Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Samsung Galaxy A80 - FAQ

Online: Op voorraad: Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis
Winkels:

Winkelvoorraad

Amsterdam

- Ferdinand Bolstraat 83

Op voorraad

Den Haag

- Spuistraat 25

Op voorraad

Groningen

- Vismarkt 5

Op voorraad

Rotterdam

- Lijnbaan 61 - A

Op voorraad

Tilburg

- Heuvelstraat 30 - a

Op voorraad

Utrecht

- Lange Elisabethstraat 35

Op voorraad

Zwolle

- Diezerstraat 12

Op voorraad

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy A80

  • Hoe verwijder ik de Samsung Regio Lock van mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Mijn Samsung Galaxy A80 geeft de melding 'camerafout', wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen: 

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit. 


    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen 
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.

    Voor een uitgebreide beschrijving over het resetten van je telefoon klik je hier

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Samsung Galaxy A80 vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe wijzig ik de taal van standaard apps naar Nederlands op mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Soms kan het voorkomen dat de taal van bepaalde standaard apps ingesteld is in de taal van herkomst. Door de updates van Galaxy Apps te verwijderen en het toestel te herstarten, zou de tekst in het Nederlands moeten staan. Volg hiervoor de volgende stappen:

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/apps
    • Stap 2: klik op ‘Applicatiebeheer’
    • Stap 3: zoek ‘Galaxy Apps’ op en klik hierop
    • Stap 4: klik rechtsboven op ‘Meer’
    • Stap 5: klik rechtsboven op ‘Updates verwijderen’
    • Stap 6: klik nog een keer op 'Verwijderen'
    • Stap 7: klik op 'Ok'
    • Stap 8: herstart de telefoon.
  • Hoe draag ik met Smart Switch data over naar mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Met Samsung Smart Switch zet je makkelijk en snel bestanden van je oude telefoon over naar je nieuwe Samsung-telefoon of tablet. Je kunt vrijwel alle gegevens overzetten: apps, contacten, foto’s en video’s, notities, email, bestanden, muziek etc. De functie werkt voor alle verschillende platformen en het maakt dus niet uit of je oude telefoon of tablet draait op iOS, Android, BlackBerry of Windows Phone. Afhankelijk van je oude telefoon werkt Smart Switch op één van de volgende manieren:

    1. Draadloos van Android/BlackBerry naar Android;
    2. Draadloos via iCloud naar Android;
    3. Via een OTG-kabel;
    4. Via de computer.

    De makkelijkste en snelste manier is om je telefoon draadloos over te zetten. Dit kan als je oude telefoon draait op Android, iOS of BlackBerry. In principe heb je dan geen kabel of pc nodig. Wil je dit wel? Dan lees je hier hoe je dat doet. Als je je Windows Phone-toestel wil overzetten kan dat via de computer. Hier staat uitgelegd hoe dat werkt.

    Hoe het werkt
    Om Samsung Smart Switch te gebruiken installeer je de applicatie op je oude én je nieuwe toestel. Je vind de (gratis) app in de applicatiewinkels. Als je Smart Switch op beide telefoons/tablets hebt geïnstalleerd leg je beide apparaten naast elkaar leggen om je gegevens draadloos over te zetten. Volg hiervoor de instructies die Smart Switch geeft. Als je oude toestel op iOS draait moet je eerst inloggen via iCloud en een back-up maken op je oude telefoon/tablet.

    Ondersteuning
    Smart Switch is beschikbaar op alle platformen, maar werkt niet met hele oude versies van de verschillende besturingssystemen. De volgende besturingssystemen worden ondersteund:

    • Android 4.3 en hoger
    • iOS 5.0 en hoger
    • BlackBerry 6 en hoger
    • Windows Phone 7 en hoger

    Als je een eerdere versie van een van deze systemen hebt, probeer dan een software-update uit te voeren. Als dit niet lukt is het helaas niet mogelijk om je bestanden over te zetten met Smart Switch.  Je kunt dan het beste je bestanden handmatig overzetten via de computer of via een OTG-kabel (micro-usb-connector).

  • Hoe kan ik mijn Samsung Galaxy A80 verbinden met mijn computer?

    Antwoord:

    Je verbindt je Samsung-toestel met je PC door middel van een kabel. Dit kabeltje doe je in de USB-poort van je computer.

    Daarnaast kun je ook Samsung Kies gebruiken. Dit programma van Samsung synchroniseert bestanden op je smartphone met je computer. Daarnaast download je met Samsung Kies de nieuwste updates. 

