Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij Simyo. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via Mijn Simyo regel je online van allerlei zaken rondom je abonnement. Hier kun je ook je rekening inzien. Meld je hiervoor aan op Simyo.nl. Je krijgt dan een mailtje met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is je 06-nummer. Voor vragen over aanmelden bij Simyo kun je contact opnemen met de klantenservice van Simyo.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van Simyo hoger of lager uitvalt dan je in eerste instantie had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan komt dat vaak door een ‘gebroken’ maand. Je wordt gefactureerd vanaf de dag dat je abonnement actief wordt tot het einde van de factuurmaand van Simyo. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door de aansluitkosten van de provider. Als je factuur niet klopt, om andere redenen dan hierboven genoemd, neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van de niet kloppende factuur. Wij lossen het dan voor je op.

Als je €100,- boven je bundel belt op één dag of €250,- in één week, dan wordt het netwerk van Simyo uit voorzorg tijdelijk afgesloten. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen.




Databundel

Als je internetbundel bij Simyo op is, betaal je een buitenbundeltarief per MB. Je kan er ook voor kiezen om een extra internetbundel te kopen voor de rest van de maand. MB’s bijkopen kan onbeperkt en regel je eenvoudig zelf via Mijn Simyo. Als je vaker extra MB’s nodig hebt, kan je er ook voor kiezen om je maandelijkse databundel standaard te verhogen. Ook dit regel je zelf via Mijn Simyo. Simyo stuurt je altijd een sms’je als je op 80% en 100% van je internetbundel zit. Zo blijf je altijd goed op de hoogte van je verbruik.




Buitenland

Wil je internetten in het buitenland, zet dan de optie ‘Internet op je mobiel in het buitenland’ aan via Mijn Simyo. Simyo hanteert andere tarieven voor bellen, sms'en en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via de Buitenlandse tarieven van Simyo.

De kosten die je in het buitenland maakt gaan buiten de bundel om, deze komen dus bij je maandfactuur op. Het is niet mogelijk om een limiet in te stellen voor internet in het buitenland. Simyo houdt je wel op de hoogte, je krijgt een sms’je met een waarschuwing zodra je €40 aan data hebt verbruikt. Wanneer het totaalbedrag aan internetkosten in het buitenland €50 bedraagt, ontvang je nog een laatste waarschuwing van Simyo per sms. Vervolgens kies je zelf of je wilt blijven internetten of niet. Het is niet mogelijk om een speciale internetbundel aan te schaffen waarmee je in het buitenland internet.




Overstappen

Je kunt vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement overstappen naar een andere provider als je een jaarcontract hebt. Als je een maandcontract hebt bij Simyo kan dit iedere maand. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Je kunt je huidige nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen bij je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement zelf op te zeggen, dit regelen de providers namelijk onderling voor je. Als nummerbehoud wordt afgewezen, dan moet je het oude abonnement wel zelf opzeggen. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je Simyo abonnement opzeggen. Opzeggen doe je zelf via Mijn Simyo via het tabblad ‘Instellingen – Abonnement’. Zorg dat je alle stappen doorloopt om je opzegging per e-mail bevestigd te krijgen. Als je een jaarabonnement hebt en je wil opzeggen voor de einddatum van je contract, dan geldt een opzegtermijn van twee maanden. Na de einddatum van je jaarcontract en bij een maandcontract kan opzeggen maandelijks.

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.