Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij Ziggo. Klik hieronder op het onderwerp waar je meer over te weten wilt komen:





Facturen

Via MijnZiggo Mobiel regel je online allerlei zaken over je abonnement. Hier kun je ook je rekening inzien. Meld je aan op MijnZiggo Mobiel en noteer je gebruikersnaam en wachtwoord. Voor vragen over aanmelden bij Ziggo kun je contact opnemen met de klantenservice van Ziggo (0900 1884).

Let op: het kan gebeuren dat de eerste factuur van Ziggo hoger of lager uitvalt dan je had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan is er vaak sprake van een ‘gebroken’ maand. De factuur wordt dan bepaald vanaf de dag dat je abonnement actief wordt. Deze datum valt vaak niet samen met de factuurmaand van Ziggo. Je betaalt dan dus een gedeelte van de maand, tot het begin van de factuurmaand van Ziggo. Als je factuur hoger uitvalt, dan kan het zijn dat er eenmalige kosten (aansluitkosten) op de factuur staan. Als je factuur niet klopt, om andere redenen dan hierboven genoemd, dan kun je contact met ons opnemen. Stuur hiervoor een e-mail naar: info@belsimpel.nl met hierbij de foutieve factuur in de bijlage. Wij lossen het dan voor je op!




Databundel

Als je de limiet van de databundel hebt bereikt, wordt je internetsnelheid verlaagd. Je kunt dan nog wel berichten versturen en ontvangen, maar bijvoorbeeld geen filmpjes meer kijken. Wil je wel snel internet houden, sms dan ‘VERHOOG SNELHEID’ naar 1200. Je hoeft echter niet bang te zijn dat je zomaar over je bundel gaat. Je ontvangt een sms'je zodra je 80% en 100% van je minuut-/sms- databundel hebt verbruikt. Ga je regelmatig over je bundel heen, dan kan het voordelig zijn om je bundels aan te passen. Wijzigen van je abonnement kan maandelijks naar beneden en naar boven door te bellen naar 0900 0730.




Buitenland

Ziggo heeft afwijkende tarieven voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via het Buitenlandse tarievenoverzicht van Ziggo.

De kosten die je in het buitenland maakt komen bij je maandelijkse rekening op. In het buitenland geldt een datalimiet van €60,50 (incl. BTW) per maand. Bij 80% en 100% verbruik van dit bedrag ontvang je een sms van Ziggo en daarnaast wordt het internet na het bereiken van de limiet automatisch geblokkeerd. Via de klantenservice kan je Ziggo vragen om de blokkade op te heffen, zodat je gebruik kunt blijven maken van mobiel internet.




Overstappen

Je kunt vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement overstappen naar een andere provider. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie hiervan. Je kunt je nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen bij je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice op 050 2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je Ziggo abonnement opzeggen. Als je op wilt zeggen, neem je contact op met de klantenservice van Ziggo: via 1200 met je vaste Ziggo-telefoonnummer of via 0900-1884. Opzeggen kan ook door een aangetekende brief te sturen met je naam, geboortedatum, adresgegevens, nummer, klantnummer, IBAN rekeningnummer, wat je wil opzeggen en per wanneer en de reden van opzegging. De brief stuur je met het onderwerp ‘Opzegging’ naar het postadres van Ziggo. De opzegtermijn voor Ziggo Mobiel is altijd één maand.

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.