Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Apple

Natuurlijk zorgen we dat alles weer in orde komt als er iets mis is met je Apple-product. Belsimpel.nl is je eerste aanspreekpunt, dus wij regelen dat je zo snel mogelijk weer met je toestel aan de slag kunt.


Toestel defect bij ontvangst

Als bij ontvangst blijkt dat je toestel niet naar behoren werkt, dan kun je meestal gebruikmaken van onze Snelle Omwisselservice. Wij ruilen dan je kapotte toestel gewoon om voor een nieuwe!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect binnen 1 jaar

Gaat er binnen 1 jaar na aankoop iets mis met je toestel? Dan helpt Apple je verder met bijvoorbeeld de Apple Support-app en hun eigen reparatiecentrum.


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect binnen 2 jaar

Gaat er buiten de garantieperiode van Apple, maar binnen de garantieperiode van 2 jaar iets mis met je Apple-product? Dan zorgen wij ervoor dat je snel weer aan de slag kunt met je toestel.


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect buiten garantie

Ook buiten de garantie helpen we je graag verder. Meestal is je telefoon namelijk gewoon te repareren. Zo helpen we je snel weer op weg!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Accessoire defect

Kapotte accessoires maken wij ook graag weer voor je in orde. We helpen je ook bij kapotte oortjes, carkits of gadgets snel verder. Zo maak je snel weer gebruik van je toestel zoals jij dat wilt.


Spelregels ›

Product aanmelden ›





Toestel defect bij ontvangst

We helpen je direct met onze Snelle Omwisselservice wanneer bij ontvangst je toestel defect blijkt te zijn. We helpen je een reparatieproces te vermijden en sturen je in plaats daarvan gewoon een nieuw toestel. Binnen 5 werkdagen nadat wij je kapotte toestel hebben ontvangen, heb jij je nieuwe toestel binnen. Let op: zet je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect gemeld via de orderstatuspagina. We leggen hier uit hoe dat werkt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

We controleren na ontvangst of je product voldoet aan de spelregels.

Zo ja, dan kom je in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe!
Voldoet je toestel niet aan de spelregels? Dan gaan we alsnog voor je aan de slag en verhelpen we het defect door het product voor je te repareren.

Product aanmelden ›


Toestel defect binnen 1 jaar

Bij Belsimpel.nl helpen we je graag, maar daarnaast biedt Apple al haar klanten 1 jaar lang ook een hoop extra service. Dit geldt ook wanneer je een Apple Certified Pre-ownedtoestel hebt. Om de reparatie zo snel mogelijk te laten verlopen zet je je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.

Tip! Voor veel problemen is een oplossing te vinden in de Apple Support-app. Je kunt ook hulp aanvragen voor je defecte product vanaf een ander Apple-apparaat, zolang je inlogt met hetzelfde iCloud-account. Vaak kun je zo een reparatie voorkomen.


Kom je er met de Apple Support-app niet uit? Dan meld je je product aan bij Apple ter reparatie via de knop hieronder. Je plant dan met Apple een moment in waarop zij je product ophalen ter reparatie. Je hebt zelf dus geen werk van de verzending.

Heb je liever dat Belsimpel.nl de afhandeling van je reparatie regelt? In dat geval kun je je toestel aanmelden via deze link. Houd er dan wel rekening mee dat de verwerking van je reparatie langer duurt.

Spelregels

Het reparatiecentrum van Apple bepaalt vervolgens of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade horen hier helaas niet bij. Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan levert Apple het product na reparatie weer gratis bij je af.

Is er sprake van een probleem dat buiten de garantie valt, dan laat Apple je dit op tijd weten. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt meestal ongeveer een week, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie houdt Apple je per e-mail op de hoogte over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Toestel defect binnen 2 jaar

Ook als je defect buiten de garantieperiode van Apple valt, is het een goed idee om te proberen een oplossing te vinden met de Apple Support-app. Vaak kun je zo een reparatie voorkomen en zelf de problemen oplossen. Als de Support-app geen oplossing biedt, helpen wij je natuurlijk graag verder. In dit geval meld je je toestel aan via de knop hieronder.


