Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Samsung Galaxy S9 en S9+ FAQ

Nu Samsung de Galaxy S9 en S9+ onthuld heeft, snappen we dat je graag alles wilt weten over het bestellen van deze toestellen. Op deze pagina hebben we alle informatie voor je verzameld. Wat voor vragen je ook hebt over het bestellen van je nieuwe Samsung Galaxy S9 of S9+, je vindt hier vast een antwoord!


Levering van de Samsung Galaxy S9 en S9+


Wanneer zijn de Samsung Galaxy S9 en S9+ leverbaar?

De Galaxy S9 en Galaxy S9+ zijn vanaf 16 maart leverbaar.


Kan ik de Samsung Galaxy S9 en S9+ ook in jullie winkel bekijken en kopen?

Je kunt de Samsung Galaxy S9 en S9+ nu in al onze winkels zien en testen. Informatie over de voorraad in de winkels vind je op de productpagina's van de Galaxy S9 en Galaxy S9+.


Kan ik de Samsung Galaxy S9 of S9+ ook met abonnement bestellen?

Jazeker, je kunt het toestel zowel als los toestel als in combinatie met een abonnement bestellen.


Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy S9 of S9+ het snelst ontvangen?

Wil je zeker weten dat je je toestel als één van de eersten in huis hebt? Bestel de Samsung Galaxy S9 of Samsung Galaxy S9+ dan nu via onze website en je krijgt hem zo snel mogelijk. Hoe eerder je bestelt, hoe eerder je jouw Galaxy S9 of Galaxy S9+ in huis hebt!


De inruilactie voor pre-orders van de Samsung Galaxy S9(+)


Wat is de inruilactie van Samsung?

Pre-order je in de periode van 25 februari 2018 t/m 15 maart 2018 een Samsung Galaxy S9 of Galaxy S9+, dan krijg je van Samsung tot €400 inruilwaarde van je oude smartphone. Hiervoor stuur je je oude smartphone op naar Samsung zodra je je Galaxy S9(+) hebt ontvangen. Deze actie van Samsung geldt voor alle pre-orders bij Belsimpel voor de kleuren Black, Purple en Blue en loopt zolang de voorraad strekt.


Hoe kan ik deelnemen aan de inruilactie van Samsung?

Koop in de actieperiode de Samsung Galaxy S9 of Galaxy S9+ bij Belsimpel. Wanneer je je nieuwe toestel hebt ontvangen, kun je op de website van Samsung deelnemen aan de inruilactie. Hiervoor heb je het IMEI-nummer van het nieuwe toestel en onze factuur nodig. Na het aanmelden ontvang je van Samsung instructies om je oude smartphone op te sturen. Je kunt deelnemen van 8 maart t/m 15 april 2018. We raden je aan om je toestel op tijd op te sturen, om er zeker van te zijn dat je op tijd bent.

Let op: Het is bij deelname noodzakelijk dat je de streepjescode uit de doos van je nieuwe toestel knipt en opstuurt naar Samsung. Omdat de originele doos hiermee beschadigd raakt, kan je je aankoop hierdoor niet meer ruilen of annuleren. Denk dus goed na of je het toestel wilt houden, voordat je deelneemt aan de actie! Je hebt hiervoor tot en met 15 april 2018; dat is de laatste dag waarop je de streepjescode en je oude toestel kunt insturen. 


Kan ik ook meedoen met de inruilactie als ik een Samsung Galaxy S9(+) met abonnement bestel?

Ja, het maakt niet uit of je een Samsung Galaxy S9(+) als los toestel of met een abonnement bestelt. Je kunt in beide gevallen meedoen aan de inruilactie van Samsung.


Kan ik ook meedoen met de inruilactie als mijn oude smartphone geen Samsung is?

Ja, dat kan ook. Samsung accepteert heel veel verschillende smartphones, ook van andere merken. Welke merken en modellen allemaal meedoen aan deze actie vind je op de website van Samsung


Hoe wordt de inruilwaarde van mijn oude smartphone bepaald?

Samsung bepaalt deze inruilwaarde. De inruilwaarde hangt af van welke smartphone je wilt inruilen en in welke staat deze is. Op de site van Samsung kun je een indicatie van de inruilwaarde van je oude toestel vinden. De definitieve inruilwaarde wordt bepaald nadat Samsung je toestel heeft ontvangen en gecontroleerd. Belsimpel heeft geen invloed op de inruilwaarde van je oude smartphone. Samsung organiseert deze inruilactie en beoordeelt de definitieve inruilwaarde van je telefoon.


Wat als de definitieve inruilwaarde afwijkt van de indicatie?

