dan kun je Early Renewal aanvragen.

Als je een betalingsachterstand hebt bij T-Mobile of als je op het moment van afsluiten van je huidige Sim Only in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een abonnement met toestel, kun je geen gebruik maken van T-Mobile Early Renewal of Early Renewal.

Veelgestelde vragen over T-Mobile Toestelflexibiliteit en Early Renewal

  • Aan welke voorwaarden moet mijn nieuwe abonnement voldoen?

    Het nieuwe abonnement dat je met T-Mobile Toestelflexibiliteit of Early Renewal afsluit, moet aan een paar voorwaarden voldoen:

    1. Je nieuwe abonnement moet een looptijd van 1 of 2 jaar hebben;
    2. Je huidige abonnement is nog niet verlengbaar. Het duurt dus nog meer dan 120 dagen voordat deze afloopt;
    3. Je nieuwe abonnement bevat een toestelbundel van minimaal €1,- per maand;
    4. Je huidige abonnement is niet uit een eerdere Early Renewal of Toestelflexibiliteit ontstaan;
    5. Je hebt geen betalingsachterstand;
    6. Je bent kredietwaardig. Dit is nodig wanneer je een abonnement met telefoon afsluit.

  • Wat is als ik me bedenk?

    Je hebt met T-Mobile Toestelflexibiliteit een bedenktermijn van 14 dagen. Als je je binnen deze termijn bedenkt, dan wordt je huidige Sim Only-abonnement weer actief en je nieuwe abonnement geannuleerd. Je moet de telefoon dan aan ons terugsturen. Je telefoon moet daarvoor nog in originele en ongebruikte staat zijn, zover redelijkerwijs mogelijk. Ook moeten alle accessoires, boekjes en verpakkingen nog onbeschadigd aanwezig zijn.

  • Hoe bestel ik een nieuw abonnement met Toestelflexibiliteit?

    Wil jij gebruik maken van Toestelflexibiliteit van T-Mobile? Dat is erg makkelijk. Je kunt gewoon de verlenging met telefoon naar keuze bestellen via onze website. Wij regelen de rest voor je!

  • Hoe bestel ik een nieuw abonnement met Early Renewal?

    Wil jij gebruik maken van Early Renewal van T-Mobile? Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice van T-Mobile, alleen daar kun je het aanvragen. Het is dus niet mogelijk om Early Renewal aan te vragen via Belsimpel.


Vodafone

Met Vodafone NEXT kun je al na 4 maanden na het ingaan van je huidige contract wisselen van telefoon. Als je nu een Vodafone Sim Only-abonnement hebt, kun je deze zelfs na 2 maanden al omzetten naar een abonnement met telefoon. Je kunt er ook voor kiezen om je huidige toestel in te ruilen, je krijgt dan de inruilwaarde terug.

Hoe werkt Vodafone NEXT?

Dat hangt af van jouw situatie. Klik hieronder op de situatie die op jou van toepassing is om te lezen hoe Vodafone NEXT werkt.

  • Je hebt nu een telefoon met abonnement

    Als je huidige Vodafone-abonnement al 4 maanden actief is, kom je in aanmerking voor Vodafone NEXT. Je volgt dan de volgende stappen.

    1. Je betaalt je huidige telefoon af
      Je betaalt de nog resterende maandbedragen van je toestelbundel in 1 keer af. Het gaat dus alleen om het bedrag dat je voor je telefoon betaalt, je minuten, sms'jes en MB's hoef je niet af te betalen.
    2. Optioneel: Je ruilt je huidige telefoon in
      Je kunt er voor kiezen om je huidige telefoon in te ruilen bij Vodafone. Vaak krijg je dan nog een aardig bedrag terug. Wat de inruilwaarde van je telefoon is, vind je op de website van Vodafone.
    3. Je kiest een nieuwe telefoon met abonnement
      Kies de telefoon uit die bij jouw wensen past en zoek daarna je nieuwe abonnement uit. Hieronder lees je hoe je je bestelling plaatst. Je hebt met NEXT altijd weer het nieuwste Vodafone-abonnement.
      Let op: Je nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben en in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. De lage abonnementscategorie van Vodafone is Vodafone Start. De hogere abonnementscategorie is Vodafone Red.

  • Je hebt nu een Sim Only

    Als je nu een Sim Only van Vodafone hebt, dan kun je al na 2 maanden na het ingaan van je abonnement van Vodafone NEXT gebruikmaken.

