Nokia 110 - Tips & Tricks

Nog geen reviews
Online: Op voorraad: Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis
Winkels:

Winkelvoorraad

Amsterdam

- Ferdinand Bolstraat 83

Op voorraad

Den Haag

- Spuistraat 25

Op voorraad

Groningen

- Vismarkt 5

Op voorraad

Rotterdam

- Lijnbaan 61 - A

Op voorraad

Tilburg

- Heuvelstraat 30 - a

Op voorraad

Utrecht

- Lange Elisabethstraat 35

Op voorraad

Zwolle

- Diezerstraat 12

Op voorraad

Vragen & antwoorden voor de Nokia 110

  • Ik wil graag twee simkaarten gebruiken, maar ook een microSD-kaart plaatsen voor extra geheugen. Kan ik dit met mijn Nokia 110?

    Antwoord:

    Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je toestelopslag vol zit. Gelukkig kun je dit met jou toestel oplossen door een microSD-kaartje te plaatsen. Jouw toestel heeft ruimte voor twee simkaarten tegelijk, en daarnaast ook nog een microSD-kaart. Zo kun je bereikbaar zijn op beide simkaarten en hoef je je geen zorgen te maken over het opslaggeheugen van je telefoon. Als je niet kunt vinden waar je de microSD-kaart moet plaatsen, kijk dan in de handleiding van je telefoon. Hierin staat dit vaak uitgelegd. 

  • Hoe werkt Dual SIM bij de Nokia 110?

    Antwoord:

    In een Dual SIM-telefoon kan tegelijkertijd gebruik maken van twee simkaarten met verschillende telefoonnummers. Afhankelijk van het model ben je op beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar, of schakel je tussen de simkaarten. Dit komt goed van pas als je zowel een zakelijk als een particulier nummer hebt, of een Nederlands en een buitenlands nummer. Het verschilt per toestel of je een aparte ringtone per telefoonnummer kunt instellen.
    Schakelen tussen de simkaarten en contacten is heel makkelijk, zodat je altijd vanaf het juiste nummer belt. De contacten staan vaak gesorteerd per simkaart. Zo bel je zakelijke contacten altijd met je zakelijke nummer en privé-contacten met je privénummer. In een Dual SIM-telefoon kun je ook slechts één simkaart gebruiken.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

  • Ik heb een ander formaat simkaart nodig dan ik momenteel heb. Wat moet ik doen?

    Antwoord:

    Tegenwoordig zijn er simkaarten in drie verschillende formaten in omloop: regulier, micro en nano. Als je simkaart te klein is voor je telefoon, kun je een sim-adapter gebruiken. Op deze manier past de simkaart weer in je telefoon. Als je simkaart te groot is, kun je deze bijknippen met een simkaart knipper. Het bijknippen van een simkaart kan ook gratis voor je gedaan worden in één van de Belsimpel winkels.

  • Het mobiele internet op mijn Nokia 110 doet het niet, maar in een ander toestel doet de simkaart het wel. Wat te doen?

    Antwoord:

    In de meeste gevallen werkt mobiel internet direct wanneer je je simkaart in je smartphone plaatst. Wanneer dit niet zo is kan het zijn dat je handmatig een APN moet instellen. In het Dossier APN Instellingen lees je hoe dat moet en wat je moet invullen!

Alle vragen & antwoorden