Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Nokia

Het is erg vervelend als je product defect raakt. Daarom laten we je bij Belsimpel.nl niet in de kou staan. Hieronder vind je alle benodigde informatie over de service die je bij je product van Nokia krijgt. Voor garantie is Belsimpel.nl je eerste aanspreekpunt. Wij raden je aan om de volgende informatie goed door te lezen.





Optie 1: Product is al defect bij ontvangst

Het komt voor dat een product bij ontvangst al kapot is. Uiteraard repareren wij het product dan voor je, maar mogelijk kun je gebruik maken van de snelle omwisselservice! Valt je product binnen deze speciale serviceregeling, dan ruilen wij het defecte product om voor een nieuw model. Je doorloopt dan dus geen reparatieproces! Het defecte product wordt opgestuurd naar ons hoofdkantoor en binnen 1 tot 5 werkdagen ontvang je een nieuw model.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de snelle omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect via de orderstatuspagina gemeld; kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

Zodra we je product retour ontvangen, controleren we het op de bovenstaande eisen. Voldoet je product aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor deze snelle omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe! Is dat niet het geval? Dan verhelpen wij het defect door het product voor je te repareren.




Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie

Belsimpel.nl regelt de garantie op je product. Nokia geeft haar klanten 2 jaar lang gratis gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Voor accu's en accessoires geldt een termijn van 6 maandenMocht het zo zijn dat je accessoires binnen de garantieperiode stoppen met werken, dan kun je deze kosteloos aanmelden voor vervanging via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Wij controleren vervolgens het defect en sturen een vervangend exemplaar als de schade onder de garantie valt. Uitzonderingen hierop zijn smartwatches. Deze volgen dezelfde garantieprocedure als mobiele telefoons.

Als je binnen de garantieperiode problemen hebt met je Nokia product, doorloop dan de volgende stappen:

Stap 1:

Raadpleeg de website van Nokia. In veel gevallen is hier een up-to-date oplossing te vinden voor je probleem. Door middel van een update via 'Nokia Updater' op de website is het vaak mogelijk om je Nokia product weer goed te laten werken.

Stap 2:

Mocht het probleem hierna nog niet opgelost zijn, dan meld je het product ter reparatie aan. Dit doe je via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt. Mocht je gedurende het reparatieproces verder nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen via info@belsimpel.nl. 

Wel of geen garantie?

Het repaircenter bepaalt of er sprake is van een defect dat binnen of buiten de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade zijn in ieder geval uitgesloten van garantie. Mocht er sprake zijn van reparatie onder garantie, dan wordt het product na reparatie weer gratis naar je opgestuurd. Mocht er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan brengt het repaircenter je hiervan op de hoogte. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Maak een back-up!

Het kan nodig zijn om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen om het toestel te repareren. Hierbij raak je alle persoonlijke gegevens kwijt. Zorg dus altijd dat je een back-up heeft van alle gegevens die je niet kwijt wilt raken.




Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie

Als je product kapot gaat na de garantietermijn, dan kun je op deze pagina lezen wat dit voor je betekent. Weet je niet hoe lang de garantietermijn van uw product is? Klik dan hier.




Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen door consumenten tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Klik hier voor alle informatie over ruilen en annuleren.