Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Nummerbehoud


Hoe werkt nummerbehoud?

Wil je graag je eigen telefoonnummer houden als je overstapt naar Tele2? Kies dan voor nummerbehoud bij je bestelling. Wij zorgen er dan voor dat je 06-nummer meegaat van je oude provider naar Tele2.

Om er zeker van te zijn dat het telefoonnummer echt van jou is, krijg je een sms als we je abonnement aansluiten. Hierin staat een 5-cijferige code, die je binnen 24 uur in een sms terug moet sturen ter bevestiging. Lees meer over de verificatie per sms.

Je krijgt een nieuwe Tele2-simkaart van ons, die je kunt gebruiken vanaf de datum waarop je Tele2-abonnement ingaat. Op de dag dat je nummer overgaat stop je de nieuwe simkaart in je telefoon en bel en sms je gewoon met je eigen, vertrouwde nummer. Zeg je oude abonnement niet op, Tele2 doet dit voor je. Nummerbehoud is mogelijk vanaf de eerste werkdag na het aflopen van je huidige contract.




Verificatie per sms

Om er zeker van te zijn dat je telefoonnummer ook echt bij jou hoort, doet Tele2 een verificatie per sms. Zo kan iemand anders niet een abonnement aanvragen met jouw 06-nummer. Dit zijn de stappen:

  1. Je krijgt een sms van Tele2, hierin staat een code van 5 cijfers;
  2. Stuur binnen 24 uur een sms terug met dezelfde code;
  3. Je krijgt een sms van Tele2 met een bevestiging.

Hiermee is je telefoonnummer bevestigd. Nu kunnen we het nummerbehoud voor je afronden.

Kan je niet reageren op de sms?
Bel dan naar 070 - 219 99 68, vanaf het 06-nummer dat je wilt behouden. Hiermee is je telefoonnummer ook bevestigd.




Wanneer gaat je nummer over?


Je hebt momenteel prepaid Je nummerbehoud gaat tien werkdagen na de aansluitdatum in.
Je hebt momenteel prepaid van Tele2 Je nummerbehoud gaat twee werkdagen na de aansluitdatum in.
Je hebt momenteel een abonnement*

  • Einddatum huidige contract ligt binnen 1 maand
  • Einddatum huidige contract ligt buiten 1 maand**

Je nummerbehoud gaat 1 maand na de aansluitdatum in.

Je nummerbehoud gaat de eerstvolgende werkdag na de einddatum in.

Je hebt momenteel een Tele2-abonnement Je behoudt je nummer door te kiezen voor een Tele2-verlenging in plaats van een nieuw abonnement met nummerbehoud.

* De exacte overstaptermijnen voor particuliere en zakelijke klanten, vind je hier.
**Je kunt maximaal twee maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen.




Nieuw abonnement

Je nieuwe abonnement gaat in als je nummer is overgezet. Tot die tijd gebruik je je oude simkaart. Vanaf de overzetting kun je je nieuwe Tele2-abonnement gebruiken. Als je aanvraag voor nummerbehoud afgewezen wordt, wordt 28 dagen na afwijzing automatisch een nieuw nummer toegekend. Vanaf dat moment maak je gebruik van je nieuwe simkaart met je nieuwe Tele2-abonnement.




De overzetting

Je krijgt binnen tien werkdagen na de aanvraag een e-mail met de overgangsdatum. Het overzetten is alleen mogelijk op een werkdag, dus niet in het weekend of op een feestdag. Valt je overgangsdatum wel in een weekend of op een feestdag, dan gaat je nummer pas de eerstvolgende werkdag over. Tot die tijd houdt je oude provider het nummer in gebruik tegen de oude voorwaarden. Tot het moment van overzetten kun je dus je oude simkaart blijven gebruiken.

De dag voordat je nummer naar Tele2 overgaat ontvang je hierover een sms’je ter herinnering. Op de overstapdatum kun je na 9.00 uur de Tele2-simkaart in je telefoon plaatsen en direct bellen, sms’en of internetten met je nieuwe Tele2-abonnement. Het kan zijn dat je een resterend tegoed bij je oude provider kwijtraakt.