Spelregels

Het reparatiecentrum bepaalt vervolgens of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade horen hier helaas niet bij. Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan wordt het product na reparatie weer gratis bij je afgeleverd.

Is er sprake van een probleem dat buiten de garantie valt, dan hoor je dit op tijd. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt meestal ongeveer een week, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie wordt je per e-mail op de hoogte gehouden over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Toestel defect buiten garantie

Is je toestel defect buiten de garantie? Dan kun je alsnog je telefoon laten repareren. Het reparatiecentrum maakt in dit geval een prijsopgave voor je, zodat je niet achteraf wordt verrast door hoge kosten. Je bepaalt zelf of je deze kosten voor een reparatie over hebt. Over onderzoekskosten hoef je je in elk geval geen zorgen te maken, die betaalt Belsimpel.nl altijd voor je. Om het reparatieproces zo snel mogelijk te laten verlopen zet je, indien mogelijk, je toestel terug naar de fabrieksinstellingen.

Let op! Vochtschade is nooit te repareren.

Spelregels

Gebruiksschade valt helaas niet binnen de garantie. Onder gebruiksschade verstaan we de volgende soorten beschadigingen:

  • Vochtschade: Je toestel kan vochtschade oplopen na contact met vloeistoffen. Hierdoor kan kortsluiting ontstaan en worden onderdelen aangetast. Vochtschade kan niet gerepareerd worden en valt niet onder de garantie.
  • Valschade: Valschade ontstaat wanneer je je telefoon uit bijvoorbeeld je hand of je tas laat vallen. Dit kan nare gevolgen hebben voor het display en de behuizing, maar ook de interne onderdelen.
  • Drukschade: Onder drukschade worden beschadigingen verstaan die zijn ontstaan door langere tijd druk te zetten op je toestel, door er bijvoorbeeld op te gaan zitten.

Tip van Belsimpel: Is je product in aanraking geweest met vloeistoffen? Dan kun je de schade beperken! Droog je toestel zo snel mogelijk door hem uitgeschakeld in een bak met rijst te leggen. De rijst neemt het vocht op en na een dag is je toestel weer droog.

Product aanmelden ›


Accessoire defect

Voor accu's en accessoires geldt een garantietermijn van zes maanden. Ook hier geldt dat val-, vocht- en drukschade niet binnen de garantie vallen. Maar ook als je problemen tegenkomt die niet gedekt worden onder de garantie, staat Belsimpel.nl voor je klaar. Hier vind je wat Belsimpel.nl voor jou doet als je accessoire defect is.

Accessoire defect binnen garantie

Valt de schade onder de garantie? Dan sturen we je een vervangend exemplaar. Voor een gewoon accessoire hoef je dus niets via een reparatiecentrum te regelen. Je meldt deze kosteloos aan voor vervanging via de knop hieronder. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Smartwatches vormen hierop een uitzondering: hiervoor gelden dezelfde garantieregelingen als voor mobiele telefoons.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl. Zo helpen we je nog sneller verder.


Product aanmelden ›

Accessoire defect buiten garantie

Vaak is het repareren van een accessoire buiten de garantie duurder dan het aanschaffen van een nieuw accessoire. Om je voor hoge kosten te behoeden, raden we dan ook af om een reparatie aan te vragen voor een defect dat buiten de garantie valt.


Belangrijk: Fabrieksinstellingen!

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en Zoek mijn iPhone uit te schakelen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. We leggen hieronder uit hoe je deze .

Zoek mijn iPhone uitschakelen

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie iCloud.
  • Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
  • Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
  • Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.

Back-up maken iOS

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie "iCloud".
  • Open hier het menu "Reservekopie".
  • Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
  • Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
  • Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
  • Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.

Fabrieksinstellingen iOS

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie "Algemeen".
  • Open hier het menu "Stel opnieuw in".
  • Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
  • Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.