Samsung geeft bij de aanmelding een indicatie van de inruilwaarde van je toestel. Als Samsung na inspectie van je toestel constateert dat de werkelijke staat van je telefoon afwijkt van de staat die je hebt doorgegeven bij aanmelding, dan krijg je een nieuw inruilvoorstel. Ga je hier niet mee akkoord? Dan vervalt het recht op de tot €400,- inruilwaarde en krijg je je oude smartphone terug.


Tot wanneer kan ik mijn oude smartphone aanmelden en opsturen?

Je kunt je oude smartphone van 8 maart 2018 tot 16 april 2018 aanmelden en opsturen naar Samsung. Volg hiervoor de stappen op de website van Samsung. Je kunt je oude smartphone inruilen op het moment dat je je nieuwe Samsung Galaxy S9 of S9+ hebt ontvangen.


Kan ik mijn nieuwe Samsung Galaxy S9(+) nog ruilen of annuleren als ik deelneem aan de inruilactie?

Nee, als je meedoet aan de actie kun je je product niet meer ruilen of annuleren. Dit komt omdat je bij deelname de streepjescode met het IMEI-nummer uit de doos van je nieuwe toestel moet knippen en naar Samsung moet opsturen. Denk dus goed na of je het toestel wilt houden voordat je deelneemt aan de actie! Je hebt hiervoor tot 16 april 2018. 


Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening?

Nadat je je oude smartphone volledig hebt aangemeld en hebt opgestuurd, streeft Samsung ernaar om het bedrag binnen 6 weken op je rekening te storten.


Hoe vaak kan ik deelnemen aan de inruilactie?

Je kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal drie keer deelnemen per huishouden. Verder geldt er een minimum leeftijd van 18 jaar voor deelname.


Waar vind ik meer informatie over de inruilactie?

Alle informatie over deze actie van Samsung en de voorwaarden vind je op de actiepagina van Samsung. Heb je een inhoudelijke vraag over de actie? Neem dan contact op met de klantenservice van Samsung via telefoonnummer 088-9090100 (lokaal tarief).


Meer informatie over de Samsung Galaxy S9 en S9+


Wat voor garantie zit er op mijn Samsung Galaxy S9(+)?

Op alle telefoons die je bij Belsimpel koopt zit standaard 2 jaar garantie, dus ook op de Samsung Galaxy S9 en S9+. Je kunt te allen tijde terecht bij Belsimpel voor de afhandeling van je garantie. Meer informatie vind je op de Garantie & Reparatie-pagina.


Zijn jullie Samsung-telefoons simlockvrij?

Alle smartphones die je op Belsimpel koopt zijn simlockvrij, ook de Samsung Galaxy S9 en S9+. Je kunt dus gewoon je eigen simkaart gebruiken.


Heeft de Samsung Galaxy S9 en S9+ nog een koptelefoon-aansluiting?

Ja! De Samsung Galaxy S9 en S9+ hebben net als hun voorgangers een 3,5mm-poort. Je kunt dus gewoon je koptelefoon en oortjes erop aansluiten.


Wat zijn de verschillen tussen de Samsung Galaxy S9(+) en zijn voorgangers?

Van de buitenkant zie je niet meteen dat er veel verschil is, maar dat is er wel degelijk. Zo heeft de S9+ bijvoorbeeld een dubbele camera, en is de enkele camera van de S9 ook flink verbeterd. Hieronder zie je nog een overzichtje van de belangrijkste specificaties.


Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S8+

Samsung Galaxy S9

Samsung Galaxy S9+
Display 5.1” (16:9) 2560x1440 sAMOLED 5.8” (18.5:9) 2960x1440 sAMOLED 6.2” (18.5:9) 2960x1440 sAMOLED 5.8” (18.5:9) 2960x1440 sAMOLED 6.2” (18.5:9) 2960x1440 sAMOLED
Processor Exynos 8890 Exynos 8895 Exynos 8895 Exynos 9810 Exynos 9810
RAM 4 GB 4 GB 4 GB 4 GB 6 GB
Opslag 64 GB 64 GB 64 GB 64 GB 64 GB
Beveiliging Vingerafdrukscanner Vingerafdrukscanner + irisscanner Vingerafdrukscanner + irisscanner Intelligent scan (iris + gezicht) + vingerafdrukscanner Intelligent scan (iris + gezicht) + vingerafdrukscanner
Camera 12 MP F1.7 12 MP F1.7 12 MP F1.7 12 MP F1.5-F2.4 (dubbel diafragma) 12 MP F1.5-F2.4 (dubbel diafragma) + 12 MP F2.4 (2x zoom)
Frontcamera 5 MP F1.7 8 MP F1.7 8 MP F1.7 8 MP F1.7 8 MP F1.7
Stof- en waterdichtheid IP68 IP68 IP68 IP68 IP68
Speaker Mono Mono Mono Stereo Stereo