Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Samsung Galaxy S7 - Tips & Tricks

Online: Op voorraad: Voor 23.30 uur besteld, morgen in huis
Winkels:

Winkelvoorraad

Amsterdam

- Ferdinand Bolstraat 83

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Den Haag

- Spuistraat 25

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Groningen

- Vismarkt 5

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Rotterdam

- Lijnbaan 61 - A

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Tilburg

- Heuvelstraat 30 - a

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Utrecht

- Lange Elisabethstraat 35

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Zwolle

- Diezerstraat 12

Op voorraad - providerafhankelijk

als los toestel en i.c.m. Ben, hollandsnieuwe, KPN, Simyo, T-Mobile, Telfort en Vodafone

Niet op voorraad in deze winkel i.c.m. Tele2

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy S7

  • Hoe werkt het Always On-Display van mijn Samsung Galaxy S7?

    Antwoord:

    Je smartphone heeft een Always On-Display. Dit betekent dat je, als je telefoon vergrendeld is, altijd kunt zien hoe laat het is en of je nog nieuwe berichten hebt gekregen. Zo hoef je je telefoon niet uit de slaapstand te halen. Deze functie is energiezuinig, want het scherm schakelt helemaal uit als je telefoon in je tas of zak zit, als het met het scherm naar beneden ligt of als de batterij bijna leeg is. Bovendien wordt er maar een klein deel van het scherm gebruikt, alle niet-gebruikte pixels staan uit. 

  • Kan ik met mijn Samsung Galaxy S7 gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Mijn Samsung Galaxy S7 geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy S7?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Hoe wijzig ik de taal van standaard apps naar Nederlands op mijn Samsung Galaxy S7?

    Antwoord:

    Soms kan het voorkomen dat de taal van bepaalde standaard apps ingesteld is in de taal van herkomst. Door de updates van Galaxy Apps te verwijderen en het toestel te herstarten, zou de tekst in het Nederlands moeten staan. Volg hiervoor de volgende stappen:

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/apps
    • Stap 2: klik op ‘Applicatiebeheer’
    • Stap 3: zoek ‘Galaxy Apps’ op en klik hierop
    • Stap 4: klik rechtsboven op ‘Meer’
    • Stap 5: klik rechtsboven op ‘Updates verwijderen’
    • Stap 6: klik nog een keer op 'Verwijderen'
    • Stap 7: klik op 'Ok'
    • Stap 8: herstart de telefoon.

Alle vragen & antwoorden