‹ Alle nieuwsberichten

Blog 2 Slim Zakelijk | Waarom kies je voor een zakelijk mobiel abonnement?

Blog 2 Slim Zakelijk | Waarom kies je voor een zakelijk mobiel abonnement?

In de tweede blog van de blogreeks Slim Zakelijk duiken we samen met Telfort Zakelijk in de wereld van zakelijke abonnement voor zzp’ers. We hebben de voordelen van een zakelijk abonnement op rij gezet, zodat jij meer tijd overhoudt om je op je werkzaamheden te richten!

In deze aflevering van Slim Zakelijk gaan we in op hoe je zo optimaal mogelijk gebruik maakt van je zakelijke mobiele abonnement en wat de voordelen zijn van een zakelijk abonnement. Zo is de dekking van het netwerk ontzettend belangrijk, maar ook het financiële plaatje en inzicht in je binnen- en buitenlandse verbruik.

Betrouwbaar netwerk

Werken gebeurt al lang niet meer alleen achter je bureau, we zijn veel onderweg en ook dan wil je gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van je mobiele abonnement. Midden in een belangrijk zakelijk gesprek wegvallen is zeer ongewenst een goede dekking is dus essentieel. Bij het afsluiten van een zakelijk abonnement is het daarom onder andere belangrijk om te kijken hoe de dekking van het netwerk is.

In Nederland zijn er ontzettend veel providers – alleen bij Belsimpel.nl kies je al uit negen verschillende aanbieders – maar er zijn er slechts een aantal met een eigen netwerk. Sommige providers lenen als het ware een plek op het netwerk van de vier grote netwerkaanbieders. Zo heb je profijt van een grote netwerkaanbieder, met het voordelige prijskaartje van een kleine provider. Zo maakt Telfort Zakelijk bijvoorbeeld gebruik van de grote netwerkaanbieder KPN.

Belastingvoordeel

Hoewel het doen van de administratie niet je meest favoriete taak is, heb je als zzp’er wel graag de zaakjes op orde. Het afsluiten van een zakelijk abonnement heeft zo zijn belastingvoordelen ten opzichte van een particulier abonnement. En, maakt het jouw administratie gelijk een stukje makkelijker. Met een zakelijk abonnement krijg je niet alleen een aparte telefoonrekening, maar ook de factuur komt direct op naam van je bedrijf te staan. Het uitpluizen van je privé telefoonrekening behoort dus tot het verleden!

Je zakelijke totale abonnementskosten zijn aftrekbaar van zowel de inkomsten- als omzetbelasting. Onder zakelijke totale abonnementskosten vallen je zakelijke telefoon, zakelijke telefoongesprekken en zakelijk dataverbruik. Het uitpluizen van je privé telefoonrekening is met het afsluiten van een zakelijk abonnement dan ook verledentijd.

MB’s en minuten meenemen

Bij zakelijke abonnementen zijn er vaak verschillende opties om je abonnement zo effectief mogelijk te gebruiken. Zo kun je bij Telfort Zakelijk je ongebruikte MB’s van de vorige maand meenemen naar de volgende maand en blijven deze MB’s nog drie maanden geldig. Zo verlies je geen tegoed waar je wel voor betaald hebt!

Buiteland bundels

Vanaf 15 juni 2017 zijn roamingskosten binnen Europa verleden tijd. Maar als je tot die tijd nog op zakenreis gaat wil je ook bereikbaar zijn en gebruikmaken van je mobiele abonnement. Veel providers hebben speciale bundels voor in het buitenland, zodat je ook over de grens voordelig belt en internet. Bij sommige providers kun je een deel van je abonnement in het buitenland gebruiken. Waar je bij andere providers aparte bundels hebt die je zelf aan en uit kunt zetten. Zo betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt.

Telfort Zakelijk biedt bijvoorbeeld een buitenland-bundel aan waarmee je iedere dag een internetbundel hebt die je in heel Europa kunt gebruiken. Het slimme van Telfort Zakelijk is dat er een verbruikslimiet wordt ingesteld. Door het limiteren van je internetverbruik buiten je bundel, kom je nooit voor onverwacht hoge kosten te staan. Met buitenland-bundel opties als deze kun je dus ook in het buitenland zonder zorgen zaken doen!

Verbruik inzien

Het verbruik en de kosten van je mobiele abonnement inzien is wel zo fijn. Providers bieden daarom vaak via hun app de mogelijkheid om te bekijken hoeveel van je abonnement al verbruikt is. Sommige providers geven zelfs een totaaloverzicht van alle zakelijke abonnementen aan. Telfort Zakelijk maakt het verbruik van zakelijke abonnementen voor zzp’ers inzichtelijk door de Mijn Telfort app. Hiermee kun je snel en eenvoudig op je telefoon je verbruik in de gaten houden en facturen inzichtelijk maken. Leuke bijkomstigheid is dat je via de app ook eenvoudig je bundels kunt verhogen en weer terugzetten.

Weg met keuzestress

Een nieuwe strategie formuleren, in zee gaan met die ene partner of niet: je staat al voor genoeg keuzes. Je hebt immers alle touwtjes zelf in handen. Het is dan wel zo fijn als het kiezen van je zakelijk abonnement je iets makkelijker wordt gemaakt. Sommige providers hebben daarom abonnementen ingedeeld op gebruikerstypen, zodat jij alvast in de goede richting wordt geholpen.

Ben jij bijvoorbeeld de zzp’er die veel onderweg is, of werk jij juist veel vanaf kantoor? Telfort Zakelijk helpt je kiezen. Door het samenstellen van vijf voordelige abonnementen op vijf typen gebruikers is de keuzestress gelijk een stuk minder. Je ziet namelijk in één opslag het bedrag dat je maandelijks kwijt bent aan je abonnement en hoeveel sms’jes, belminuten en MB’s je daarvoor terugkrijgt. Simpel en helder: doe er je voordeel mee!

Onbeperkt bellen

We bellen dagelijks veel om dingen te overleggen. Onbeperkt bellen is dan een welkome optie in je zakelijke abonnement, maar soms ook een dure. Telfort Zakelijk heeft hier de gouden middenweg gevonden: schaf een zakelijk abonnement aan met een kleinere bundel en toch onbeperkt bellen! Hoe dit werkt? Bij Telfort Zakelijk bel je als zzp’er na tien minuten gratis. Je belt dus zonder zorgen langer (met een maximum van 3000 minuten per maand) naar alle vaste en mobiele nummers in heel Nederland. Zorgen over je abonnementskosten bij lange telefonische overleggen zijn dus verleden tijd, want je kunt iedereen zolang te woord staan als jou uitkomt.

Zakelijke klantenservice

Als je vragen hebt over je abonnement, wil je het liefst zo snel en efficiënt mogelijk geholpen worden. Voor zakelijke klanten hebben providers daarom vaak aparte klantenservices, zodat je snel geholpen wordt. Bellen naar de zakelijke klantenservices is in veel gevallen gratis, zoals bij Telfort Zakelijk. Wil je liever eerst zelf aan de slag? Veel providers beantwoorden de meest gestelde vragen op hun website, zo hoef je niet te wachten op hulp en kun je direct zelf aan de slag!

Zoals je merkt heeft een zakelijk abonnement veel voordelen. Benieuwd wat een zakelijk abonnement jou kan bieden? Benieuwd naar de zakelijke abonnementen voor zzp’ers van Telfort Zakelijk, kijk dan hier! Op zoek naar een ander zakelijk abonnement bekijk dan ons gehele aanbod op Belsimpel.nl.