Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Huawei

Als een artikel dat je hebt aangeschaft defect raakt, laten we je niet in de kou staan. Hieronder vind je alle benodigde informatie over de service die je bij je product van Huawei kunt verwachten. Voor garantie is Belsimpel.nl je eerste aanspreekpunt. Wij raden je aan om de volgende informatie goed door te lezen.





Optie 1: Product is al defect bij ontvangst

Het komt voor dat een product bij ontvangst al kapot is. Uiteraard repareren wij het product dan voor je, maar mogelijk kun je gebruik maken van de snelle omwisselservice! Valt je product binnen deze speciale serviceregeling, dan ruilen wij het defecte product om voor een nieuw model. Je doorloopt dan dus geen reparatieproces! Het defecte product wordt opgestuurd naar ons hoofdkantoor en binnen 1 tot 5 werkdagen ontvang je een nieuw model.

Spelregels snelle omwisselservice

Je komt in aanmerking voor de snelle omwisselservice als je aan de volgende eisen voldoet:

  1. Binnen 8 werkdagen na ontvangst is het defect via de orderstatuspagina gemeld; kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt.
  2. Het product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat;
  3. Het product is compleet met een redelijkerwijs onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en (onbeschreven) boekjes.

Zodra we je product retour ontvangen, controleren we het op de bovenstaande eisen. Voldoet je product aan de voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor deze snelle omwisselservice en wisselen wij je product om voor een nieuwe! Is dat niet het geval? Dan verhelpen wij het defect door het product voor je te repareren.




Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie

Je krijgt standaard 2 jaar fabrieksgarantie op je Huawei-toestel, daar bovenop biedt Huawei nog een extra jaar garantie. Het extra jaar garantie krijg je na aanmelding bij Huawei. Voor accu's en accessoires geldt een termijn van 6 maandenMocht het zo zijn dat je accessoires binnen de garantieperiode stoppen met werken, dan kun je deze kosteloos aanmelden voor vervanging via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Wij controleren vervolgens het defect en sturen een vervangend exemplaar als de schade onder de garantie valt. Uitzonderingen hierop zijn smartwatches. Deze volgen dezelfde garantieprocedure als mobiele telefoons.

Als je binnen de garantieperiode problemen hebt met je Huawei product, doorloop dan de volgende stappen:

Stap 1:

Raadpleeg de website van Huawei (wel in het Engels). In veel gevallen is hier een up-to-date oplossing te vinden voor je probleem. Je kunt ook contact opnemen met de helpdesk van Huawei.

Huawei Support Center 0800-9188 (lokaal tarief)  

Stap 2:

Als Stap 1 niet heeft geholpen, kun je je product laten repareren. Heb je je geregistreerd bij de Huawei VIP Service of Huawei Premium Service? Ga dan door naar Optie 2a. Heb je dit niet, ga dan door naar Optie 2b.

Optie 2a: Huawei VIP Service en Huawei Premium Service

Als je je Huawei-toestel hebt geregistreerd voor de VIP Service of Premium Service regelt Huawei je reparatie. Met de Huawei VIP Service krijg je met elk Huawei-toestel privileges. Zo heb je drie jaar garantie, wordt je toestel binnen drie dagen gerepareerd en wordt je toestel opgehaald en naar je teruggebracht als-ie naar de reparateur moet. Als je een P9 of een P9 Plus hebt krijg je hier bovenop nog twee services: drie maanden schermgarantie, én een gratis vervangend toestel binnen drie maanden, als het een hardware defect betreft dat binnen de garantie valt. Kijk voor uitgebreide informatie hier. Heb je je nog niet geregistreerd, dan doe je dat op deze pagina.

De Huawei VIP Service vervangt de Premium Service. Je kunt gebruik maken van dezelfde procedure als bij de VIP Service, waarbij je je aan kunt melden met je Huawei Premium Service-account.

Om je product te laten repareren meld je deze aan op deze pagina. Houd de aankoopbon van Belsimpel.nl bij de hand. Na het aanmelden kun je een pick-up & return afspraak maken. Je kunt de tussentijdse status van je reparatie terugvinden via dezelfde link als waar je het toestel hebt aangemeld. Heb je een vraag over je reparatie, pick-up & return afspraak of je registratie bij de Huawei VIP Service, neem dan contact op met de helpdesk van Dynafix. Als je toestel is gerepareerd wordt deze weer bij je thuis bezorgd.

Optie 2b

Mocht het probleem hierna nog niet opgelost zijn, dan meld je het product ter reparatie aan. Dit doe je via de orderstatuspagina. Kom je hier niet uit? Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je je product aanmeldt. Mocht je gedurende het reparatieproces verder nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen via info@belsimpel.nl. 

Wel of geen garantie?

Het repaircenter bepaalt of er sprake is van een defect dat binnen of buiten de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade zijn in ieder geval uitgesloten van garantie. Mocht er sprake zijn van reparatie onder garantie, dan wordt het product na reparatie weer gratis naar je opgestuurd. Mocht er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan brengt het repaircenter je hiervan op de hoogte. Hierna heb je de keuze tussen reparatie tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van je product of het ongerepareerd terugsturen van je artikel.

Maak een back-up!

Het kan zijn dat het nodig is om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen om het toestel te repareren. Hierbij raak je alle persoonlijke gegevens kwijt. Zorg dus altijd dat je een back-up heeft van alle gegevens die je niet kwijt wilt raken.




Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie

Als je product defect raakt na de garantietermijn, dan kun je op deze pagina lezen wat dit voor je betekent. Weet je niet hoe lang garantietermijn van je product is? Klik dan hier.





Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen door consumenten tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Klik hier voor alle informatie over ruilen en annuleren.


Belangrijk: Heractiveringsvergrendeling!

Tegenwoordig maken veel Android-toestellen gebruik van de zogenaamde heractiveringsvergrendeling. Deze functie wordt actief wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen. Je moet dan direct inloggen met een account dat eerder is gebruikt op die specifieke telefoon. Wanneer dit niet kan is het toestel onbruikbaar. We vragen je om deze functie uit te zetten wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Zo voorkomen we dat we je toestel niet kunnen repareren. Wanneer je dit niet doet is de kans groot dat wij het toestel naar je terug moeten sturen. Hierna moet deze functie uitgeschakeld worden met het gebruikte account. Vervolgens moet de telefoon weer terug om deze nu echt te repareren. Dit kost veel tijd en vertraagt het proces voor zowel een reparatie als vergoeding. Het uitschakelen van deze functie zonder de inloggegevens van het account is onmogelijk, anders zou de functie niet goed werken. Het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gaat niet bij elk toestel op dezelfde manier, maar is vaak gemakkelijk te vinden. Een algemeen stappenplan kun je hieronder vinden:

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Beveiliging
  • Zoek Heractiveringsvergrendeling op in het menu (kan ook de naam Reactivation Security of Killswitch hebben) en vink het uit. Er wordt meteen gevraagd om in te loggen met je account (bijvoorbeeld je Samsung-account of Google-account)
  • Voer het wachtwoord van je account in
  • Zodra het wachtwoord succesvol is ingevoerd, is de heractiveringsvergrendeling uitgeschakeld.

Sommige Android-toestellen maken gebruik van Android Apparaatbeheer. Dit uitschakelen is ook belangrijk voor het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling. Dit doe je bij Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders. Weet je niet zeker of je heractiveringsvergrendeling is uitgeschakeld en wil je je apparaat ruilen/terugsturen? Reset dan je telefoon naar fabrieksinstellingen. Als je hierna je toestel gewoon kunt gebruiken zonder in te loggen met je oude account, is het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gelukt.