Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Garantie & reparatie Yarvik


Als een artikel dat u bij ons aangeschaft heeft defect raakt, laten we u niet in de kou staan. Hieronder vindt u alle benodigde informatie over de service die u bij uw product van Yarvik kunt verwachten. Voor garantie is Belsimpel.nl uw eerste aanspreekpunt. Wij raden u aan om de volgende informatie goed door te lezen.





Optie 1: Product is reeds defect bij ontvangst

In een uitzonderlijk geval is een product bij ontvangst reeds defect. Neem binnen 8 werkdagen na ontvangst contact op met onze klantenservice via 050-2103404 of info@belsimpel.nl en meld uw klacht. U krijgt een nieuw product en hoeft geen reparatieprocedure te doorlopen.

Spelregels DOA-procedure

  • Het product dient in originele, ongebruikte staat te zijn.
  • Het product dient in de onbeschadigde, niet beschreven fabrieksverpakking voorzien van alle accessoires en boekjes te worden geretourneerd.
  • Na ontvangst en controle stuurt Belsimpel.nl u gratis een nieuw product toe. Uiteraard dient uw retour te voldoen aan bovenstaande voorwaarden. Belsimpel.nl streeft ernaar uw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken.



Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie

Belsimpel.nl regelt de garantie op uw product. Yarvik biedt daarnaast al haar klanten de mogelijkheid om 2 jaar lang gratis gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Voor accu's en accessoires geldt een afwijkende termijn van 6 maanden. Mocht het zo zijn dat uw accessoires binnen de garantieperiode niet goed functioneren, dan kunt u deze kosteloos naar Belsimpel.nl retourneren. Dit geldt ook voor accessoires die niet officieel van de fabrikant zijn. Wij controleren vervolgens het defect en zullen een vervangend exemplaar toesturen als de schade onder de garantie valt. U hoeft dus voor een gewone accessoire geen reparatiecentrum te gebruiken. Uitzonderingen hierop zijn smartwatches. Deze volgen dezelfde garantieprocedure als mobiele telefoons.

Mocht u binnen de garantieperiode problemen ondervinden met uw Yarvik-product, doorloop dan de volgende stappen:

Stap 1:

Raadpleeg de website van Yarvik. In veel gevallen is hier een up-to-date oplossing te vinden voor uw probleem.

Stap 2:

Mocht stap 1 niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, dan kunt u uw toestel ter reparatie aanbieden. Wanneer u uw toestel aanbiedt voor reparatie dient u het toestel naar Belsimpel.nl te sturen. Voor het retourneren van uw product moet u instructies volgen, de retourinstructies kunt u op deze pagina vinden.




Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie

Als uw product defect raakt na de gestelde garantietermijn, dan kunt op deze pagina lezen wat dit voor u betekent. Weet u niet hoe lang garantietermijn van uw product is? Klik dan hier.




Ruilen & annuleren

Alle producten van Belsimpel.nl kunnen door consumenten tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Klik hier voor alle informatie over ruilen en annuleren.


Belangrijk: Heractiveringsvergrendeling!

Tegenwoordig maken veel Android-toestellen gebruik van de zogenaamde heractiveringsvergrendeling. Deze functie wordt actief wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen. Je moet dan direct inloggen met een account dat eerder is gebruikt op die specifieke telefoon. Wanneer dit niet kan is het toestel onbruikbaar. We vragen je om deze functie uit te zetten wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Zo voorkomen we dat we je toestel niet kunnen repareren. Wanneer je dit niet doet is de kans groot dat wij het toestel naar je terug moeten sturen. Hierna moet deze functie uitgeschakeld worden met het gebruikte account. Vervolgens moet de telefoon weer terug om deze nu echt te repareren. Dit kost veel tijd en vertraagt het proces voor zowel een reparatie als vergoeding. Het uitschakelen van deze functie zonder de inloggegevens van het account is onmogelijk, anders zou de functie niet goed werken. Het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gaat niet bij elk toestel op dezelfde manier, maar is vaak gemakkelijk te vinden. Een algemeen stappenplan kun je hieronder vinden:

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Beveiliging
  • Zoek Heractiveringsvergrendeling op in het menu (kan ook de naam Reactivation Security of Killswitch hebben) en vink het uit. Er wordt meteen gevraagd om in te loggen met je account (bijvoorbeeld je Samsung-account of Google-account)
  • Voer het wachtwoord van je account in
  • Zodra het wachtwoord succesvol is ingevoerd, is de heractiveringsvergrendeling uitgeschakeld.

Sommige Android-toestellen maken gebruik van Android Apparaatbeheer. Dit uitschakelen is ook belangrijk voor het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling. Dit doe je bij Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders. Weet je niet zeker of je heractiveringsvergrendeling is uitgeschakeld en wil je je apparaat ruilen/terugsturen? Reset dan je telefoon naar fabrieksinstellingen. Als je hierna je toestel gewoon kunt gebruiken zonder in te loggen met je oude account, is het uitschakelen van de heractiveringsvergrendeling gelukt.