Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Nummerbehoud


Hoe werkt nummerbehoud?

Je kunt ervoor kiezen om je mobiele nummer te behouden als je overstapt van een andere provider naar Ziggo. Dit doe je door tijdens het bestellen te kiezen voor nummerbehoud. Je vult de gegevens van je huidige abonnement in op het nummerbehoudformulier dat je van ons krijgt. We sturen je een nieuwe simkaart toe, zodra je bent aangesloten met je nieuwe abonnement. Zeg je oude abonnement niet op, Ziggo doet dit voor je. Nummerbehoud is mogelijk vanaf de eerste werkdag na het aflopen van je huidige contract. Op de dag dat je nummer overgaat stop je de nieuwe simkaart in je telefoon en bel en sms je gewoon met je eigen, vertrouwde nummer.




Wanneer gaat je nummer over?


Je hebt momenteel prepaid Je nummerbehoud gaat tien werkdagen na de aansluitdatum in.
Je hebt momenteel een abonnement*

  • Einddatum huidige contract ligt binnen 1 maand
  • Einddatum huidige contract ligt buiten 1 maand**

Je nummerbehoud gaat 1 maand na de aansluitdatum in.

Je nummerbehoud gaat de eerstvolgende werkdag na de einddatum in.

* De exacte overstaptermijnen voor particuliere en zakelijke klanten, vind je hier.
**Je kunt maximaal twee maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen.




Nieuw abonnement

Je nieuwe abonnement gaat in als je nummer is overgezet. Tot die tijd gebruik je je oude simkaart. Vanaf de overzetting kun je je nieuwe Ziggo-abonnement gebruiken. Als je aanvraag voor nummerbehoud afgewezen wordt, neemt Ziggo contact met je op.




De overzetting

Je krijgt binnen tien werkdagen na de aanvraag een e-mail met de overgangsdatum. Het overzetten is alleen mogelijk op een werkdag, dus niet in het weekend of op een feestdag. Valt je overgangsdatum wel in een weekend of op een feestdag, dan gaat je nummer pas de eerstvolgende werkdag over. Tot die tijd houdt je oude provider het nummer in gebruik tegen de oude voorwaarden. Tot het moment van overzetten kun je dus je oude simkaart blijven gebruiken.

Op de dag dat je naar Ziggo overgaat kun je tijdelijk onbereikbaar zijn. Dit duurt maximaal een paar uur. Je bent na de omzetting bereikbaar op je oude mobiele nummer, op je nieuwe simkaart met je nieuwe Ziggo-abonnement. Het kan zijn dat je een resterend tegoed bij je oude provider kwijtraakt.