Samsung Galaxy Note 9 FAQ

Nu Samsung de Galaxy Note 9 gepresenteerd heeft, snappen we dat je graag wilt weten hoe je kunt profiteren van de inruilactie bij de Samsung Galaxy Note 9. Op deze pagina hebben we daarom alle informatie voor je verzameld!

Wil je juist meer informatie over de specificaties van de Note 9? Kijk dan op onze pagina specifiek voor de Samsung Galaxy Note 9!


De inruilactie voor pre-orders van de Samsung Galaxy Note 9


Wat is de inruilactie van Samsung?

Pre-order je in de periode van 9 augustus 2018 t/m 23 augustus 2018 een Samsung Galaxy Note 9, dan krijg je van Samsung tot €200 extra inruilwaarde voor je oude smartphone. Hiervoor stuur je je oude smartphone op naar Samsung zodra je je Galaxy Note 9 hebt ontvangen. Deze actie van Samsung geldt voor alle pre-orders bij Belsimpel en loopt zolang de voorraad strekt.


Hoe kan ik deelnemen aan de inruilactie van Samsung?

De inruilactie van Samsung geldt voor iedereen die in de actieperiode een Samsung Galaxy Note 9 bestelt bij Belsimpel. Wanneer je je nieuwe toestel hebt ontvangen, kun je op de website van Samsung deelnemen aan de inruilactie. Hiervoor heb je het IMEI-nummer van het nieuwe toestel en onze factuur nodig. Na het aanmelden ontvang je van Samsung instructies om je oude smartphone op te sturen. Opsturen kan van 24 augustus tot 24 september. We raden je aan om je oude toestel zo snel mogelijk op te sturen, om er zeker van te zijn dat je op tijd bent.

Let op: Het is bij deelname noodzakelijk dat je de streepjescode uit de doos van je nieuwe toestel knipt en opstuurt naar Samsung. Omdat de originele doos hiermee beschadigd raakt, kun je je aankoop hierdoor niet meer ruilen of annuleren. Denk dus goed na of je het toestel wilt houden, voordat je deelneemt aan de actie! Je hebt hiervoor tot en met 23 september 2018; dat is de laatste dag waarop je de streepjescode en je oude toestel kunt insturen. 


Kan ik ook meedoen met de inruilactie als ik een Samsung Galaxy Note 9 met abonnement bestel?

Ja, het maakt niet uit of je een Samsung Galaxy Note 9 als los toestel of met een abonnement bestelt. Je kunt in beide gevallen meedoen aan de inruilactie van Samsung.


Kan ik ook meedoen met de inruilactie als mijn oude smartphone geen Samsung is?

Ja, dat kan ook. Samsung accepteert heel veel verschillende smartphones, ook van andere merken. Welke merken en modellen allemaal meedoen aan deze actie vind je op de website van Samsung


Hoe wordt de inruilwaarde van mijn oude smartphone bepaald?

Samsung bepaalt deze inruilwaarde. De inruilwaarde hangt af van welke smartphone je wilt inruilen en in welke staat deze is. Voor een toestel uit de Samsung Note-serie ontvang je €200 extra, voor andere smartphones geldt een extra inruilwaarde van €100. Op de site van Samsung kun je een indicatie van de inruilwaarde van je oude toestel vinden. De definitieve inruilwaarde wordt bepaald nadat Samsung je toestel heeft ontvangen en gecontroleerd. Belsimpel heeft geen invloed op de inruilwaarde van je oude smartphone. Samsung organiseert deze inruilactie en beoordeelt de definitieve inruilwaarde van je telefoon.


Wat als de definitieve inruilwaarde afwijkt van de indicatie?

Samsung geeft bij de aanmelding een indicatie van de inruilwaarde van je toestel. Als Samsung na inspectie van je toestel constateert dat de werkelijke staat van je telefoon afwijkt van de staat die je hebt doorgegeven bij aanmelding, dan krijg je een nieuw inruilvoorstel. Ga je hier niet mee akkoord? Dan vervalt het recht op de inruilwaarde en krijg je je oude smartphone terug.


Tot wanneer kan ik mijn oude smartphone aanmelden en opsturen?

Je kunt je oude smartphone van 24 augustus 2018 tot 24 september 2018 aanmelden en opsturen naar Samsung. Volg hiervoor de stappen op de website van Samsung. Je kunt je oude smartphone inruilen nadat je je nieuwe Samsung Galaxy Note 9 hebt ontvangen.


Kan ik mijn nieuwe Samsung Galaxy Note 9 nog ruilen of annuleren als ik deelneem aan de inruilactie?

Nee, als je meedoet aan de actie kun je je product niet meer ruilen of annuleren. Dit komt omdat je bij deelname de streepjescode met het IMEI-nummer uit de doos van je nieuwe toestel moet knippen en naar Samsung moet opsturen. Denk dus goed na of je het toestel wilt houden voordat je deelneemt aan de actie! Je hebt hiervoor tot 24 september 2018. 


Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening?

Nadat Samsung jouw volledig en geldig geregistreerde smartphone heeft ontvangen, streeft Samsung er naar de inruilwaarde binnen 6 weken op je bankrekening te storten.


Hoe vaak kan ik deelnemen aan de inruilactie?

Je kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal drie keer deelnemen per huishouden.


Waar vind ik meer informatie over de inruilactie?

Alle informatie over deze actie van Samsung en de voorwaarden vind je op de actiepagina van Samsung. Heb je een inhoudelijke vraag over de actie? Neem dan contact op met de klantenservice van Samsung via telefoonnummer 088-9090100 (lokaal tarief).