Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij Simpel. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via Simpel.nl regel je online allerlei zaken voor je abonnement. Hier kun je ook je rekening inzien. Meld je aan op Simpel.nl en bewaar je gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige locatie. Voor vragen over aanmelden bij Simpel neem je contact op met de klantenservice van Simpel.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van Simpel hoger of lager uitvalt dan je had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan komt dit meestal door een ‘gebroken’ maand. Je wordt gefactureerd vanaf de dag dat je abonnement actief wordt. Deze datum valt soms niet samen met de factuurmaand van Simpel. Je betaalt dan dus een gedeelte van de maand. Als je factuur hoger uitvalt, dan kan het zijn dat er eenmalige kosten (aansluitkosten) op de factuur staan. Indien je factuur niet klopt, om andere redenen dan hierboven genoemd, dan adviseren wij je contact met Simpel op te nemen.




Databundel

Simpel berekent extra kosten voor de MB’s die je verbruikt als je internetbundel op is. Daarbij hanteert Simpel een limiet van €50,00 (excl. BTW) per maand voor verbruikskosten, waarna je abonnement geblokkeerd wordt. Het is niet mogelijk om een extra databundel aan te schaffen, maar je kan wel een plafond instellen. Zo zet je vast hoeveel je maximaal per maand wilt uitgeven. Op die manier beperk je de hoeveelheid data die je nog verbruikt nadat je databundel op is. Je kunt tijdens de lopende contractmaand een verzoek indienen om de volgende maand je internetbundel te vergroten. Dit verzoek moet voor het einde van die maand zijn ingediend. Simpel stuurt je altijd een gratis sms'je als je je data verbruikt hebt.




Buitenland

Simpel heeft afwijkende tarieven voor bellen, sms'en en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via de Buitenlandse tarieven van Simpel.

De kosten voor buitenlandse tarieven komen bij je maandelijkse factuur op. Via Mijn Simpel stel je een plafond in. Dit plafond is het maximale bedrag waarvoor je kan sms’en, bellen en internetten in het buitenland. Bij het bereiken van de limiet kan je geen gebruik meer maken van je abonnement in het buitenland. Dit plafond kan tussentijds aangepast worden.




Overstappen

Vanaf twee maanden voor het einde van je contract is het mogelijk om over te stappen naar een andere provider. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Je kunt je nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen tijdens je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050 2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet zelf je Simpel abonnement opzeggen. De opzegging van je Simpel-abonnement regel je zelf door te bellen naar 088 100 5757 (normaal tarief) of door een contactformulier in te vullen.

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.