Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Samsung Galaxy S10e G970 Black - Tips & Tricks

Online: Op voorraad: Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis
Winkels:

Winkelvoorraad

Amsterdam

- Ferdinand Bolstraat 83

Op voorraad

Den Haag

- Spuistraat 25

Op voorraad

Groningen

- Vismarkt 5

Op voorraad

Rotterdam

- Lijnbaan 61 - A

Op voorraad

Tilburg

- Heuvelstraat 30 - a

Op voorraad

Utrecht

- Lange Elisabethstraat 35

Op voorraad

Zwolle

- Diezerstraat 12

Op voorraad

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy S10e

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy S10e G970 Black?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Kan ik met mijn Samsung Galaxy S10e G970 Black gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Het opslaggeheugen van mijn Samsung Galaxy S10e G970 Black is vol. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Je kunt het geheugen van je telefoon uitbreiden met een microSD-kaartje. Dit is een geheugenkaartje die je in het vakje van je tweede simkaart kunt plaatsen. Dit betekent wel dat je maar één simkaart kan gebruiken. Je kunt ook gebruik maken van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Kan ik in mijn Samsung Galaxy S10e G970 Black tegelijkertijd twee simkaarten en een microSD-kaart plaatsen?

    Antwoord:

    Het is natuurlijk vervelend wanneer je geheugen vol is. Vaak kun je dit oplossen door een microSD-kaartje in je telefoon te plaatsen voor extra opslaggeheugen. Jouw telefoon maakt gebruik van hybride Dual SIM. Dit betekent dat de tweede simkaartslot ook meteen de plek is waar je je microSD-kaartje plaatst. Dit heeft als gevolg dat je niet twee simkaarten en een microSD-kaart tegelijk kan plaatsen. Je kunt kiezen uit één simkaart en een microSD-kaart, of twee simkaarten. Weet je niet hoe je de microSD-kaart in het vakje van de tweede simkaart plaatst? Kijk dan in de handleiding van je telefoon. Hierin staat dit vaak uitgelegd. Deze handleidingen kun je vinden op de pagina van het toestel op Belsimpel.nl.

  • Mijn Samsung Galaxy S10e G970 Black geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

Alle vragen & antwoorden