  • Mijn Samsung Galaxy A80 reageert niet op mijn aanrakingen, wat kan ik hieraan doen?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat TalkBack aan staat. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.

    Hier kun je meer informatie vinden over Google TalkBack.

  • Ik heb een ander formaat simkaart nodig dan ik momenteel heb. Wat moet ik doen?

    Antwoord:

    Tegenwoordig zijn er simkaarten in drie verschillende formaten in omloop: regulier, micro en nano. Als je simkaart te klein is voor je telefoon, kun je een sim-adapter gebruiken. Op deze manier past de simkaart weer in je telefoon. Als je simkaart te groot is, kun je deze bijknippen met een simkaart knipper. Het bijknippen van een simkaart kan ook gratis voor je gedaan worden in één van de Belsimpel winkels.

  • Hoe krijg ik software updates voor mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Google komt regelmatig met updates voor de Android software. Of jouw telefoon een update krijgt ligt aan het type toestel. Niet elk toestel komt in aanmerking voor alle updates. De fabrikanten zullen precies aankondigen welke toestellen compatibel zijn met de nieuwe update. Het verschilt per land en per toestel wanneer een update beschikbaar is.

    Als je er een Android-update beschikbaar is voor jou telefoon krijg je meestal een melding, waarna je de update kunt installeren. Deze krijg je Over-The-Air (OTA). Dat betekent dat je jouw telefoon niet op de computer hoeft aan te sluiten! Het installeren van een software-update kan veel data kosten, het is daarom aan te raden om de update te installeren over een WiFi-verbinding. Je kunt in de instellingen van je telefoon ook handmatig zoeken naar updates.

  • Kan ik met mijn Samsung Galaxy A80 gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Het mobiele internet op mijn Samsung Galaxy A80 doet het niet, maar in een ander toestel doet de simkaart het wel. Wat te doen?

    Antwoord:

    In de meeste gevallen werkt mobiel internet direct wanneer je je simkaart in je smartphone plaatst. Wanneer dit niet zo is kan het zijn dat je handmatig een APN moet instellen. In het Dossier APN Instellingen lees je hoe dat moet en wat je moet invullen!

  • Mijn oplaadkabel blijft niet goed vastzitten in mijn Samsung Galaxy A80. Wat kan ik doen?

    Antwoord:

    Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je telefoon. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.

  • Hoe kan ik Find My Mobile uitschakelen op mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Als je een Samsung-product retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je ‘Find My Mobile’ uitzet. Zet je Samsung-account uit met de volgende instructies::

    1. Ga naar findmymobile.samsung.com en log in met je Samsung-account;
    2. Selecteer linksbovenin je toestel*;
    3. Klik in het rechtermenu op ‘meer’;
    4. Klik vervolgens op ‘Heractiveringsvergrendeling ontgrendelen’;
    5. Voer je wachtwoord in en klik op ‘Ontgrendelen’.

    *Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.

  • Is mijn Samsung Galaxy A80 geschikt voor de Belsimpel.nl VR-bril?

    Antwoord:

    De Belsimpel.nl VR-bril is bruikbaar met alle smartphones, aangezien je de telefoon niet op de bril hoeft aan te sluiten. Je hebt voor een leuk bedrag een virtual reality-bril in huis die je eenvoudig in elkaar zet. De bril is in principe geschikt voor telefoons van alle formaten, maar phablets van boven de 5 inch kunnen wat uitsteken. Het scherm blijft dan wel gewoon zichtbaar. Als je telefoon kleiner is dan 4 inch kan het zijn dat deze niet helemaal goed in de bril past kan het toestel een beetje gaan schuiven. 

    Hulp nodig bij het in elkaar zetten van de VR-bril? Hier zie je hoe je dat doet! Je bestelt de Belsimpel.nl VR-bril hier.

  • Hoe verbind ik mijn Samsung Galaxy A80 met een Motorola-product?

    Antwoord:

    Motorola heeft een applicatie ontwikkeld waarmee je je Android-telefoon met een Motorola-product kunt verbinden. Dit is de “Motorola Connect”-applicatie. Je kunt deze applicatie vinden in de Google Play Store. Met Motorola Connect kun je bijvoorbeeld zien waar de andere apparaten zich bevinden en hun batterijstatus zien.
    Als je deze app voor het eerst gebruikt voer je je e-mailadres in. Vervolgens zal er een nieuwe pop-up verschijnen waarmee je de app toestemming geeft en druk je op volgende. Als je op de hoogte wilt worden gehouden van updates, vink je dat aan in het volgende scherm. Hierna is je app klaar voor gebruik en kun je je telefoon bijvoorbeeld linken aan Motorola producten zoals: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround en Power Pack Micro.

