Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White - Tips & Tricks

0 sterren
Nog geen reviews

Niet meer leverbaar

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy Tab 10.1

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White reageert niet op mijn aanrakingen, wat kan ik hieraan doen?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat TalkBack aan staat. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.

    Hier kun je meer informatie vinden over Google TalkBack.

  • Hoe krijg ik software updates voor mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White?

    Antwoord:

    Google komt regelmatig met updates voor de Android software. Of jouw telefoon een update krijgt ligt aan het type toestel. Niet elk toestel komt in aanmerking voor alle updates. De fabrikanten zullen precies aankondigen welke toestellen compatibel zijn met de nieuwe update. Het verschilt per land en per toestel wanneer een update beschikbaar is.

    Als je er een Android-update beschikbaar is voor jou telefoon krijg je meestal een melding, waarna je de update kunt installeren. Deze krijg je Over-The-Air (OTA). Dat betekent dat je jouw telefoon niet op de computer hoeft aan te sluiten! Het installeren van een software-update kan veel data kosten, het is daarom aan te raden om de update te installeren over een WiFi-verbinding. Je kunt in de instellingen van je telefoon ook handmatig zoeken naar updates.

  • Mijn oplaadkabel blijft niet goed vastzitten in mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je tablet. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.

  • Hoe kan ik Find My Mobile uitschakelen op mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 16GB WiFi White?

    Antwoord:

    Als je een Samsung-product retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je ‘Find My Mobile’ uitzet. Zet je Samsung-account uit met de volgende instructies::

    1. Ga naar findmymobile.samsung.com en log in met je Samsung-account;
    2. Selecteer linksbovenin je toestel*;
    3. Klik in het rechtermenu op ‘meer’;
    4. Klik vervolgens op ‘Heractiveringsvergrendeling ontgrendelen’;
    5. Voer je wachtwoord in en klik op ‘Ontgrendelen’.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

Alle vragen & antwoorden