Telefoon inruilen

Je oude telefoon is geld waard! Bij Belsimpel ben je niet alleen aan het juiste adres voor een nieuwe telefoon, maar ook voor je oude telefoon. Wij werken namelijk samen met het trade-in programma van Recommerce. Je kunt hier je oude telefoon een tweede leven geven en daar een mooi bedrag voor ontvangen. In een paar eenvoudige stappen zorgen wij ervoor dat je telefoon wordt gerecycled of hergebruikt.

Telefoon inruilen


Een duurzame keuze
Recommerce geeft waarde aan gebruikte producten door oude toestellen op te knappen, óf door onderdelen te herstellen zodat deze gebruikt kunnen worden in een ander apparaat. Zo worden er onderaan de streep minder nieuwe producten of onderdelen gefabriceerd en zijn er bijvoorbeeld minder nieuwe grondstoffen nodig. Het inleveren van je oude telefoon is dus niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor de planeet!

Veelgestelde vragen

  • Hoe lever ik mijn oude telefoon in?

    Je kunt je oude telefoon gemakkelijk inruilen via Recommerce. Volg hier de volgende stappen:

    1. Geef aan welk toestel je wil inruilen. Vul hiervoor de naam of het IMEI-nummer van je toestel in.
    2. Volg de instructies om je product op te sturen.
    3. Print het verzendlabel en stuur je product gratis op via een pakketpunt van PostNL.

  • Welke inruilwaarde ontvang ik voor mijn oude telefoon?

    De inruilwaarde van je telefoon hangt af van je product en de status van je product. Wanneer je je oude toestel aanmeldt via Recommerce, beantwoord je eerst een aantal vragen. Geef aan hoe je product eruit ziet, of je product aan gaat en of alle knoppen en het touchscreen correct werken. Vervolgens wordt de verwachte inruilwaarde van je telefoon berekend. Bij ontvangst door Recommerce wordt je toestel gecontroleerd en ontvang je binnen 7 dagen de definitieve inruilwaarde. Je kunt dan zelf kiezen of je je telefoon voor deze prijs inlevert.

    Bereken de inruilwaarde van je telefoon

  • Wat moet ik doen voordat ik mijn telefoon verstuur?

    Voer de volgende stappen uit, voordat je je telefoon opstuurt:

    1. Maak een back-up van je gegevens.
    2. Zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen.
    3. Haal de simkaart of andere geheugenkaarten uit de telefoon.
    4. Heb je een iPhone met iOS 7 of hoger? Zorg er dan voor dat 'Zoek mijn iPhone' uitgeschakeld is. Dat kan meestal via: Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Zoek mijn iPhone.

  • Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar Recommerce. Wanneer ontvang ik bericht?

    Je ontvangt binnen 1 tot 2 weken nadat je je telefoon hebt opgestuurd een ontvangstbevestiging van Recommerce. Recommerce controleert dan de staat van je telefoon. Als de staat afwijkt van de opgegeven antwoorden, heeft dit gevolgen voor de prijs en ontvang je hiervan een bericht per mail. Zijn er geen afwijkingen, dan ontvang je de inruilwaarde binnen 48 uur na de controle op je bankrekening.

  • Kan ik meerdere telefoons inleveren?

    Ja, je kan meerdere telefoons inruilen. Lever deze hiervoor afzonderlijk in via Recommerce.

  • Waar kan ik terecht met vragen over het inruilen van mijn telefoon?

    Heb je een vraag over het inruilen van je telefoon? Neem dan contact op met de klantenservice van Recommerce via support-tradein+nl@recommerce.com. Je kunt hier terecht met vragen over de waarde, het verzenden, uitbetalen of eventueel terugzenden van je telefoon.



Telefoon inleveren