Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Nummerbehoud


Hoe werkt nummerbehoud?

Je kunt ervoor kiezen om je mobiele nummer te behouden als je overstapt van een andere provider naar Telfort. Dit doe je door tijdens het bestellen te kiezen voor nummerbehoud. Je vult de gegevens van je huidige abonnement in op het nummerbehoudformulier dat je van ons krijgt. We sturen je een nieuwe simkaart toe, zodra je bent aangesloten met je nieuwe abonnement. Zeg je oude abonnement niet op, Telfort doet dit voor je. Nummerbehoud is mogelijk vanaf de eerste werkdag na het aflopen van je huidige contract. Op de dag dat je nummer overgaat stop je de nieuwe simkaart in je telefoon en bel en sms je gewoon met je eigen, vertrouwde nummer.




Wanneer gaat je nummer over?


Je hebt momenteel prepaid Je nummerbehoud gaat tien werkdagen na de aansluitdatum in.
Je hebt momenteel prepaid van Telfort Je nummerbehoud gaat direct (op de aansluitdatum) in.
Je hebt momenteel een abonnement*

  • Einddatum huidige contract ligt binnen 1 maand
  • Einddatum huidige contract ligt buiten 1 maand**

Je nummerbehoud gaat 1 maand na de aansluitdatum in.

Je nummerbehoud gaat de eerstvolgende werkdag na de einddatum in.

Je hebt momenteel een Telfort-abonnement Je behoudt je nummer door te kiezen voor een Telfort-verlenging in plaats van een nieuw abonnement met nummerbehoud.

* De exacte overstaptermijnen voor particuliere en zakelijke klanten, vind je hier.
**Je kunt maximaal twee maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen.




Nieuw abonnement

Je nieuwe abonnement gaat in als je nummer is overgezet. Tot die tijd is op je nieuwe simkaart een tijdelijk nummer actief, waar je tegen buitenbundeltarief gebruik van kunt maken. De kosten kunnen daardoor hoog oplopen! Gebruik daarom tot de overzetting je oude simkaart. Vanaf de overzetting kun je je nieuwe Telfort-abonnement gebruiken. Als je aanvraag voor nummerbehoud afgewezen wordt, wordt je tijdelijke nummer automatisch geactiveerd. Voor particuliere klanten wordt het tijdelijke nummer twee maanden na de aansluitdatum geactiveerd, voor zakelijke klanten vier maanden na de aansluitdatum.




De overzetting

Je krijgt binnen tien werkdagen na de aanvraag een e-mail met de overgangsdatum. Het overzetten is alleen mogelijk op een werkdag, dus niet in het weekend of op een feestdag. Valt je overgangsdatum wel in een weekend of op een feestdag, dan gaat je nummer pas de eerstvolgende werkdag over. Tot die tijd houdt je oude provider het nummer in gebruik tegen de oude voorwaarden. Tot het moment van overzetten kun je dus je oude simkaart blijven gebruiken.

Op de dag dat je naar Telfort overgaat kun je tijdelijk onbereikbaar zijn. Dit duurt maximaal een paar uur. Je bent na de omzetting bereikbaar op je oude mobiele nummer, op je nieuwe simkaart met je nieuwe Telfort-abonnement. Het kan zijn dat je een resterend tegoed bij je oude provider kwijtraakt.