Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Apple

Natuurlijk zorgen we dat alles weer in orde komt als er iets mis is met je Apple-product. Belsimpel.nl is je eerste aanspreekpunt, dus wij regelen dat je zo snel mogelijk weer met je toestel aan de slag kunt.


Toestel defect bij ontvangst

Als bij ontvangst blijkt dat je toestel niet naar behoren werkt, dan kun je meestal gebruikmaken van onze Snelle Omwisselservice. Wij ruilen dan je kapotte toestel gewoon om voor een nieuwe!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect binnen 1 jaar

Gaat er binnen 1 jaar na aankoop iets mis met je toestel? Dan helpt Apple je verder met bijvoorbeeld de Apple Support-app en hun eigen reparatiecentrum.
Let op: Heb je een Forza Refurbished iPhone? Kijk dan bij Forza Refurbished iPhone.


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect binnen 2 jaar

Gaat er buiten de garantieperiode van Apple, maar binnen de garantieperiode van 2 jaar iets mis met je Apple-product? Dan zorgen wij ervoor dat je snel weer aan de slag kunt met je toestel.
Let op: Heb je een Forza Refurbished iPhone? Kijk dan bij Forza Refurbished iPhone.


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Forza Refurbished iPhone defect binnen 2 jaar

Als je een Forza Refurbished iPhone hebt, dan zorgt Belsimpel.nl er samen met Forza voor dat je bij problemen altijd goed wordt geholpen.


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect buiten garantie

Ook buiten de garantie helpen we je graag verder. Meestal is je telefoon namelijk gewoon te repareren. Zo helpen we je snel weer op weg!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Accessoire defect

Kapotte accessoires maken wij ook graag weer voor je in orde. We helpen je ook bij kapotte oortjes, carkits of gadgets snel verder. Zo maak je snel weer gebruik van je toestel zoals jij dat wilt.


Spelregels ›

Product aanmelden ›





Toestel defect bij ontvangst

We helpen je direct met onze Snelle Omwisselservice wanneer bij ontvangst je toestel defect blijkt te zijn. We helpen je een reparatieproces te vermijden en sturen je in plaats daarvan gewoon een nieuw toestel. Binnen 5 werkdagen nadat wij je kapotte toestel hebben ontvangen, heb jij je nieuwe toestel binnen. Let op: zet je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect gemeld via de orderstatuspagina. We hebben voor je uitgelegd hoe je je product retour aanmeldt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

We controleren na ontvangst of je product voldoet aan de spelregels.

Zo ja, dan kom je in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe!
Voldoet je toestel niet aan de spelregels? Dan gaan we alsnog voor je aan de slag en verhelpen we het defect door het product voor je te repareren.

Product aanmelden ›


Toestel defect binnen 1 jaar

Bij Belsimpel.nl helpen we je graag, maar daarnaast biedt Apple al haar klanten 1 jaar lang ook een hoop extra service. Dit geldt ook wanneer je een Apple Certified Pre-ownedtoestel hebt. Om de reparatie zo snel mogelijk te laten verlopen zet je je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.

Tip! Voor veel problemen is een oplossing te vinden in de Apple Support-app. Je kunt ook hulp aanvragen voor je defecte product vanaf een ander Apple-apparaat, zolang je inlogt met hetzelfde iCloud-account. Vaak kun je zo een reparatie voorkomen.


Kom je er met de Apple Support-app niet uit? Dan meld je je product aan bij Apple ter reparatie via de knop hieronder. Je plant dan met Apple een moment in waarop zij je product ophalen ter reparatie. Je hebt zelf dus geen werk van de verzending.

Heb je liever dat Belsimpel.nl de afhandeling van je reparatie regelt? Dat kun je ook regelen via de knop hieronder. Houd er dan wel rekening mee dat de verwerking van je reparatie langer duurt.

Spelregels

Het reparatiecentrum van Apple bepaalt vervolgens of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade horen hier helaas niet bij. Ook reparatie door een ongecertificeerde monteur doet je garantie vervallen. Laat hierom de reparatie van je toestel binnen de garantie altijd door ons of Apple regelen! Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan levert Apple het product na reparatie weer gratis bij je af.

Is er sprake van een probleem dat buiten de garantie valt, dan laat Apple je dit op tijd weten. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt meestal ongeveer een week, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie houdt Apple je per e-mail op de hoogte over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Toestel defect binnen 2 jaar

Ook als je defect buiten de garantieperiode van Apple valt, is het een goed idee om te proberen een oplossing te vinden met de Apple Support-app. Vaak kun je zo een reparatie voorkomen en zelf de problemen oplossen. Als de Support-app geen oplossing biedt, helpen wij je natuurlijk graag verder. In dit geval meld je je toestel aan via de knop hieronder.


Spelregels

Het reparatiecentrum bepaalt vervolgens of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade horen hier helaas niet bij. Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan wordt het product na reparatie weer gratis bij je afgeleverd.

