Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie BlackBerry


Als er iets misgaat met een artikel dat je bij ons hebt aangeschaft, laten we je niet in de kou staan. Hieronder vind je alle benodigde informatie over de service die je bij je product van BlackBerry kunt verwachten. Voor garantie is Belsimpel.nl je eerste aanspreekpunt. Wij raden je aan om de volgende informatie goed door te lezen.





Optie 1: Product is al defect bij ontvangst

Het komt voor dat een product bij ontvangst al kapot is. Uiteraard repareren wij het product dan voor je, maar mogelijk kun je gebruik maken van de snelle omwisselservice! Valt je product binnen deze speciale serviceregeling, dan ruilen wij het defecte product om voor een nieuw model. Je doorloopt dan dus geen reparatieproces! Het defecte product wordt opgestuurd naar ons hoofdkantoor en binnen 1 tot 5 werkdagen ontvang je een nieuw model.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de snelle omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect via onze orderstatuspagina gemeld; kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

Zodra we je product retour ontvangen, controleren we het op de bovenstaande eisen. Voldoet je product aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor deze snelle omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe! Is dat niet het geval? Dan verhelpen wij het defect door het product voor je te repareren.




Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie

Bij Belsimpel.nl heb je twee jaar garantie op je BlackBerry product. BlackBerry biedt daarnaast al haar klanten de mogelijkheid om 2 jaar lang gratis gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Voor accu's en accessoires geldt een termijn van 6 maanden. Mocht het zo zijn dat je accessoires binnen de garantieperiode niet goed functioneren, dan kun je deze kosteloos aanmelden via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Wij controleren vervolgens het defect en zullen een vervangend exemplaar toesturen als de schade onder de garantie valt. Uitzonderingen hierop zijn smartwatches. Deze volgen dezelfde garantieprocedure als mobiele telefoons.

Mocht je binnen de garantieperiode problemen hebben met je BlackBerry product, doorloop dan de volgende stappen:

Stap 1

Je BlackBerry product terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan vaak je probleem oplossen. Houd er wel rekening mee dat je hierbij wel alle gegevens verliest die op het product opgeslagen zijn. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen doe je als volgt:

  1. Ga naar het menu (scherm met alle icoontjes). Ga naar "Opties" > "Beveiligingsopties" > "Toestel leegmaken"
  2. Vink aan welke items er van het product verwijderd moeten worden.
  3. Voer het woord "BlackBerry" in om te bevestigen.
  4. Kies "Leegmaken" en het product zal opnieuw opstarten.

Stap 2

Werkt Stap 1 niet, dan raden wij je aan om de BlackBerry software te updaten. Ga hiervoor naar de website van BlackBerry. Hier kun je een programma downloaden waarmee je zelf de nieuwste software op je BlackBerry zet. Vaak verhelpt dit je probleem en zo hoeft je product niet opgestuurd te worden voor reparatie!

Stap 3

Omdat BlackBerry gebruik maakt van verschillende locaties voor haar reparaties, bieden wij je een doorstuurregeling aan als bovenstaande stappen je probleem niet oplossen. Je kunt het product hiervoor aanmelden via de orderstatuspagina. Wij zorgen er vervolgens voor dat je product bij het juiste reparatiecentrum terechtkomt. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.

Wel of geen garantie?

Het reparatiecentrum waar Belsimpel.nl je product laat behandelen, bepaalt vervolgens of er sprake is van een defect dat binnen of buiten de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade zijn in ieder geval uitgesloten van garantie. Is er sprake zijn van reparatie onder garantie, dan wordt het product na reparatie weer gratis aan je opgestuurd. Is er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan wordt je hier door Belsimpel.nl van op de hoogte gebracht. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt normaal 5 tot 10 werkdagen, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden of als het toestel opgestuurd wordt naar de fabriek. Helaas heeft Belsimpel.nl hier geen invloed op.

Maak een back-up!

Het kan zijn dat het nodig is om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen om het defect te verhelpen. Hierbij raak je alle persoonlijke gegevens kwijt. Het is dus verstandig om een back-up te maken zodat je je bestanden niet kwijt raakt.




Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie

Als je product defect raakt na de gestelde garantietermijn, dan kun je op deze pagina lezen wat dit voor jou betekent. Weet je niet hoe lang de garantietermijn van je product is? Klik dan hier.




Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Klik hier voor alle informatie over ruilen en annuleren.


Belangrijk: Heractiveringsvergrendeling!

Tegenwoordig maken veel Android-toestellen gebruik van de zogenaamde heractiveringsvergrendeling. Deze functie wordt actief wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen. Je moet dan direct inloggen met een account dat eerder is gebruikt op die specifieke telefoon. Wanneer dit niet kan is het toestel onbruikbaar. We vragen je om deze functie uit te zetten wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Zo voorkomen we dat we je toestel niet kunnen repareren. Wanneer je dit niet doet is de kans groot dat wij het toestel naar je terug moeten sturen. Hierna moet deze functie uitgeschakeld worden met het gebruikte account. Vervolgens moet de telefoon weer terug om deze nu echt te repareren. Dit kost veel tijd en vertraagt het proces voor zowel een reparatie als vergoeding. Het uitschakelen van deze functie zonder de inloggegevens van het account is onmogelijk, anders zou de functie niet goed werken. Het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gaat niet bij elk toestel op dezelfde manier, maar is vaak gemakkelijk te vinden. Een algemeen stappenplan kun je hieronder vinden:

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Beveiliging
  • Zoek Heractiveringsvergrendeling op in het menu (kan ook de naam Reactivation Security of Killswitch hebben) en vink het uit. Er wordt meteen gevraagd om in te loggen met je account (bijvoorbeeld je Samsung-account of Google-account)
  • Voer het wachtwoord van je account in
  • Zodra het wachtwoord succesvol is ingevoerd, is de heractiveringsvergrendeling uitgeschakeld.

Sommige Android-toestellen maken gebruik van Android Apparaatbeheer. Dit uitschakelen is ook belangrijk voor het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling. Dit doe je bij Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders. Weet je niet zeker of je heractiveringsvergrendeling is uitgeschakeld en wil je je apparaat ruilen/terugsturen? Reset dan je telefoon naar fabrieksinstellingen. Als je hierna je toestel gewoon kunt gebruiken zonder in te loggen met je oude account, is het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gelukt.