    1. Optioneel: Je ruilt je huidige telefoon in
      Je kunt er voor kiezen om je huidige telefoon in te ruilen bij Vodafone. Vaak krijg je dan nog een aardig bedrag terug. De inruilwaarde van je huidige telefoon vind je terug op de website van Vodafone.
    2. Je kiest een nieuwe telefoon met abonnement
      Je zoekt eerst de telefoon en daarna het abonnement uit, hieronder leggen we uit hoe je je bestelling plaatst. Je krijgt het nieuwste Vodafone-abonnement met Vodafone NEXT.
      Let op: Je nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben en in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. Vodafone heeft twee abonnementscategorieën. De lagere categorie is Vodafone Smart en de hogere abonnementscategorie is Vodafone Red.

  • Je hebt nu een telefoon met een zakelijk abonnement

    Als je huidige zakelijke abonnement van Vodafone 2 maanden actief is, kom je in aanmerking voor Vodafone Next. Je volgt dan de volgende stappen:

    1. Je betaalt je huidige telefoon af
      Je betaalt de nog resterende maandbedragen van je toestelbundel in 1 keer af. Het gaat dus alleen om het bedrag dat je voor je telefoon betaalt, je minuten, sms'jes en MB's hoef je niet af te betalen.
    2. Optioneel: Je ruilt je huidige telefoon in
      Je kunt er voor kiezen om je huidige telefoon in te ruilen bij Vodafone. Vaak krijg je dan nog een aardig bedrag terug. Wat de inruilwaarde van je telefoon is, vind je op de website van Vodafone.

    3. Je kiest een nieuwe telefoon met abonnement
      Kies de telefoon uit die bij jouw wensen past en zoek daarna je abonnement uit. Hieronder lees je hoe je je bestelling plaatst. Je hebt met NEXT altijd weer het nieuwste Vodafone-abonnement.
      Let op: Je nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben en in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. Vodafone heeft verschillende zakelijke categorieën, van laag naar hoog zijn dat Biz Basic, Red Pro Connect, Red Pro Select en Red Pro Elite.

  • Je hebt nu een zakelijke Sim Only

    Als je huidige zakelijke Vodafone-abonnement 2 maanden actief is, kom je in aanmerking voor Vodafone Next. Je volgt dan de volgende stappen:

    1. Optioneel: Je ruilt je huidige telefoon in

      Je kunt er voor kiezen om je huidige telefoon in te ruilen bij Vodafone. Vaak krijg je dan nog een aardig bedrag terug. Wat de inruilwaarde van je telefoon is, vind je op de website van Vodafone.

    2. Je kiest een nieuwe telefoon met abonnement

      Kies de telefoon uit die bij jouw wensen past en zoek daarna het abonnement uit. Hieronder leggen we uit hoe je je bestelling plaatst. Je hebt met NEXT altijd weer het nieuwste Vodafone-abonnement.
      Let op: Je nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben en in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. Vodafone heeft verschillende zakelijke categorieën, van laag naar hoog zijn dat Biz Basic, Red Pro Connect, Red Pro Select en Red Pro Elite.

Veelgestelde vragen over Vodafone NEXT

  • Kan ik Vodafone NEXT via Belsimpel aanvragen?

    Als je nu een Sim Only van Vodafone hebt kun je Vodafone NEXT bij Belsimpel aanvragen. Je bestelt dan via onze website een verlenging met een nieuwe telefoon van Vodafone. Zorg dan wel dat je in je Mijn Vodafone-omgeving Vodafone NEXT hebt aangevinkt en aan ons hebt doorgegeven dat je met NEXT wil verlengen. Anders kunnen we je abonnementsaanvraag niet verwerken.

    Heb je nu al een telefoon met abonnement van Vodafone, dan kun je Vodafone NEXT niet via Belsimpel aanvragen.

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?

    Zodra je aanvraag is goedgekeurd en je de eventuele nog verschuldigde toesteltermijnen hebt afbetaald, gaat je nieuwe abonnement in. Je huidige abonnement eindigt met het ingaan van je nieuwe abonnement.

  • Hoe kan ik mijn toestel inruilen?

    Op de website van Vodafone kun je je toestel aanmelden voor Vodafone Inruildeals. Zodra je dit hebt gedaan, stuur je hem binnen 7 dagen goed verpakt onder vermelding van het referentienummer op naar Vodafone. Het adres waar je het pakketje naartoe moet sturen, vind je hier.

  • Wat moet ik allemaal insturen als ik besluit mijn telefoon in te ruilen?

    Als je er voor kiest om je toestel in te ruilen bij Vodafone, dan moet je naast de telefoon ook de batterij en een eventuele stylus (pen) meesturen. Alle andere accessoires, zoals opladers, handleidingen en oordopjes hoef je niet in te sturen.