Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Vodafone - informatie over abonnementen, bundels en de voordelen van Vodafone

Vodafone Abonnementen

Vodafone is een van de grootste mobiele telecombedrijven en biedt hun diensten aan over de hele wereld. Het bedrijf voorziet in de behoeften voor particulier en zakelijk gebruik en biedt abonnementen in veel verschillende varianten. Zo kan zowel de kleine als grote verbruiker op het gebied van mobiele telefonie en dataverbruik terecht bij Vodafone. Opereren als een goed en betrouwbaar netwerk staat daarbij hoog in het vaandel. Vodafone biedt de keuze uit vier verschillende soorten abonnementen: Start en Red.

Vodafone Start

De Vodafone Start-abonnementen zijn erg handig als je gewoon voordelig bereikbaar wilt zijn. Je sms't altijd onbeperkt en hebt een standaard aantal belminuten per maand tot je beschikking in Nederland en de rest van de EU. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar nummers in de EU valt wel buiten je bundel, daarvoor betaal je een buitenbundel tarief. Gebeld worden is altijd gratis. Je kiest bij Vodafone Start uit verschillende databundels, waarmee je altijd toegang hebt tot het betrouwbare 4G-netwerk van Vodafone met snelheden tot wel 225 Mb/s. Ook als je geen databundel wilt, zit je bij Vodafone Start goed. 

Vodafone Red

De verschillende varianten van Vodafone Red passen perfect als je veel wilt internetten, bellen en sms’en in Nederland én de EU. Ideaal als je ook over de grens vaak belt en veel online bent. Bellen en sms’en doe je namelijk onbeperkt in de EU, Albanië en Turkije. Daarnaast krijg je een extra bundel met een aantal belminuten waarmee je vanuit Nederland naar nummers in de EU kunt bellen. Dit aantal belminuten verschilt per Vodafone Red-abonnement. Gebeld worden is altijd gratis. De databundels variëren van ruim voldoende tot enorm veel MB’s en gebruik je zowel in Nederland als alle Vodafone Voordeellanden. Bovendien krijg je de eerste drie maanden onbeperkt data om te bepalen of je goed zit met het abonnement dat je hebt gekozen.

Voor een Vodafone verlenging of Vodafone Sim Only gelden dezelfde prijsplannen. Is je internettegoed op? Dan betaal je per MB een bedrag buiten de bundel. Gesprekken worden na de eerste minuut afgerond op seconden, waardoor je alleen betaalt voor de tijd die je echt belt! Bovendien krijg je bij Vodafone vele extra’s, zonder dat je hier meer voor betaalt – dat is gewoon Part of the Deal!


Vodafone Voordeelbundels

De extra bundels die je bij Vodafone aanschaft bij je abonnement heten BloX. Er zijn verschillende soorten BloX om je maandelijkse bundels mee aan te vullen. Een BloX kan op elk moment aangevraagd worden via de My Vodafone-app of via sms.

BloX Extra Data in de EU

Is de data binnen je abonnement vaak op voor het einde van je factuurperiode, maar wil je wel meer internetten? Schaf dan een Extra Data in de EU BloX aan. Hiermee krijg je extra MB’s om te gebruiken in Nederland en de rest van de EU. Er zijn databundels van verschillende grootte: de keuze is aan jou! Je zet de BloX zelf aan en uit en je ontvangt een sms als je 80% en 100% van de extra databundel hebt verbruikt.

BloX Beperkt Internet

Stel; je databundel is op, maar je wilt wel blijven appen. Data buiten je bundel gebruiken is erg duur, en een Extra Data BloX van 500 MB aanschaffen vind je teveel, omdat je eigenlijk maar een paar MB nodig hebt. Dan is deze BloX je beste vriend! De BloX Beperkt Internet zet je zonder kosten aan en zorgt ervoor dat je geen MB's buiten je bundel verbruikt. Je kunt nog wel internetten, maar met een verlaagde snelheid van 64 kb/s. Met deze snelheid blijf je gewoon whatsappen, maar kan je geen video's meer bekijken. Je betaalt hiervoor dus helemaal geen extra kosten!

