Xiaomi Mi 8 - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Xiaomi Mi 8

  • Heeft de Xiaomi Mi 8 het CE Keurmerk?

    Antwoord:

    Ja, de Xiaomi-telefoons die bij Belsimpel worden verkocht zijn allemaal voorzien van het CE Keurmerk.

  • Heb ik met mijn Xiaomi Mi 8 recht op garantie?

    Antwoord:

    Je hebt met dit toestel gewoon recht op 2 jaar verkopersgarantie. Deze garantie geldt alleen als de originele software op het toestel staat. Wanneer het toestel ter reparatie aangeboden moet worden, wordt deze teruggestuurd naar de leverancier. Houd er dus rekening mee dat de reparatie langer kan duren dan normaal.

  • Hoe werkt Dual SIM bij de Xiaomi Mi 8?

    Antwoord:

    In een Dual SIM-telefoon kan tegelijkertijd gebruik maken van twee simkaarten met verschillende telefoonnummers. Afhankelijk van het model ben je op beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar, of schakel je tussen de simkaarten. Dit komt goed van pas als je zowel een zakelijk als een particulier nummer hebt, of een Nederlands en een buitenlands nummer. Het verschilt per toestel of je een aparte ringtone per telefoonnummer kunt instellen.
    Schakelen tussen de simkaarten en contacten is heel makkelijk, zodat je altijd vanaf het juiste nummer belt. De contacten staan vaak gesorteerd per simkaart. Zo bel je zakelijke contacten altijd met je zakelijke nummer en privé-contacten met je privénummer. In een Dual SIM-telefoon kun je ook slechts één simkaart gebruiken.

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Xiaomi Mi 8 vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Mijn Xiaomi Mi 8 beschikt over 'Face ID unlock', maar waarom werkt dit niet?

    Antwoord:

    De gezichtsherkenning-functie van Xiaomi, Face ID Unlock, is beschikbaar voor een beperkt aantal regio's. Helaas valt Nederland hier niet onder. Wil je "Face ID Unlock" toch gebruiken? Zet dan de regio op India of Hong Kong. In het instellingenmenu waar je de vingerafdrukscanner instelt, verschijnt dan de optie "Face Unlock".

    Om gezichtsherkenning in te stellen, volg je onderstaande stappenplan:

    1. Open het menu van ‘instellingen’ (In het engels is dit ‘Settings’);
    2. Scroll naar beneden naar systeem en apparaat(beheer), In het engels is dit “system and device’;
    3. Klik daarna op de optie vergrendel scherm, in het engels is dit ‘lock screen’;
    4. Klik daarna op de optie voeg gezichtsgegevens toe, in het engels is dit ‘Add face data’;
    5. Type je huidige wachtwoord in en klik dan op doorgaan;
    6. Lees de instructies door en klik dan op doorgaan;
    7. Positioneer je gezicht in het midden van de ovaal die zich daar bevindt. Je ontvangt een melding na ongeveer 5 tot 10 seconden.

Alle vragen & antwoorden