Motorola New Moto G - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Motorola New Moto G

  • Kan ik met mijn Motorola New Moto G gebruik maken van online opslag?

    Antwoord:

    Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Hoe kan ik mijn Motorola New Moto G besturen met handgebaren?

    Antwoord:

    Met Moto Actions krijgt je telefoon een magisch tintje doordat het toestel reageert op handgebaren.
    Deze handgebaren kun je gebruiken om bijvoorbeeld de camera te openen, of de zaklamp aan te doen. Je bestuurt dus je telefoon, zonder het scherm aan te raken! Handig toch?

  • Hoe werkt Dual SIM bij de Motorola New Moto G?

    Antwoord:

    In een Dual SIM-telefoon kan tegelijkertijd gebruik maken van twee simkaarten met verschillende telefoonnummers. Afhankelijk van het model ben je op beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar, of schakel je tussen de simkaarten. Dit komt goed van pas als je zowel een zakelijk als een particulier nummer hebt, of een Nederlands en een buitenlands nummer. Het verschilt per toestel of je een aparte ringtone per telefoonnummer kunt instellen.
    Schakelen tussen de simkaarten en contacten is heel makkelijk, zodat je altijd vanaf het juiste nummer belt. De contacten staan vaak gesorteerd per simkaart. Zo bel je zakelijke contacten altijd met je zakelijke nummer en privé-contacten met je privénummer. In een Dual SIM-telefoon kun je ook slechts één simkaart gebruiken.

  • Waarom zit er bij de Motorola New Moto G geen oplader?

    Antwoord:

    Motorola is milieubewust ingesteld en minimaliseert daarom het toevoegen van onnodige accessoires. In de doos zit dan ook geen wandstekker, omdat Motorola ervan uitgaat dat je die al hebt van een eerdere telefoon. Wel vind je in het pakket een USB-kabel om je telefoon met een wandstekker of de computer te verbinden. 

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

Alle vragen & antwoorden