‹ Alle nieuwsberichten

Van zombie tot soundtrack: creatieve smartphonereclames!

Van zombie tot soundtrack: creatieve smartphonereclames!

Grote Hollywood-acteurs, zombies, of een catchy pop-nummer – over sommige smartphonecommercials is duidelijk goed nagedacht. We zetten hier een aantal van de meest creatieve reclames op een rijtje!

Het bekijken van reclames zal waarschijnlijk voor niemand een favoriete bezigheid zijn. Daarom is het des te leuker om te zien hoe sommige smartphonemerken hard hun best doen om hun reclames zo creatief mogelijk te maken! We hebben voor je gezocht om hieronder een aantal van de meest bijzondere, creatieve en leuke commercials voor je uitgelicht.

Alle redenen om voor de S7 te kiezen

Samsung is natuurlijk een erg grote naam op smartphonegebied. Zo groot zelfs, dat de Koreaanse fabrikant speciale commercials heeft laten maken voor de Oscars van 2016. In één van deze reclames zien we onder anderen acteurs Wesley Snipes en rapper Lil Wayne, die zich afvragen waarom hun telefoons zo incapabel zijn. Gelukkig biedt acteur William H. Macy de oplossing: de waterproof Samsung Galaxy S7 Edge met uitbreidbaar geheugen en een hoop andere mooie functies. Helaas blijkt vervolgens dat Macy zijn toppresentatie slechts bij elkaar fantaseert in Virtual Reality. Zo heeft Samsung zowel zijn S7 Edge als de Gear VR uitgelicht met behulp van een flink aantal grote namen!

Jason Statham voor LG G5

Voor de G5 heeft LG ook een creatieve commercial in elkaar gezet. In plaats van meerdere bekende acteurs, heeft LG er juist voor gekozen om alle rollen te laten vervullen door Jason Statham. We kennen hem natuurlijk van onder andere The Expendables en de Fast & Furious-films. In de reclame van LG pakt Statham zijn rol als vechtkundige actieheld weer op. Ook speelt hij onder andere een ober, een oudere dame, een bankrover en een baby. In de 60-seconden lange reclame gebeurt genoeg om je niet te vervelen, want waar je ook kijkt, duikt een nieuwe Statham op. Zo heeft LG zijn Play more-campagne op speelse wijze kracht bijgezet.

Hoe anders ziet overigens LG's marketingcampagne eruit in thuisland Korea. Voor de LG G5 heeft het bedrijf bijvoorbeeld de Koreaanse popgroep Mamamoo gevraagd een nummer te zingen. Van hoeveel telefoons kan gezegd worden dat zij hun eigen soundtrack hebben? In vier minuten worden de LG G5 en de bijbehorende modules uitgebreid bezongen en door de meidengroep getest. Commercials zijn nog nooit zo catchy geweest!

Moto Mods voor de apocalyps

Heb je je ooit afgevraagd hoe je een zombie-apocalypse overleeft? De Motorola Moto Z biedt de oplossing met zijn Moto-mods. Iedereen houdt namelijk van kattenfilmpjes, zelfs zombies. Met de handige projectie-module laat je vervolgens je favoriete kattenvideo's zien op groot formaat. En voilà, je hebt een afleiding gecreëerd om zo aan een zekere zombie-dood te ontsnappen. Hoe dat precies in zijn werk gaat zie je in de creatieve reclame hieronder.

De middelvinger van Wiko

Ten slotte heeft het Franse merk Wiko een bijzondere manier gevonden om de vingerafdrukscanner van de Wiko Ufeel aan te prijzen. Welke vinger gebruik je immers om je baas te bellen? Als het aan Wiko ligt is dat natuurlijk je middelvinger! Misschien wijs je je middelvinger juist liever toe aan het zetten van een wekker, of bel je je baas liever met je duim. Met de Wiko Ufeel kan het allemaal en dat laten ze duidelijk zien in de onderstaande commercial.

Meer nieuws over: