Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Samsung Galaxy Core - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy Core

  • Kan ik met mijn Samsung Galaxy Core gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Mijn Samsung Galaxy Core geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy Core?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Hoe wijzig ik de taal van standaard apps naar Nederlands op mijn Samsung Galaxy Core?

    Antwoord:

    Soms kan het voorkomen dat de taal van bepaalde standaard apps ingesteld is in de taal van herkomst. Door de updates van Galaxy Apps te verwijderen en het toestel te herstarten, zou de tekst in het Nederlands moeten staan. Volg hiervoor de volgende stappen:

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/apps
    • Stap 2: klik op ‘Applicatiebeheer’
    • Stap 3: zoek ‘Galaxy Apps’ op en klik hierop
    • Stap 4: klik rechtsboven op ‘Meer’
    • Stap 5: klik rechtsboven op ‘Updates verwijderen’
    • Stap 6: klik nog een keer op 'Verwijderen'
    • Stap 7: klik op 'Ok'
    • Stap 8: herstart de telefoon.
  • Hoe draag ik met Smart Switch data over naar mijn Samsung Galaxy Core?

    Antwoord:

    Met Samsung Smart Switch zet je makkelijk en snel bestanden van je oude telefoon over naar je nieuwe Samsung-telefoon of tablet. Je kunt vrijwel alle gegevens overzetten: apps, contacten, foto’s en video’s, notities, email, bestanden, muziek etc. De functie werkt voor alle verschillende platformen en het maakt dus niet uit of je oude telefoon of tablet draait op iOS, Android, BlackBerry of Windows Phone. Afhankelijk van je oude telefoon werkt Smart Switch op één van de volgende manieren:

    1. Draadloos van Android/BlackBerry naar Android;
    2. Draadloos via iCloud naar Android;
    3. Via een OTG-kabel;
    4. Via de computer.

    De makkelijkste en snelste manier is om je telefoon draadloos over te zetten. Dit kan als je oude telefoon draait op Android, iOS of BlackBerry. In principe heb je dan geen kabel of pc nodig. Wil je dit wel? Dan lees je hier hoe je dat doet. Als je je Windows Phone-toestel wil overzetten kan dat via de computer. Hier staat uitgelegd hoe dat werkt.

    Hoe het werkt
    Om Samsung Smart Switch te gebruiken installeer je de applicatie op je oude én je nieuwe toestel. Je vind de (gratis) app in de applicatiewinkels. Als je Smart Switch op beide telefoons/tablets hebt geïnstalleerd leg je beide apparaten naast elkaar leggen om je gegevens draadloos over te zetten. Volg hiervoor de instructies die Smart Switch geeft. Als je oude toestel op iOS draait moet je eerst inloggen via iCloud en een back-up maken op je oude telefoon/tablet.

    Ondersteuning
    Smart Switch is beschikbaar op alle platformen, maar werkt niet met hele oude versies van de verschillende besturingssystemen. De volgende besturingssystemen worden ondersteund:

    • Android 4.3 en hoger
    • iOS 5.0 en hoger
    • BlackBerry 6 en hoger
    • Windows Phone 7 en hoger

    Als je een eerdere versie van een van deze systemen hebt, probeer dan een software-update uit te voeren. Als dit niet lukt is het helaas niet mogelijk om je bestanden over te zetten met Smart Switch.  Je kunt dan het beste je bestanden handmatig overzetten via de computer of via een OTG-kabel (micro-usb-connector).

Alle vragen & antwoorden