Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Apple


Als er iets misgaat met een artikel dat je bij ons hebt aangeschaft, laten we je niet in de kou staan. Hieronder vind je alle benodigde informatie over de service die je krijgt bij een Apple-product. Voor garantie is Belsimpel.nl je eerste aanspreekpunt. We raden je aan de volgende informatie goed door te lezen. Kies hieronder je situatie.





Optie 1: Product is al defect bij ontvangst

Het komt voor dat een product bij ontvangst al kapot is. Uiteraard repareren wij het product dan voor je, maar mogelijk kun je gebruik maken van de snelle omwisselservice! Valt je product binnen deze speciale serviceregeling, dan ruilen wij het defecte product om voor een nieuw model. Je doorloopt dan dus geen reparatieproces! Het defecte product wordt opgestuurd naar ons hoofdkantoor en binnen 1 tot 5 werkdagen ontvang je een nieuw model.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de snelle omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect bij onze orderstatuspagina gemeld;
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

Zodra we je product retour ontvangen, controleren we het op de bovenstaande eisen. Voldoet je product aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor deze snelle omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe! Is dat niet het geval? Dan verhelpen wij het defect door het product voor je te repareren.




Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie

Bij Belsimpel.nl heb je twee jaar garantie op je Apple-product. Omdat Apple zelf maar één jaar fabrieksgarantie geeft kan je alleen in het eerste jaar bij Apple terecht voor garantie. Het tweede jaar gaat de garantie via Belsimpel.nl. Hiervoor meld je je product aan via de orderstatuspagina. Certified Pre-owned-telefoons van Apple hebben één jaar garantie. Hier geldt ook dat je je toestel naar ons kunt aanmelden; vervolgens zorgen wij ervoor dat je product bij het juiste reperatiecentrum terechtkomt. Voor accessoires geldt een afwijkende termijn van zes maanden. Als een accessoire binnen de garantieperiode niet goed functioneert, kun je deze kosteloos aanmelden via de orderstatuspagina. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Wij kijken je artikel na en sturen je een vervangend exemplaar als de schade onder de garantie valt. Uitzonderingen hierop zijn smartwatches. Deze volgen dezelfde garantieprocedure als mobiele telefoons.

Garantieperiode Apple:

Heb je in de garantieperiode van Apple (dus binnen een jaar na aanschaf) klachten over je Apple-product? Doorloop dan de volgende stappen:

Stap 1:

Een simpele toetsencombinatie helpt af en toe wanneer je Apple-product is vastgelopen. Door de home- en de power-knop tegelijkertijd enkele seconden ingedrukt te houden, wordt het product gereset. Dit lost vaak al veel problemen op!

Stap 2:

Door je Apple-product te koppelen aan iTunes, kan je in veel gevallen je probleem oplossen. Hier heb je de keuze om de software of het gehele toestel te herstellen. Om dit te doen, zet je het toestel in de herstelmodus. Klik op één van de links hieronder voor verdere uitleg:

Stap 3:

Veel problemen zijn op te lossen met de hulp van de Apple Support app. Deze app is gratis te downloaden in de App Store of staat voorgeïnstalleerd op je telefoon. Met deze app kun je erg gemakkelijk hulp krijgen voor je toestel. Het gebruik van de app spreekt voor zich, maar hieronder vind je een algemeen stappenplan:

  1. Open de app. Er wordt gevraagd om in te loggen met je iCloud-gegevens, doe dit. 
  2. Selecteer het product waarvoor je hulp nodig hebt. Wanneer je toestel zodanig beschadigd is dat je de app niet meer kunt openen, kun je ook hulp aanvragen voor het toestel vanaf een andere Apple-apparaat, zolang je inlogt met hetzelfde iCloud-account.
  3. Je kunt nu via de menukeuzes je specifieke probleem opzoeken. Wanneer je je probleem hebt gevonden, tik je het aan.
  4. Je krijgt nu een aantal opties te zien om hulp te krijgen. Kies welke jij het handigst vindt! 

Onder 'Aanbevolen artikelen' staan een aantal artikelen die je wellicht kunnen helpen met je probleem. Heel vaak kan een probleem zonder reparatie worden opgelost en bespaar je dus veel tijd!

Stap 4:

Als bovenstaande stappen niet hebben geholpen, kan je je toestel aanmelden voor reparatie op de site van Apple. Dit gaat als volgt:

  1. Meld je product aan op deze pagina: Apple Support.
  2. Houd de pakbon van Belsimpel.nl bij de hand. Hier staan namelijk enkele belangrijke gegevens op zoals bijvoorbeeld het IMEI-nummer van je product.
  3. Op de site van Apple staat verder beschreven hoe de reparatie zal verlopen. Apple zorgt ervoor dat je toestel wordt opgehaald op een moment dat jou het beste uitkomt.


Als de reparatie van je product binnen de garantie valt, stuurt Apple je gerepareerde toestel binnen een week weer terug.

Garantieperiode Belsimpel.nl:

Heb je in het tweede jaar en dus buiten de garantieperiode van Apple (dus meer dan een jaar na aanschaf) klachten over je Apple-product? Of heb je garantie op je Certified Pre-owned-telefoon van Apple? Dan verzorgen wij de garantie. Je meldt hiervoor het product aan bij Belsimpel.nl via de orderstatuspagina. We houden je via de mail op de hoogte van het reparatieproces.

Wel of geen garantie?

Het reparatiecentrum van Apple bepaalt of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade hoort hier helaas niet bij. Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan levert Apple het product na reparatie weer gratis bij je af.

Is er sprake van een probleem dat buiten de garantie valt, dan laat Apple je dit op tijd weten. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel. 

Reparatiestatus

Een reparatie duurt normaal gesproken 5 tot 10 werkdagen, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden of als het toestel opgestuurd moet worden naar de fabriek. Helaas heeft Belsimpel.nl hier geen invloed op. Tijdens de reparatie houdt Apple je per e-mail op de hoogte van de voortgang.

Reset je toestel van te voren

Apple heeft strenge veiligheidseisen om je privacy te garanderen. Hierdoor is het noodzakelijk dat je je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen voor je het opstuurt. Kies bij herstellen voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen". Dit houdt wel in dat de volledige inhoud en persoonlijke gegevens van je toestel worden gewist. Gelukkig is het gemakkelijk om eerst een back-up te maken van de inhoud van je product via iTunes. Hoe dat gaat, lees je hier.




Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie

Als je product kapot gaat buiten de garantietermijn, lees je op deze pagina wat dit voor jou betekent. Weet je niet hoe lang de garantietermijn van je product is? Klik dan hier.




Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen door consumenten tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Klik hier voor alle informatie over ruilen en annuleren.