TV & Internet

Via Belsimpel regel je nu eenvoudig je abonnement voor TV en internet. Ons aanbod is uitgebreid met abonnementen van verschillende providers voor thuis. Providers bieden vaak hoge kortingen en leuke extra's voor klanten die zowel het mobiele als het vaste abonnement bij hen afsluiten. Daarom regel je nu via Belsimpel ook eenvoudig je abonnement voor thuis.

Hulp nodig bij het aanvragen van een abonnement voor thuis? Of heb je vragen over TV en internet? Op deze pagina vind je alles over je abonnementen voor thuis. Onderaan deze pagina staan de antwoorden op alle veelgestelde vragen.



Waarom TV en internet via Belsimpel bestellen?

Bij Belsimpel regel je nu alles voor in huis op gebied van TV en/of internet. We bieden alle mogelijke combinaties aan*. Op dit moment geldt dit voor KPN-, Odido en Ziggo-abonnementen.

  • Na een Postcode-check weet je direct welke providers beschikbaar zijn op jouw adres.
  • Wij regelen nummerbehoud bij overstappen of verlengen.
  • Een overzicht van al je abonnementen op één plek via je Belsimpel-account.
  • Kans op extra voordelen als je je mobiele abonnement en je abonnement voor TV en/of internet bij dezelfde provider aanvraagt.

Alle deals voor TV en/of internet

*Abonnementen met TV en/of internet zijn op dit moment nog niet beschikbaar voor zakelijke klanten.


Abonnement aanvragen

Je kan 31 dagen voor de einddatum van je huidige abonnement overstappen of verlengen. Na een abonnementsaanvraag wordt het abonnement op dezelfde dag nog aangesloten. Je kiest zelf de ingangsdatum van je abonnement en ontvangt vervolgens een bevestiging van je abonnementsaanvraag van de provider. Een aantal dagen voor de ingangsdatum van je abonnement worden alle benodigdheden door je provider opgestuurd. Je krijgt een doe-het-zelf installatiepakket met een handleiding voor de installatie van het modem en/of de router.

Let op! Je hoeft je abonnement niet zelf op te zeggen, dit doet je nieuwe provider voor je.

Je kunt een nieuwe abonnementsaanvraag binnen 14 dagen annuleren. Binnen deze termijn is annuleren gratis.

Welke gegevens moet ik opsturen bij een aanvraag?
Om een abonnement met TV en/of internet aan te vragen hebben we de volgende gegevens nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Je adres (afleveradres en factuuradres moeten overeenkomen)
  • Je telefoonnummer
  • Je rekeningnummer. Als je gebruik maakt van de Overstapservice van KPN of Odido, dan moet het opgegeven IBAN-nummer gelijk zijn aan het IBAN-nummer wat bij het huidige abonnement gebruikt wordt.


Abonnementsaanvraag afgewezen

Via je provider krijg je te horen of je abonnementsaanvraag is goedgekeurd. In sommige gevallen wordt een abonnementsaanvraag afgekeurd:

  • Je huidige abonnement loopt nog te lang door.
  • De gegevens van je nieuwe abonnement komen niet overeen met je huidige abonnement.
  • Je wilt een netnummer meenemen naar een andere stad. Netnummers zijn locatie gebonden, waardoor het niet mogelijk is om een telefoonnummer mee te nemen naar een andere locatie, bijvoorbeeld bij een verhuizing van Zwolle naar Den Haag.
  • De door jou opgegeven informatie wordt niet geaccepteerd door de provider. Belsimpel kan de reden hiervoor niet inzien en krijgt alleen de melding van de provider dat de aanvraag niet wordt geaccepteerd.

Bij een afgewezen aanvraag kan je contact opnemen met je provider.


Veelgestelde vragen

Heb je nog een vraag over TV en internet? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.

  • Wanneer gaat mijn abonnement in?

    Dit is afhankelijk van of je hebt gekozen voor de Overstapservice of zelf je overstap regelt. Er zijn 2 opties:

    • Je maakt gebruik van de Overstapservice:
    Er moeten minimaal 31 dagen tussen de aansluitdatum en de ingangsdatum zitten, in verband met de opzegtermijn. Als je aanvraag is goedgekeurd, krijg je van je provider een bevestiging van het nieuwe abonnement met daarbij meer informatie over de definitieve ingangsdatum van het abonnement.

