Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij Vodafone. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via My Vodafone regel je online allerlei zaken die te maken hebben met je abonnement. Hier kun je ook je rekening inzien. Meld je aan via My Vodafone en onthoud je gebruikersnaam en wachtwoord goed. Voor vragen hierover kun je contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van Vodafone hoger of lager uitvalt dan je in eerste instantie had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan betreft het vaak een ‘gebroken’ maand. De factuur wordt dan bepaald vanaf de aansluitdatum van je abonnement tot het einde van de factuurmaand van Vodafone. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door in rekening gebrachte aansluitkosten van de provider. Indien je eerste factuur niet klopt om andere redenen dan hierboven genoemd, neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van een foutieve factuur. Wij lossen het dan voor je op.




Databundel

Wat er gebeurt met je internetbundel van je abonnement is afhankelijk van welk abonnement je hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je zomaar de limiet van je databundel bereikt. Vodafone stuurt een gratis sms na 80% en 100% van verbruik. Als je Vodafone BloX Beperkt Internet hebt aangeschaft, wordt na het bereiken van je datalimiet alleen de internetsnelheid vertraagd. Je kunt dus blijven internetten zonder extra kosten per MB, maar de snelheid ligt wel lager. Mocht je weer gebruik willen maken van sneller internet, dan kun je een extra internetbundel aanschaffen. Als je geen Vodafone BloX Beperkt Internet gebruikt, wordt er een standaard bedrag per MB in rekening gebracht.




Buitenland

Vodafone hanteert afwijkende tarieven voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via de Buitenlandse tarieven Vodafone. Je kunt in het buitenland mobiel internetten tot een bedrag van €60,50 (incl. BTW) per maand, daarna is internetten niet meer mogelijk. Bij 80% en 100% verbruik van dit bedrag ontvang je een sms van Vodafone. Als je deze datalimiet uit wil schakelen sms je ‘DATALIMIET UIT’ naar 5000. Je kunt dit ook instellen via de My Vodafone app.

Vodafone 4G in het buitenland

Ook in het buitenland kun je met Vodafone genieten van razendsnel internet. In verschillende landen heeft Vodafone haar 4G-netwerk al aangelegd. Je vindt op deze site in welke landen je gebruikmaakt van het 4G-netwerk.

Buitenlandbundels

Bundels Inhoud
Alles-in-1 op Reis Met een Alles-in-1 op Reis bundel heb je tegoed voor één dag. Het tegoed is te gebruiken in de 44 Voordeellanden van Vodafone en vervalt dezelfde dag om 23:59. Er zijn verschillende soorten Alles-in-1 op Reis bundels.
Internet op Reis Dagbundel Wereld Heb je alleen een internetbundel nodig? Kies dan voor de Internet op Reis Dagbundel Wereld. Hierbij krijg je 30MB data, wat één dag geldig is. De bundel vervalt om 23:59 Nederlandse tijd.
Voordeel naar Buitenland Als je regelmatig belt en sms’t vanuit Nederland naar het buitenland kan het verstandig zijn om deze bundel aan te schaffen. Hierbij krijg je voor een vast bedrag per maand tegoed om 150 minuten en 150 sms’jes te sturen naar het buitenland.
Bel+Sms naar Buitenland Bel en sms je vaak vanuit Nederland naar het buitenland, maar zit je liever niet vast aan maandelijkse kosten? Kies dan voor deze bundel. Hierbij maak je gebruik van een voordelig tarief.



Verlengen

Je kunt vanaf vier maanden voordat je abonnement afloopt verlengen bij Vodafone. Je hebt daarbij de keuze tussen een abonnement met een nieuw toestel of een Sim Only met korting. Heb je een abonnement met telefoon gekocht na 3 april 2016? Dan kan je al na vier maanden verlengen naar een nieuw abonnement met telefoon. Voor Sim Only-abonnementen kan dat zelfs al na twee maanden. Neem om te verlengen contact op met Belsimpel.nl via 050-2103404. De verlenging gaat direct na de aanvraag al in. Alleen als je overstapt naar een Sim Only-abonnement gaan je nieuwe voorwaarden pas in als je huidige abonnement is afgelopen.




Overstappen

Als particuliere klant van Vodafone mag je vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement overstappen naar een andere provider. Als zakelijke klanten mag je vanaf vier maanden voor de einddatum je contract overstappen. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Je kunt je nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen bij je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je Vodafone abonnement opzeggen. Telefonisch opzeggen doe je door te bellen naar 1201 met je Vodafone nummer of met een ander nummer naar 0800-0094. Heb je je abonnement online aangevraagd, dan kan je ook online opzeggen via My Vodafone. Opzeggen kan ook door het opzegformulier in te vullen en op te sturen naar Vodafone met daarin je naam, adresgegevens, klantnummer en mobiele nummer. Stuur voor de zekerheid een kopie van een legitimatiebewijs mee.

Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.