Is er sprake van een probleem dat buiten de garantie valt, dan hoor je dit op tijd. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt meestal ongeveer een week, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie wordt je per e-mail op de hoogte gehouden over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Forza Refurbished iPhone defect binnen 2 jaar

Ook als je een Forza Refurbished iPhone hebt, kun je vaak een oplossing vinden met de Apple Support-app. Zo voorkom je een reparatie en kun je zelf de problemen oplossen. Kom je er met de Support-app niet uit? Dan staan wij uiteraard voor je klaar.


Wanneer er iets is mis is met je Forza Refurbished iPhone, dan is het niet Apple, maar zijn het Belsimpel.nl en Forza die je verder helpen. Wij checken je toestel en sturen deze, indien nodig, naar Forza ter reparatie. Hier wordt je iPhone gerepareerd en nog extra gecheckt door de Forza-experts. Zo wordt ervoor gezorgd dat je iPhone weer naar behoren werkt.

Spelregels

Problemen binnen garantie Problemen buiten garantie
  • Microfoon/luidspreker;
  • Wifi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer reageert);
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of heet worden).
  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Val-, stoot-, vocht- en drukschade;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Alle knoppen op het toestel (home-, volume- en powerbuttons);
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoonaansluiting.

Reparatiestatus

Een reparatie duurt meestal ongeveer 10 werkdagen, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie word je per e-mail op de hoogte gehouden over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Toestel defect buiten garantie

Is je toestel defect buiten de garantie? Dan kun je alsnog je telefoon laten repareren. Het reparatiecentrum maakt in dit geval een prijsopgave voor je, zodat je niet achteraf wordt verrast door hoge kosten. Je bepaalt zelf of je deze kosten voor een reparatie over hebt. Om het reparatieproces zo snel mogelijk te laten verlopen zet je, indien mogelijk, je toestel terug naar de fabrieksinstellingen.

Een andere mogelijkheid is om langs te gaan bij een door Apple erkende servicelocatie. Om een servicelocatie in jouw buurt te vinden, klik je hier.

Let op! Vochtschade is nooit te repareren.

Spelregels

Gebruiksschade valt helaas niet binnen de garantie. Onder gebruiksschade verstaan we de volgende soorten beschadigingen:

  • Vochtschade: Je toestel kan vochtschade oplopen na contact met vloeistoffen. Hierdoor kan kortsluiting ontstaan en worden onderdelen aangetast. Vochtschade kan niet gerepareerd worden en valt niet onder de garantie.
  • Valschade: Valschade ontstaat wanneer je je telefoon uit bijvoorbeeld je hand of je tas laat vallen. Dit kan nare gevolgen hebben voor het display en de behuizing, maar ook de interne onderdelen.
  • Drukschade: Onder drukschade worden beschadigingen verstaan die zijn ontstaan door langere tijd druk te zetten op je toestel, door er bijvoorbeeld op te gaan zitten.

Daarnaast vervalt je garantie ook wanneer je toestel is opengemaakt door een ongecertificeerde monteur. Laat je reparatie binnen de garantie daarom altijd door ons regelen!

Tip van Belsimpel.nl: Is je product in aanraking geweest met vloeistoffen? Dan kun je de schade beperken! Droog je toestel zo snel mogelijk door hem uitgeschakeld in een bak met rijst te leggen. De rijst neemt het vocht op en na drie dagen is je toestel weer droog.

Product aanmelden ›


Accessoire defect

Voor accu's en accessoires geldt een garantietermijn van zes maanden. Ook hier geldt dat val-, vocht- en drukschade niet binnen de garantie vallen. Maar ook als je problemen tegenkomt die niet gedekt worden onder de garantie, staat Belsimpel.nl voor je klaar. Hier vind je wat Belsimpel.nl voor jou doet als je accessoire defect is.

Accessoire defect binnen garantie

Valt de schade onder de garantie? Dan sturen we je een vervangend exemplaar. Voor een gewoon accessoire hoef je dus niets via een reparatiecentrum te regelen. Je meldt deze kosteloos aan voor vervanging via de knop hieronder. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Smartwatches vormen hierop een uitzondering: deze meld je aan op dezelfde manier als een toestel. Voor smartwatches geldt daarnaast een afwijkende garantietermijn van 1 jaar.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl. Zo helpen we je nog sneller verder.


Product aanmelden ›

Accessoire defect buiten garantie

Vaak is het repareren van een accessoire buiten de garantie duurder dan het aanschaffen van een nieuw accessoire. Om je voor hoge kosten te behoeden, raden we dan ook af om een reparatie aan te vragen voor een defect dat buiten de garantie valt.


Belangrijk: Fabrieksinstellingen!

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en Zoek mijn iPhone uit te schakelen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. We leggen hieronder uit hoe je dit doet.

Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je iPhone)

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie iCloud.
  • Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
  • Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
  • Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.

Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je tablet, laptop of computer)

  • Ga naar icloud.com/find en log in met je Apple ID;
  • Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
  • Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
  • Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
    Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van – jouw naam –' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.

*Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

Back-up maken iOS

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie "iCloud".
  • Open hier het menu "Reservekopie".
  • Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
  • Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
  • Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
  • Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.

Fabrieksinstellingen iOS

  • Open je instellingen-menu.
  • Ga naar de optie "Algemeen".
  • Open hier het menu "Stel opnieuw in".
  • Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
  • Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.