    Het is niet mogelijk om de ingangsdatum via Belsimpel te wijzigen. Je kan contact opnemen met de provider omtrent de mogelijkheden voor het wijzigen van de ingangsdatum.

    Let op! Je hoeft je abonnement niet zelf op te zeggen als je gebruik maakt van de Overstapservice, dit doet je nieuwe provider voor je.

    • Je regelt zelf de overstap naar je nieuwe provider:
    KPN: Je abonnement is gemiddeld binnen 7 werkdagen aangesloten.
    Odido: Binnen 14 kalenderdagen gaat je abonnement in.
    Ziggo: Je abonnement gaat in binnen 3 werkdagen. Abonnementen kunnen aangesloten worden op dinsdag t/m zaterdag.

  • Moet ik mijn oude abonnement zelf opzeggen?

    Met de gratis overstapservice zegt je nieuwe provider het contract bij je oude provider op. Hiermee hoef je je geen zorgen te maken over dubbele kosten. Belsimpel heeft geen invloed op dit proces, dit loopt volledig via de providers.

    Maak je geen gebruik van de overstapservice? In dat geval kun je, als je dat wil, zelf het abonnement bij je oude provider opzeggen.

    Let op! Als je verhuist, moet je zelf je abonnement opzeggen bij je provider.

  • Hoe kan ik contact opnemen met mijn provider?

    KPN Telefonisch contact via 0800-0402 of op de website van KPN.
    Odido Telefonisch contact via 0800-0092 of op de website van Odido.
    Ziggo Telefonisch contact via 0900-1884 of op de website van Ziggo.
  • Welk abonnement is beschikbaar op mijn adres?

    Op sommige adressen zijn niet alle abonnementen met TV en/of internet beschikbaar. Daarom doe je bij het plaatsen van een bestelling met TV en internet eerst een Postcode-check. Hiermee vergelijk je eenvoudig welke abonnementen er in jouw postcodegebied beschikbaar zijn. Ook controleren we de dekking van alle netwerken en providers die bij Belsimpel zijn aangesloten op het opgegeven adres. Zo weet je zeker dat het door jou gekozen abonnement mogelijk is op het adres.

  • Hoe lang duurt mijn abonnement?

    De duur hangt af van het abonnement dat je hebt gekozen. In de meeste gevallen gaat het om een 1- of 2-jarig abonnement, of een maandelijks opzegbaar abonnement. Er geldt altijd een opzegtermijn van 1 maand.

  • Waar vind ik mijn facturen?

    Je ontvangt je facturen via de provider. Het maandbedrag van je abonnement wordt afgeschreven via automatische incasso.
    Buiten de maandelijkse kosten betaal je soms ook andere kosten, afhankelijk van het pakket en de provider.

    Definities in het kostenoverzicht

    • Eenmalige kosten: De kosten die worden betaald bij het aansluiten van het abonnement. Deze kosten bestaan uit aansluitkosten en/of verzendkosten.
    • Modem/ontvanger kosten: De kosten voor het bestellen en ontvangen van een modem/ontvanger.
    • Installatiekosten: Kosten die in rekening gebracht worden, wanneer klant ervoor kiest om een monteur te laten komen om het product te installeren.

  • Hoe kan ik mijn abonnement annuleren?

    Annuleren kan gratis binnen 14 dagen. Dit is per provider verschillend geregeld:

    • KPN: Je kan een annulering aanvragen via de website van KPN
    • Odido: Belsimpel kan bij Odido een verzoek indienen om de bestelling te annuleren. Odido neemt vervolgens contact op met de klant om het product te retourneren
    Bij wie kan ik terecht als het abonnement verkeerd is aangesloten?
    Belsimpel kan een verzoek indienen bij de provider, maar er zijn geen garanties dat dit lukt. De uiteindelijke wijziging van het abonnement loopt via de provider.

  • Welke soorten Internet en TV worden aangeboden?

    Internet: ADSL/VDSL, kabel of glasvezel.

    TV: Interactieve TV, Digitenne en Satelliet TV

  • Zijn er ook abonnementen met TV en internet voor zakelijke klanten?

    Op dit moment zijn de abonnementen met TV en internet nog niet beschikbaar voor zakelijke klanten.