Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Samsung Galaxy S7 Edge - Tips & Tricks

Online:

Providerafhankelijke levertijd

In combinatie met een abonnement is de levertijd van deze telefoon afhankelijk van de gekozen provider.

Op voorraad: Voor 23.30 uur besteld, morgen in huis

Ben, hollandsnieuwe, KPN, Los toestel, Simyo, T-Mobile, Telfort, Vodafone

Niet meer leverbaar

Tele2

Winkels: Morgen gratis afhalen

Nu niet op voorraad in de winkel. Bestel en betaal de Samsung Galaxy S7 Edge vandaag online en kies voor 'Afhalen bij Belsimpel.nl', dan betaal je geen verzendkosten en ligt de telefoon (over)morgen voor je klaar in de gekozen winkel. Houd rekening met de openingstijden van onze winkels. Je krijgt van ons bericht zodra je telefoon klaar ligt.

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy S7 Edge

  • Hoe werkt het Always On-Display van mijn Samsung Galaxy S7 Edge?

    Antwoord:

    Je smartphone heeft een Always On-Display. Dit betekent dat je, als je telefoon vergrendeld is, altijd kunt zien hoe laat het is en of je nog nieuwe berichten hebt gekregen. Zo hoef je je telefoon niet uit de slaapstand te halen. Deze functie is energiezuinig, want het scherm schakelt helemaal uit als je telefoon in je tas of zak zit, als het met het scherm naar beneden ligt of als de batterij bijna leeg is. Bovendien wordt er maar een klein deel van het scherm gebruikt, alle niet-gebruikte pixels staan uit. 

  • Hoe zet ik apps op de rand van mijn Samsung Galaxy S7 Edge?

    Antwoord:

    Je toestel heeft een gebogen rand, waar je apps op kunt zetten die je veel gebruikt. Je hebt dan altijd direct toegang tot deze apps. Volg de volgende stappen om apps aan deze Edge toe te voegen:

    1.       Sleep de handgreep van het Edge-venster naar links (is deze handgreep niet in beeld? Instellingen > Edge screen > Edge-vensters > Tik op de handgreep).
    2.       Tik op de + en vervolgens op een app in de lijst.

    Een app verwijder je door de app ingedrukt te houden en naar ‘Wissen’ te slepen, bovenin het venster. De volgorde pas je aan door de app naar de gewenste plaats te slepen. Je maakt een map door één app op een andere te slepen totdat het mapkader verschijnt.

  • Kan ik met mijn Samsung Galaxy S7 Edge gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe maak ik optimaal gebruik van de Edge van de Samsung Galaxy S7 Edge bij het beheer van mijn contactpersonen?

    Antwoord:

    De Edge heeft handige extra toepassingen die het gebruik van je contactpersonen nog makkelijk en veel leuker maakt! De eerste toepassing is de People Edge. Hierbij kun je jouw vijf belangrijkste contactpersonen in de Edge laten weergeven, waardoor je hier direct toegang tot hebt. Volg de volgende stappen om deze contactpersonen aan je Edge toe te wijzen:

    1. Open het Edge-venster door de handgreep te verslepen.
    2. Veeg vervolgens naar links of naar rechts om het People Edge-venster te openen.
    3. Je kunt nu je belangrijkste contactpersonen toevoegen aan ‘Mijn personen’.
    4. De volgorde van de contactpersonen wijzig je door het pictogram te slepen naar de plaats waar je deze wilt hebben.
    5. Verwijderen doe je door het pictogram naar ‘Wissen’, bovenin het scherm, te slepen.
    6. De kleur wijzig je door op in Instellingen bij ‘People Edge’ op het potloodje te tikken. Tik vervolgens mij ‘Mijn personen’ en daarna op het kleurpictogram van de contactpersoon.

    Het instellen van een kleur voor deze vijf belangrijkste contactpersonen is heel handig. Je Edge licht namelijk op in die kleur wanneer je telefoon met het scherm naar beneden ligt. Zo blijf je bijvoorbeeld op je werk of in college dus toch op de hoogte van wie van deze personen je belt. Volg voor het activeren van het oplichten van de Edge de volgende stappen:

    1. Ga via ‘Apps’ naar ‘Instellingen’, tik vervolgens op ‘Edge screen’ en daarna op ‘Edge Lighting’.
    2. Tik op de schakelaar om de functie de activeren.
    3. Nu zal de Edge oplichten in de kleur die je bij de eerste instructie ingesteld hebt.

    Wanneer je dan gebeld wordt terwijl je bijvoorbeeld in een vergadering zit, heeft de S7 ook een hele handige functie om hier mee om te gaan. Je hoeft hiervoor je activiteit niet te onderbreken en je telefoon überhaupt niet eens om te draaien! Als je ziet dat je gebeld wordt, doordat je Edge oplicht, kun je een vooraf ingesteld weigerbericht aan die persoon verzenden terwijl je telefoon gewoon op de kop blijft liggen. Je hoeft hiervoor alleen je vinger op de hartslagsensor te leggen. Volg de volgende stappen om dit weigerbericht in te stellen:

    1. Ga via ‘Instellingen’ naar ‘Edge screen’.
    2. Tik vervolgens op ‘Edge lighting’ en daarna op ‘Snel antwoord-bericht’.
    3. Tik op de schakelaar om deze functie aan te zetten.
    4. Tik op de berichttekst onder ‘Snel antwoord-bericht’ om je weigerbericht aan te passen.
  • Mijn Samsung Galaxy S7 Edge geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

Alle vragen & antwoorden