BloX Voordeel naar Buitenland

Als je voordelig wilt bellen of sms'en met iemand in het buitenland, kun je kiezen voor de BloX Voordeel naar Buitenland. Deze BloX bevat een bundel voor een vast bedrag per maand, die je kan gebruiken als belminuten of als sms'jes van Nederland naar de Vodafone Voordeellanden. De kosten komen bij je maandelijkse rekening op. De BloX vervalt niet automatisch, je moet hem zelf uitzetten. Na de eerste minuut worden je gesprekken afgerond per seconde.

BloX Bel+Sms naar Buitenland

Met deze voordeelbundel bel en sms je voordelig naar de rest van de wereld, zonder een vast bedrag per maand te betalen. Je belt en sms't met de bundel voor een lagere prijs. De kosten die je maakt komen bij je maandelijkse rekening op. Deze BloX vervalt niet automatisch, je moet hem zelf uitzetten.

BloX Alles-in-1 op Wereld (XL)

De hele wereld binnen handbereik. Met deze voordeelbundel van Vodafone krijg je per dag tegoed om te bellen, sms'en en internetten buiten de EU. De dagbundel wordt, zodra je deze hebt aangezet, automatisch geactiveerd op het moment dat je je toestel in het buitenland gebruikt. Je betaalt niet als je de bundel niet gebruikt. Deze BloX staat standaard aan bij abonnementen die na 6 januari 2014 aangesloten zijn. Een geactiveerde bundel is één dag geldig en vervalt om 23.59 uur Nederlandse tijd. Bij 80% en 100% verbruik van de databundel ontvang je een sms. Als je geen data hebt verbruikt, worden er geen kosten in rekening gebracht.


Vodafone Non-Stop Gratis Extra's

Door een mobiel abonnement van Vodafone te combineren met een abonnement voor vast internet en digitale televisie van Ziggo, ontvang je Non-Stop Gratis Extra’s. Heb je minimaal één Start, Smart, Scherp, Red of Black abonnement van Vodafone en een Ziggo digitale TV en internet met een minimale snelheid van 30 Mb/s op hetzelfde adres? Dan heb je automatisch recht op verdubbeling van je databundel, een gratis Ziggo TV-pakket en het Veilig Online Pakket! Bij een Red-abonnement krijg je bovendien €5 korting. Non-Stop: dus elke maand opnieuw. Vanaf het moment dat de geselecteerde abonnementen voor vast internet, digitale televisie en mobiel op hetzelfde adres of KvK-nummer actief zijn, geldt het recht op Non-Stop Gratis Extra’s. Bovendien genieten alle abonnementen op jouw adres van de voordelen van Vodafone Non-Stop. Meer informatie vind je in ons dossier over Vodafone Non-Stop Gratis Extra's.


Vodafone Mobiel+Thuis Voordeel

Tot voorkort was het mogelijk om voordeel te krijgen zodra je meerdere abonnementen van Vodafone aanschafte. Met Vodafone Thuis kreeg je verschillende extra’s, afhankelijk van het aantal Vodafone-abonnementen op je adres. Zo kreeg je bijvoorbeeld extra mobiele data als je Vodafone Thuis en een Vodafone Red-abonnement combineerde. Voor meer informatie hebben we bij Belsimpel.nl een speciale dossierpagina over Vodafone Thuis voor je gemaakt. Sinds 16 december 2016 is Vodafone Thuis overgenomen door T-Mobile, waardoor het combinatievoordeel is komen te vervallen. Voor klanten van Smart-, Red- of Black-abonnementen die zich voor 16 december 2016 hebben aangemeld voor Mobiel+Thuis Voordeel, blijft het voordeel ongewijzigd.


