Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Xiaomi

Natuurlijk zorgen we dat alles weer in orde komt als er iets mis is met je Xiaomi-toestel. Belsimpel.nl is je eerste aanspreekpunt, dus wij regelen dat je zo snel mogelijk weer met je toestel aan de slag kunt.


Toestel defect bij ontvangst

Als bij ontvangst blijkt dat je toestel niet naar behoren werkt, dan kun je meestal gebruikmaken van onze Snelle Omwisselservice. Wij ruilen dan je kapotte toestel gewoon om voor een nieuwe!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect binnen garantie

Gaat er tijdens de garantieperiode van 2 jaar iets mis met je toestel? Dan helpen wij je graag. Of het nu gaat om een software-update of een reparatie, we zorgen ervoor dat je snel weer een werkend toestel hebt!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Toestel defect buiten garantie

Ook buiten de garantie helpen we je graag verder. Meestal is je telefoon namelijk gewoon te repareren. Zo helpen we je snel weer op weg!


Spelregels ›

Product aanmelden ›

Accessoire defect

Kapotte accessoires maken wij ook graag weer voor je in orde. We helpen je ook bij kapotte oortjes, carkits of gadgets snel verder. Zo maak je snel weer gebruik van je toestel zoals jij dat wilt.


Spelregels ›

Product aanmelden ›





Toestel defect bij ontvangst

We helpen je direct met onze Snelle Omwisselservice wanneer bij ontvangst je toestel defect blijkt te zijn. We helpen je een reparatieproces te vermijden en sturen je in plaats daarvan gewoon een nieuw toestel. Binnen 5 werkdagen nadat wij je kapotte toestel hebben ontvangen, heb jij je nieuwe toestel binnen. Let op: zet je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect gemeld via de orderstatuspagina. We leggen hier uit hoe dat werkt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

We controleren na ontvangst of je product voldoet aan de spelregels.

Zo ja, dan kom je in aanmerking voor de Snelle Omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe!
Voldoet je toestel niet aan de spelregels? Dan gaan we alsnog voor je aan de slag en verhelpen we het defect door het product voor je te repareren.

Product aanmelden ›


Toestel defect binnen garantie

Bij Belsimpel.nl helpen we je graag, maar vaak biedt Xiaomi zelf ook een oplossing. Zo kun je bijvoorbeeld op de Xiaomi-website zoeken naar een oplossing. Vaak kun je een reparatie zo voorkomen.

Kom je er met hulp van Xiaomi niet uit? Dan heb je gewoon tot 2 jaar na aankoop garantie via Belsimpel.nl en kun je je toestel aanmelden via de knop hieronder. Om de reparatie zo snel mogelijk te laten verlopen zet je je toestel, indien mogelijk, terug naar de fabrieksinstellingen.


Spelregels

Het reparatiecentrum bepaalt na ontvangst van je product of er sprake is van een probleem dat binnen de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade horen hier helaas niet bij. Is er sprake van reparatie onder garantie? Dan wordt het product na reparatie weer gratis bij je afgeleverd.

Mocht het probleem buiten de garantie vallen, dan laat het repaircenter je dit op tijd weten. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Reparatiestatus

Voor Xiaomi-toestellen geldt een afwijkende reparatietermijn. Xiaomi heeft namelijk bepaald dat toestellen ter reparatie naar China opgestuurd moeten worden. Hierdoor kan de reparatie 4 tot 6 weken duren. Tijdens de reparatie word je per e-mail op de hoogte gehouden over de status van je product. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Product aanmelden ›


Toestel defect buiten garantie

Is je toestel defect buiten de garantie? Dan kun je alsnog je telefoon laten repareren. Het reparatiecentrum maakt in dit geval een prijsopgave voor je, zodat je niet achteraf wordt verrast door hoge kosten. Om het reparatieproces zo snel mogelijk te laten verlopen zet je, indien mogelijk, je toestel terug naar de fabrieksinstellingen.

Let op! Vochtschade is nooit te repareren.

Spelregels

Gebruiksschade valt helaas niet binnen de garantie. Onder gebruiksschade verstaan we de volgende soorten beschadigingen:

  • Vochtschade: Je toestel kan vochtschade oplopen na contact met vloeistoffen. Hierdoor kan kortsluiting ontstaan en worden onderdelen aangetast. Vochtschade kan niet gerepareerd worden en valt niet onder de garantie.
  • Valschade: Valschade ontstaat wanneer je je telefoon uit bijvoorbeeld je hand of je tas laat vallen. Dit kan nare gevolgen hebben voor het display en de behuizing, maar ook de interne onderdelen.
  • Drukschade: Onder drukschade worden beschadigingen verstaan die zijn ontstaan door langere tijd druk te zetten op je toestel, door er bijvoorbeeld op te gaan zitten.

Tip van Belsimpel: Is je product in aanraking geweest met vloeistoffen? Dan kun je de schade beperken! Droog je toestel zo snel mogelijk door hem uitgeschakeld in een bak met rijst te leggen. De rijst neemt het vocht op en na een dag is je toestel weer droog.

Product aanmelden ›


Accessoire defect

Voor accu's en accessoires geldt een garantietermijn van zes maanden. Ook hier geldt dat val-, vocht- en drukschade niet binnen de garantie vallen. Maar ook als je problemen tegenkomt die niet gedekt worden onder de garantie, staat Belsimpel.nl voor je klaar. Hier vind je wat Belsimpel.nl voor jou doet als je accessoire defect is.

Accessoire defect binnen garantie

Valt de schade onder de garantie? Dan sturen we je een vervangend exemplaar. Voor een gewoon accessoire hoef je dus niets via een reparatiecentrum te regelen. Je meldt deze kosteloos aan voor vervanging via de knop hieronder. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Smartwatches vormen hierop een uitzondering: hiervoor gelden dezelfde garantieregelingen als voor mobiele telefoons.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl. Zo helpen we je nog sneller verder.


Product aanmelden ›

Accessoire defect buiten garantie

Vaak is het repareren van een accessoire buiten de garantie duurder dan het aanschaffen van een nieuw accessoire. Om je voor hoge kosten te behoeden, raden we dan ook af om een reparatie aan te vragen voor een defect dat buiten de garantie valt.


Belangrijk: Fabrieksinstellingen!

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. Hier leggen we uit hoe het maken van een back-up en het resetten precies werken.

Back-up maken Android

  • Open de Google Photos-app. Open onder de knop linksbovenin het Instellingen-menu. Ga hier vervolgens naar "Back-up en synchronisatie".
  • Zet in dit menu "Back-up en synchronisatie" aan. Kies welk account je wilt gebruiken om een back-up te maken.
  • Zet vervolgens back-ups van foto's en video's aan. Nu maakt Google een back-up van al je foto's en video's.
  • Ga hierna naar je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
  • Zet ten slotte onder je Google-account "Back-up maken van mijn gegevens" aan. Hiermee maak je een back-up van al je instellingen.

Fabrieksinstellingen Android

  • Open je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
  • Scroll naar "Fabrieksinstellingen herstellen".
  • Voer je wachtwoord, pin of vingerafdruk in om te bevestigen dat je je toestel wilt resetten.
  • Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.