Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Belsimpel.nl neemt onderdelen van Typhone.nl over

Inleiding

Nadat Typhone.nl in februari 2017 failliet ging, heeft Belsimpel.nl de domeinnaam van Typhone overgenomen. Hoewel het klantenbestand geen onderdeel is van de overname wil Belsimpel.nl als online marktleider graag haar verantwoordelijkheid nemen en klanten van typhone.nl van de juiste informatie voorzien. 

We willen onze ervaringen inzetten voor de klanten van Typhone omdat we het belangrijk vinden dat mensen vertrouwen houden in het online kopen van een abonnement. Op deze pagina geven we antwoord op je vragen.


Voor Typhone-klanten

Heb je vragen over je smartphone?

Belsimpel.nl helpt klanten graag met vragen over het gebruik van smartphones. Of het nou gaat over 4G, processors, tips voor accubesparing of het instellen van je e-mail: wij geven er op deze pagina antwoord op. Ook als voormalig Typhone-klant kun je hier het antwoord op de meeste vragen vinden.

Heb je vragen die specifiek gaan over hoe je bepaalde dingen instelt op je Android-toestel vind je hier!

Gebruik je iOS? Kijk dan even op deze pagina om het antwoord op je vraag te vinden.

Heb je vragen over je abonnement?

Providers en abonnementen kunnen erg van elkaar verschillen. Wij hebben alle informatie van alle providers inzichtelijk gemaakt op onze providerpagina. Hier kun je bijvoorbeeld terecht voor vragen over nummerbehoud, facturen, verlengen, gebruik in het buitenland en overstappen.

Toestel van Typhone.nl laten repareren?

Als je te maken hebt met een defect is dat natuurlijk erg vervelend. Belsimpel.nl zorgt ervoor dat Typhone.nl-klanten met hun reparatie terecht kunnen bij DrMobile.eu, je kunt je product gelijk aanmelden via deze link. Voorwaarde hiervoor is dat je je Typhone-garantiebewijs nog hebt, want deze kan Belsimpel.nl niet opvragen. Als het defect onder de fabrieksgarantie valt is de reparatie kosteloos voor de klant.

Let op. Voor Apple-producten geldt een fabrieksgarantie van 1 jaar.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Bij de overname van de domeinnaam is het klantoverzicht van Typhone niet inbegrepen. Belsimpel.nl heeft dus geen overzicht in je gegevens als je in het verleden een telefoon hebt gekocht bij Typhone.


    Persbericht

Belsimpel.nl neemt onderdelen Typhone.nl over

Belsimpel.nl heeft vorige week, na langdurig overleg met de curatoren, uit de failliete boedel van The Phone House onder andere de domeinnaam Typhone.nl overgenomen. Onderdeel van de transactie zijn ook vele andere domeinnamen, waaronder het niet onbelangrijke Typhone.de, en het nieuwsbriefbestand. Het klantenbestand van typhone.nl of typhone.de, is geen onderdeel van de transactie.

Redenen voor overname

De afgelopen jaren heeft de markt voor mobiele telefonie een consolidatieslag doorgemaakt. De overname past in deze trend. Belsimpel.nl is al jaren zeer sterk groeiend. Het betreft een strategische overname, mede ook in het licht van internationale expansie.

Ook speelt mee dat Belsimpel.nl de ingewikkelde telecommarkt wil veranderen. In dat kader heeft het de voorkeur van Belsimpel.nl dat de domeinnaam wordt overgenomen door een branchegenoot, om te voorkomen dat de markt nog ingewikkelder wordt dan zij al is. Op die manier verdwijnt alleen het bedrijf Typhone.nl, en kunnen klanten vaak toch een oplossing krijgen voor hun probleem. 

Bestaande klanten Typhone.nl

Hoewel het klantenbestand geen onderdeel is van de overname - deze wordt mogelijk later nog verkocht -  wil Belsimpel.nl als online marktleider graag haar verantwoordelijkheid nemen en klanten van Typhone.nl graag van de juiste informatie voorzien.

Belsimpel.nl heeft geregeld dat Typhone.nl-klanten terecht kunnen voor  reparatie van de meeste telefoons bij DrMobile.eu als ze nog in bezit zijn van hun Typhone-garantiebewijs. Belsimpel.nl heeft verder geen invloed op dit proces en is niet in het bezit van garantiebewijzen. Als de reparatie onder fabrieksgarantie valt is de reparatie voor de klant kosteloos.

Vragen die gaan over providers, abonnementen, smartphones en verlengen of overstappen worden beantwoord op de speciale pagina Belsimpel.nl/typhone.

Over Belsimpel.nl

Belsimpel.nl is inmiddels 10 jaar actief in Nederland op het gebied van mobiele telefoons en abonnementen, en in die jaren uitgegroeid tot online marktleider. Belsimpel.nl heeft meer dan één miljoen klanten, 161 miljoen omzet in 2016 en vele honderdduizenden klanten per jaar. Meer informatie over belsimpel.nl: Belsimpel.nl/klantenservice/overbelsimpel