  • Hoe snel verbruik ik mijn MB's?

    Antwoord:

    Je verbruikt de MB's uit je databundel als je gebruik maakt van mobiel internet. Als je op een WiFi-verbinding zit, gaan de MB's níét van je bundel af. Hoe snel je je MB’s verbruikt hangt helemaal af van de snelheid van je mobiele netwerk, wat je allemaal op internet doet en hoeveel je internet. In de tabel hieronder kun je zien hoeveel MB's je ongeveer verbruikt met verschillende acties:

    Activiteit Gemiddeld verbruik
    WhatsApp (alleen tekst) 0,01 MB per bericht
    WhatsApp (met foto) 0,10 MB per bericht
    E-mail (alleen tekst) 0,01 MB per e-mail
    Website bekijken 1 MB per pagina
    Foto uploaden of mailen 1 MB per foto
    Muziek streamen (hoge kwaliteit) 2 MB per minuut
    Filmpjes streamen (bijvoorbeeld YouTube of Netflix) 2-5 MB per minuut
    Videobellen 3 MB per minuut
    Applicatie downloaden Verschilt per app. Enkele populaire apps als voorbeeld: WhatsApp is 25 MB, Instagram 83 MB, Facebook 229 MB en Snapchat 118 MB. Spelletjes zijn vaak nog groter; dit kan oplopen tot wel 1GB of meer.

    Let erop dat bovenstaande gegevens gelden voor gemiddeld verbruik, het daadwerkelijke verbruik kan verschillen. Een aantal voorbeelden:

    • Hoe hoger de kwaliteit van een video- of audiobestand, des te meer data je verbruikt bij het kijken of beluisteren van het bestand;
    • Als je een Whatsapp-bericht verstuurt met een bijlage, zoals een foto, dan kost dit ook meer data;
    • Als er meer animaties op een website staan, bijvoorbeeld bewegende onderdelen of reclames, verbruik je ook meer data.

    Om MB's uit je databundel te besparen kun je het beste grote applicaties en software-updates het beste downloaden als je op een WiFi-verbinding zit. Klik hier als je meer wilt weten over datagebruik en/of data besparen. Voor het gemak kun je ervan uitgaan dat een gemiddelde gebruiker rond de 1000 tot 1500 MB per maand gebruikt. Als je intensief gebruik maakt van mobiel internet kun je beter kiezen voor een bundel van 2000 of 3000 MB of misschien meer. Je kunt vaak bij je huidige provider checken hoeveel MB je gemiddeld verbruikt.

    Als je gebruik maakt van 4G of 4G+ wordt de data sneller verwerkt. Dit betekent dat je in dezelfde hoeveelheid tijd meer data verbruikt dan met een 3G-verbinding. 4G gebruikt dus niet zozeer meer data dan 3G, maar omdat het sneller werkt wordt er in dezelfde tijd meer data verwerkt. Als je een 4G-verbinding hebt betekent dit vaak dat je meer data gebruikt dan je misschien gewend was met 3G. Op deze pagina lees je meer over 4G-internet.

  • Mijn Samsung Galaxy A80 geeft steeds de melding dat het geheugen vol zit. Hoe kan ik dit voorkomen?

    Antwoord:

    Het korte antwoord: verwijder apps, foto's en video's van je telefoon.

    Het uitgebreide antwoord: Een telefoon heeft twee verschillende soorten geheugen: het opslaggeheugen en het werkgeheugen (ook wel RAM genoemd). In het opslaggeheugen worden bestanden, zoals foto's en apps, opgeslagen. In het werkgeheugen worden actieve processen tijdelijk opgeslagen. Het werkgeheugen zorgt er bijvoorbeeld voor dat je applicaties kunt draaien.

    Als je een melding krijgt dat je geheugen vol is, gaat dit eigenlijk altijd om het opslaggeheugen. Dit komt dan doordat er teveel bestanden op je telefoon staan. Voorbeelden van grote bestanden zijn foto's, video's en apps. Als je opslaggeheugen vol is moet je bestanden van je telefoon verwijderen. Je kunt bestanden zoals foto's en video's ook overzetten naar een computer en daarna van je telefoon afhalen, zodat je ze niet kwijtraakt. Je kunt ook een SD-kaart in je toestel doen, als er een SD-kaart-slot in je telefoon zit. Zo kun je bestanden van je opslaggeheugen naar je SD-kaart verplaatsen voor extra ruimte op je telefoon.