Voordelen van Vodafone

Betrouwbaar netwerk

Vodafone levert een betrouwbaar en stabiel netwerk aan ontzettend veel klanten. De garantie op een goed netwerk noemen ze zelf ‘confidently connected’. Daarmee beiden ze hun klanten thuis, onderweg en op kantoor altijd een goede verbinding. Dit wordt aangevuld met een goede dienstverlening, wat onder andere inhoudt dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is. Daarnaast regel je ontzettend veel zaken zelf via de My Vodafone-app. Bij Vodafone weet je dus zeker dat je je over je mobiele zaken geen zorgen hoeft te maken en alles goed geregeld is!

Voor ieder wat wils

Een van de pijlers van Vodafone is dat elke klant bij ze terecht kan en dat maken ze meer dan waar. Iedereen gebruikt zijn toestel immers anders. Met een Start-abonnement voor de kleine en gemiddelde verbruiker, bedienen ze de mobiele gebruiker die niet veel belt. Daarnaast zoekt de Vodafone-klant helemaal zelf een passende internetbundel uit, want ook dat kan voor iedereen verschillend zijn. De Red-abonnementen voorzien in de behoeften van de grotere gebruikers: onbeperkt bellen met ook daarbij weer een internetbundel die volledig op de eigen wens aansluit. Kortom: bij Vodafone is er voor ieder wat wils!

Vodafone Next

Wisselen van telefoon wanneer het jou uitkomt: met Vodafone Next kun je al na vier maanden tijdens je contract wisselen van toestel. Dus is je telefoon kapot of kwijt? Ben je toe aan een sneller model of wil je gewoon graag de allernieuwste smartphone? Bij alle Vodafone-abonnementen vanaf 4 april 2016 vraag je eenvoudig een nieuwe smartphone aan als je minimaal vier maanden na de startdatum van je abonnement zit. Bij alle Vodafone Sim Only-abonnementen wissel je zelfs na twee maanden al van telefoon. Je ruilt je oude toestel in om korting te krijgen op je nieuwe smartphone, of je behoudt je oude telefoon zodat je altijd een toestel achter de hand hebt. De keuze is aan jou. Vodafone Next kost niets extra’s en is bij Vodafone gewoon Part of the Deal.

Drie maanden onbeperkt internet

Vaak weet je niet van tevoren hoe je je nieuwe bundels gaat gebruiken. Misschien ga je wel veel sneller door je internetbundel heen dan je verwacht, of je verbruikt juist een stuk minder data. Zonde, want dit zorgt voor kosten die gemakkelijk te vermijden zijn. Daarom komt Vodafone nu met een handige regeling: bij een Red-abonnement kun je de eerste drie maanden onbeperkt internetten in Nederland. Zo krijg je een goed idee van je verbruik. Aan het eind van deze drie maanden krijg je van Vodafone een persoonlijk data-advies en heb je de mogelijkheid om gratis je abonnement bij te stellen. Op die manier heb je uiteindelijk altijd een internetbundel die bij je verbruik past.


Vodafone Klantenservice

Vodafone-klanten regelen zelf 24 uur per dag, zeven dagen per week de zaken met hun telefoon, door met hun Vodafone-nummer te bellen naar 1200. Dit nummer is gratis en altijd bereikbaar! Als je direct een medewerker wilt spreken, dan bel je gratis 1201. Met een vaste telefoon bel je gratis naar 0800-0094. Vanuit het buitenland bel je naar +316 5450 0100. Vanaf een geregistreerd Vodafone-nummer is de klantenservice ook vanuit het buitenland gratis te bereiken! De telefonische klantenservice van Vodafone is op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 8.00 tot 18.00 uur. Als je nog geen klant bent van Vodafone, is de klantenservice bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800-0560. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uur.

Als je liever online je zaken regelt, bekijk dan de website van Vodafone. Hier vind je bijvoorbeeld veel informatie over allerlei zaken, antwoorden op veel gestelde vragen en een forum waar klanten elkaar oplossingen bieden. Daarnaast is er een klantenservice-chat en is er een speciale pagina waar je overlast meldt. Ook is de klantenservice van Vodafone bereikbaar via Facebook en Twitter. Daarnaast regel je zelf veel zaken via de My Vodafone-app.