Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij Tele2. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Op Mijn Tele2 kun je online allerlei zaken regelen rond je abonnement, zoals het inzien van je rekening. Meld je hiervoor aan op Tele2.nl. Voor vragen over aanmelden bij Tele2 neem je contact op met de klantenservice van Tele2.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van Tele2 hoger of lager uitvalt dan je in eerste instantie had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan komt dit vaak door een ‘gebroken’ maand. Je factuur loopt vanaf de aansluitdatum van de dag dat je abonnement actief wordt, tot het einde van de factuurmaand van Tele2. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door in rekening gebrachte aansluitkosten van de provider. Als je factuur niet klopt, om andere redenen dan hierboven genoemd, neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van een foutieve factuur, dan lossen wij het voor je op.

Als je €250,- boven je bundel belt, word je tijdelijk afgesloten. Als je op €225,- boven je bundel belt, ontvang je van Tele2 bericht. Je kunt dan kiezen te blijven bellen door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Tele2.




Databundel

Wat er gebeurt met de internetbundel van je abonnement is afhankelijk van welk abonnement je hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je zomaar de limiet van je databundel hebt bereikt. Tele2 stuurt namelijk een gratis sms'je na 80% en 100% van verbruik, om verrassingen te voorkomen.


  • Was je al vóór 12 februari 2014 klant bij Tele2? Dan wordt er voor internet buiten de bundel €0,15 per MB in rekening gebracht. Het is mogelijk om een extra internetbundel aan te schaffen na het verbruik van jouw databundel, om weer tegen een voordeliger tarief te internetten.
  • Als je tussen 12 februari 2014 en 12 november 2015 klant bent geworden, wordt na het bereiken van de datalimiet alleen de internetsnelheid vertraagd. Je kunt dus blijven internetten zonder extra kosten per MB, maar de snelheid is wel lager. Mocht je weer gebruik willen maken van sneller internet, dan kun je ook een extra internetbundel aanschaffen.
  • Als je na 12 november 2015 klant bent geworden bij Tele2, wordt de data helemaal stopgezet wanneer je bundel op is. Je kunt altijd een extra internetbundel kopen als je door je data heen bent.

Het is mogelijk om je Tele2-abonnement aan te passen. Voor Sim Only-abonnementen van Tele2 geldt dat je je abonnement kan verlagen en verhogen zo vaak als je wilt. De verlaging wordt pas de eerstvolgende maand doorgevoerd, de verhoging gaat meteen in. Voor abonnementen met toestel geldt dat je meerdere keren per maand kan verhogen. Deze wijziging gaat meteen in. Verlagen kan slechts één keer per maand, maar nooit lager dan je originele bundel. Deze wijziging gaat de eerstvolgende maand in.




Buitenland

Tele2 heeft afwijkende tarieven voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via de Buitenlandse tarieven van Tele2.

De kosten die je in het buitenland maakt gaan buiten de bundel om, deze komen dus bovenop je maandelijkse kosten. Er geldt in het buitenland een datalimiet van maximaal €60,50 (incl. BTW) per maand. Vanaf het moment dat je de limiet hebt bereikt, blokkeert Tele2 de verbinding om je te beschermen tegen torenhoge kosten. Je krijgt bij 80% verbruik een sms van Tele2. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Er geldt een starttarief voor bellen naar het buitenland van €0,06 per gesprek.

Buitenlandbundels

Binnen de EU kun je als klant van Tele2 gebruik maken van de EU-bundel. Je kunt kiezen uit 10, 50 of 100MB internet. De bundel van 10MB is 24 uur geldig, de overige bundels zijn 7 dagen geldig. Je kunt de bundels aanschaffen door ‘EU[aantal MB]’ te sms’en naar 1280. Bijvoorbeeld: ‘EU100’.

Buiten de EU kun je in veel landen ook gebruik maken van internet. Ook hier kun je kiezen voor drie verschillende bundels: 10, 50 of 100MB. De bundel van 10MB is 24 uur lang geldig, de overige bundels zijn 7 dagen geldig. De prijzen verschillen per land. Om deze bundels te activeren stuur je ook een sms’je naar 1280.


De codes hiervoor hangen af van waar je bent:

  • Australië (AUS)
  • Brazilië (BRA)
  • Canada (CAN)
  • Caribbean (CAR)
  • China (CHN)
  • Egypte (EGY)
  • Hong Kong (HKG)
  • India (IND)
  • Indonesië (IDN)
  • Israël (ISR)
  • Japan (JPN)
  • Maleisië (MYS)
  • Nederlandse Antillen (ANT)
  • Nieuw-Zeeland (NZL)
  • Oekraïne (UKR)
  • Rusland (RUS)
  • Saudi-Arabië (SAU)
  • Singapore (SGP)
  • Suriname (SUR)
  • Thailand (THA)
  • Tunesië (TUN)
  • Turkije (TUR)
  • Verenigde Arabische Emiraten (ARE)
  • Verenigde Staten (USA)
  • Zuid-Afrika (ZAF)
  • Zuid-Korea (KOR)

Voorbeeld: wil je voor Canada een bundel van 50MB, dan sms je: ‘CAN50’ naar 1280.


Let op: als je hebt gekozen voor een nieuw abonnement bij Tele2 met een nieuw nummer, dan kan je de eerste twee maanden van je abonnement niet bellen naar internationale nummers. Ook bellen naar betaalde servicenummers en gebruikmaken van premium sms-diensten is dan uitgeschakeld.




Verlengen

Je kunt vanaf vier maanden voordat je abonnement afloopt verlengen bij Tele2. Je hebt de keuze voor een abonnement met een nieuw toestel of een Sim Only met korting. Neem om te verlengen contact op met Belsimpel.nl via 050-2103404. De Tele2 verlenging gaat in op de eerste dag na de einddatum van je huidige Tele2-contract. Als je bij Tele2 van een Sim Only naar een abonnement met toestel verlengt, gaat je nieuwe abonnement direct in.




Overstappen

Toch niet tevreden met Tele2? Voor particuliere klanten van Tele2 geldt dat je vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement kan overstappen naar een andere provider. Zakelijke klanten van Tele2 kunnen overstappen vanaf vier maanden voor de einddatum van het contract. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Bovendien behoud je je nummer zonder dubbele abonnementskosten door te kiezen voor nummerbehoud tijdens je bestelling. Je hoeft dan niet zelf je abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Als nummerbehoud wordt afgewezen, dan moet je het oude abonnement wel zelf opzeggen. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je Tele2 abonnement opzeggen. Om op te zeggen bel je met de klantenservice van Tele2 op het nummer 020 754 4444. Je kunt ook hier je gegevens achterlaten, dan belt Tele2 je terug. Opzeggen kan ook via MijnTele2 of de website: tele2.nl/opzeggen. Bij Tele2 geldt een opzegtermijn van één maand.

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.