    Wanneer je geheugen elke keer snel vol raakt is het verstandig de camera-instellingen even te checken. Als HDR aanstaat betekent dit namelijk dat er van elke foto twee varianten worden opgeslagen. Hierdoor raakt het opslaggeheugen van je telefoon veel sneller vol. Als je deze instelling uitzet bespaar je dus een hoop ruimte! Je kunt ook de kwaliteit van de foto's en video's iets lager zetten, zodat ze minder ruimte innemen.

  • Ik ben mijn PUK-code kwijt. Wat moet ik doen?

    Antwoord:

    Als je drie keer de verkeerde pincode invult, moet je je PUK-code invoeren. Wanneer je deze PUK-code kwijt bent, los je dit als volgt op. De PUK-code is aan te vragen in de persoonlijke omgeving van je provider. Contact opnemen met de klantenservice van je provider is ook een mogelijkheid. De contactgegevens daarvoor vind je op de volgende pagina. Belsimpel.nl heeft wegens privacyredenen geen inzicht in je PUK-code of andere persoonlijke gegevens bij je provider. Wij kunnen je hierbij dus helaas niet verder helpen.

  • Is mijn Samsung Galaxy A80 een simlockvrij toestel?

    Antwoord:

    Alle toestellen die Belsimpel.nl verkoopt zijn simlockvrij. Je kunt dus elke telefoon gebruiken met een simkaart van een willekeurige provider. Let hierbij wel op dat de simkaart het juiste formaat heeft. Het levert dus geen problemen op om een los toestel te bestellen bij Belsimpel.nl en daarin je huidige simkaart te gebruiken.

  • Hoe voorkom ik virussen op mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Het installeren van een applicatie kan virussen met zich mee brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan applicaties die gemaakt zijn om mensen op te lichten of gegevens te stelen. Om te voorkomen dat je virussen downloadt tref je de volgende voorzorgsmaatregelen. Kijk ten eerste kritisch naar de titels van de applicaties en het aantal downloads. Wanneer een applicatie duizenden downloads heeft en goede feedback is deze betrouwbaarder en loop je minder risico. Download daarnaast alleen uit de officiële Play Store. Bescherm ten slotte je smartphone tegen virussen met het software pakket Avira Antivirus Security PRO.

    Meer tips over het voorkomen van virussen op je toestel vind je hier

  • Mijn Samsung Galaxy A80 is traag, hoe los ik dit op?

    Antwoord:

    Als je telefoon al een tijdje in gebruik is, wordt het toestel soms langzaam. Dit kan een aantal oorzaken hebben. Als er teveel applicaties open staan, vraagt dit veel van het werkgeheugen, omdat je toestel veel te verwerken heeft. Ook komt het voor dat het opslaggeheugen bijna vol is omdat er veel bestanden of applicaties op je telefoon staan. Verwijder een aantal bestanden om zo meer opslagruimte te creëren en je telefoon sneller te maken. Verder raden we aan je telefoon wekelijks uit en aan te zetten. Dit schakelt applicaties die op de achtergrond actief zijn, uit. 

    Lees hier meer over het voorkomen van langzame software op je telefoon. 

  • Hoe bescherm ik mijn Samsung Galaxy A80 tegen kras- en valschade?

    Antwoord:

    Voorkom dat je  toestel beschadigd door gebruik te maken hulpmiddelen, zoals een screenprotector of een hoesje. Zo voorkom je bijvoorbeeld krassen. Een screenprotector is een onzichtbare beschermfolie die je op het scherm plakt. Hoesjes zijn er in vele soorten en maten, zo zijn er hoesjes die de achterkant beschermen en cases die om het hele toestel zitten. 


    Wil je meer weten over de bescherming van je toestel, klik dan hier

  • Hoe verbeter ik de accuduur van mijn Samsung Galaxy A80?

    Antwoord:

    Bij intensief gebruik lopen batterijen snel leeg. Je verbetert de accuduur door op enkele zaken te letten. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je mobiele telefoon met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties op de achtergrond die de batterijduur verminderen! Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een mobiele telefoon is vaak de grootste energieverbruiker, door de helderheid standaard te verlagen bespaar je snel en eenvoudig energie!


    Lees meer over de accuduur in het dossier over accuduur.