Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black - FAQ

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy Tab A 9.7

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black reageert niet op mijn aanrakingen, wat kan ik hieraan doen?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat TalkBack aan staat. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.

    Hier kun je meer informatie vinden over Google TalkBack.

  • Hoe krijg ik software updates voor mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black?

    Antwoord:

    Google komt regelmatig met updates voor de Android software. Of jouw telefoon een update krijgt ligt aan het type toestel. Niet elk toestel komt in aanmerking voor alle updates. De fabrikanten zullen precies aankondigen welke toestellen compatibel zijn met de nieuwe update. Het verschilt per land en per toestel wanneer een update beschikbaar is.

    Als je er een Android-update beschikbaar is voor jou telefoon krijg je meestal een melding, waarna je de update kunt installeren. Deze krijg je Over-The-Air (OTA). Dat betekent dat je jouw telefoon niet op de computer hoeft aan te sluiten! Het installeren van een software-update kan veel data kosten, het is daarom aan te raden om de update te installeren over een WiFi-verbinding. Je kunt in de instellingen van je telefoon ook handmatig zoeken naar updates.

  • Mijn oplaadkabel blijft niet goed vastzitten in mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je tablet. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.

  • Hoe kan ik Find My Mobile uitschakelen op mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black?

    Antwoord:

    Als je een Samsung-product retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je ‘Find My Mobile’ uitzet. Zet je Samsung-account uit met de volgende instructies::

    1. Ga naar findmymobile.samsung.com en log in met je Samsung-account;
    2. Selecteer linksbovenin je toestel*;
    3. Klik in het rechtermenu op ‘meer’;
    4. Klik vervolgens op ‘Heractiveringsvergrendeling ontgrendelen’;
    5. Voer je wachtwoord in en klik op ‘Ontgrendelen’.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

  • Hoe verbind ik mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black met een Motorola-product?

    Antwoord:

    Motorola heeft een applicatie ontwikkeld waarmee je je Android-telefoon met een Motorola-product kunt verbinden. Dit is de “Motorola Connect”-applicatie. Je kunt deze applicatie vinden in de Google Play Store. Met Motorola Connect kun je bijvoorbeeld zien waar de andere apparaten zich bevinden en hun batterijstatus zien.
    Als je deze app voor het eerst gebruikt voer je je e-mailadres in. Vervolgens zal er een nieuwe pop-up verschijnen waarmee je de app toestemming geeft en druk je op volgende. Als je op de hoogte wilt worden gehouden van updates, vink je dat aan in het volgende scherm. Hierna is je app klaar voor gebruik en kun je je telefoon bijvoorbeeld linken aan Motorola producten zoals: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround en Power Pack Micro.

  • Kan ik WhatsApp op mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black gebruiken?

    Antwoord:

    Ja, je kunt met je tablet whatsappen door WhatsApp Web te gebruiken. Als je een smartphone hebt met WhatsApp kun je dit account gebruiken op je tablet via WhatsApp Web. WhatsApp gebruiken op je tablet doe je door de volgende stappen te volgen:

    1. Open WhatsApp Web in je webbrowser;
    2. Scan de QR-code die in beeld verschijnt met je smartphone via: WhatsApp > Menu > WhatsApp Web;
    3. Je kunt nu WhatsApp gebruiken op je tablet!

    Let op: om WhatsApp te gebruiken via WhatsApp Web moet je telefoon in verbinding blijven met internet. Whatsappjes die je ontvangt worden namelijk niet opgeslagen via WhatsApp Web, maar doorgestuurd vanaf je smartphone. Je kunt WhatsApp Web dus niet gebruiken zonder een telefoon met WhatsApp.

  • Hoe verbeter ik de accuduur van mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black?

    Antwoord:

    De accuduur van je apparaat is op verschillende manieren te verbeteren. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je tablet met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties af op de achtergrond draaien en daarmee je batterijduur verminderen. Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een tablet is vaak de grootste energieverbruiker, verlaag standaard de helderheid en bespaar zeer snel en eenvoudig energie!


    Lees meer over de accuduur in het dossier over accuduur. 

  • Mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black is traag, hoe los ik dit op?

    Antwoord:

    Als je tablet langer in gebruik is, wordt het apparaat soms langzaam. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo leidt het open hebben van veel applicaties tot een voller werkgeheugen. En het opslaan van veel bestanden of applicaties zorgt ervoor dat het opslaggeheugen vol raakt. Verwijder een aantal bestanden om meer opslagruimte te krijgen. Het uitschakelen van applicaties die op de achtergrond draaien wordt gedaan door de tablet uit en aan te zetten. Het beste is om dit wekelijks te doen.

    Lees hier meer over het voorkomen van langzame software op je tablet.

  • Hoe bescherm ik mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black tegen kras- en valschade?

    Antwoord:

    Beschadigingen voorkom je door gebruik te maken van verschillende hulpmiddelen, zoals een screenprotector of een hoesje. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld krassen. Een screenprotector is een onzichtbare beschermfolie die je op het scherm plakt. Hoesjes zijn er in vele soorten en maten, zo zijn er hoesjes die de achterkant beschermen en cases die om de hele tablet zitten.

    Klik hier voor meer informatie over de bescherming van je tablet.

  • Mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black ondersteunt niet alle videoformaten, wat kan ik hieraan doen?

    Antwoord:

    Sommige videoformaten zijn niet af te spelen op je Android-tablet. Geen zorgen, dat ligt aan de software (versie) en is dus op te lossen.

    Converteer bijvoorbeeld het bestand naar een formaat wat je tablet wel ondersteunt. Dit doe je met een programma op een computer of laptop, waarna je het bestand weer op je tablet zet.

    Een andere oplossing is het downloaden van een applicatie, waardoor je tablet veel videoformaten wel ondersteunt. Download hiervoor één van de volgende apps in de Google Play Store:

  • Hoe voorkom ik virussen op mijn Samsung Galaxy Tab A 9.7 T550N WiFi Black?

    Antwoord:

    Het installeren van een applicatie kan virussen met zich mee brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan applicaties die gemaakt zijn om mensen op te lichten of gegevens te stelen. Om te voorkomen dat je virussen downloadt tref je de volgende voorzorgsmaatregelen. Kijk ten eerste kritisch naar de titels van de applicaties en het aantal downloads. Wanneer een applicatie duizenden downloads heeft en goede feedback is deze betrouwbaarder en loop je minder risico. Download daarnaast alleen uit de officiële Play Store. Bescherm ten slotte je smartphone tegen virussen met het software pakket Avira Antivirus Security PRO.

    Meer tips over het voorkomen van virussen op je toestel vind je hier