Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij KPN. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via Mijn KPN regel je online van alles rond je abonnement, zoals het inzien van je rekening. Aanmelden hiervoor kan op KPN.com. Voor vragen over aanmelden bij KPN neem je contact op met de klantenservice van KPN.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van KPN hoger of lager uitvalt dan je in eerste instantie verwachtte. Als de factuur lager uitvalt, dan komt dit vaak door een ‘gebroken’ maand. Je factuur loopt vanaf de aansluitdatum van de dag dat je abonnement actief wordt, tot het einde van de factuurmaand van KPN. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door in rekening gebrachte aansluitkosten door de provider. Heb je nog steeds het idee dat je factuur niet klopt? Neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van de foutieve factuur, dan lossen wij het voor je op.




Databundel

Bij KPN wordt na het bereiken van je maandelijkse datalimiet alleen de internetsnelheid vertraagd. Je kunt dus blijven internetten zonder extra kosten per MB, maar de snelheid is wel lager. Mocht je weer gebruik willen maken van sneller internet, dan kun je een extra internetbundel aanschaffen. Je hoeft verder niet bang te zijn dat je plots de limiet van je databundel bereikt. KPN stuurt een gratis sms'je na 50%, 80% en 100% verbruik van de databundel. Zijn je MB’s vaker op voor het einde van de maand, dan kan je er ook voor kiezen om je databundel te wijzigen. Wijzigen van je internetbundel kan maandelijks bij KPN.




Buitenland

KPN heeft afwijkende tarieven voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven vind je via de Buitenlandse tarieven van KPN. Voor KPN Zorgeloos abonnementen, die aangesloten zijn vanaf 26 september 2016, geldt dat je in de hele EU mobiel kan bellen, sms’en en internetten uit je eigen abonnement. Je maakt dan dus geen extra kosten buiten je abonnement.

Let op: voor andere abonnement van KPN geldt dat de kosten die je in het buitenland maakt wel buiten de bundel vallen en dus bovenop je maandelijkse kosten komen. Er geldt een datalimiet in het buitenland van €60,50 (incl. BTW) per maand. Vanaf het moment dat je de limiet hebt bereikt blokkeert KPN de verbinding, om je te beschermen tegen torenhoge kosten. Je krijgt bij 80% en 100% verbruik een sms van KPN. Zodra je de grens overgaat ontvang je van KPN een sms'je met de tarieven die in dat land gelden. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Buitenlandbundels

Bundels Inhoud
Buitenlandbundel EU KPN heeft verschillende buitenlandbundels die je in de EU kunt gebruiken. De EU Buitenlandbundels bevatten minuten, sms’jes en MB’s van verschillende grootte. Deze bundels zijn 31 dagen geldig en zijn alleen te gebruiken in combinatie met een abonnement.
Internetbundel Rest van de Wereld Als je buiten de EU op reis gaat, dan is er de Internetbundel Rest van de Wereld. De Internetbundels voor de rest van de wereld zijn verkrijgbaar als dagbundel en als maandbundel en beschikken over een verschillend aantal MB’s. Deze bundels zijn alleen beschikbaar in combinatie met een abonnement.

Prepaidbundels Inhoud
KPN Internet Dagbundel Met de KPN Internet Dagbundel heb je 50 MB internet voor de hele dag. Zo WhatsApp je makkelijk met je vrienden en familie, of houd je je sociale media bij. Deze bundel kan gebruikt worden in de EU, Zwitserland en Noorwegen.
KPN Internet Weekbundel Europa De KPN Internet Weekbundel biedt je 100 MB internet voor een hele week, zodat je tijdens je hele vakantie gewoon mailtjes kunt versturen vanaf strand, zwembad of skipiste. Deze bundel kan gebruikt worden in de EU, Zwitserland en Noorwegen.
KPN Vakantiebundel Als je op vakantie bent is het fijn om contact te houden met het thuisfront. Met de KPN Vakantiebundel bel je 50 minuten vanuit de EU, Zwitserland en Noorwegen naar Nederland. Op deze manier houd je al je vrienden en familie op de hoogte van je avonturen in het buitenland.

KPN 4G in het buitenland

Niet alleen in Nederland kun je genieten van KPN’s snelle 4G-netwerk, ook in het buitenland heb je razendsnel internet. In de volgende landen maak je gebruik van 4G van KPN:

  • Australië
  • België
  • Brazilië
  • Canada
  • China
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Hong Kong
  • Italië
  • Japan
  • Kroatië
  • Luxemburg
  • Mexico
  • Noord-Korea
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Qatar
  • Roemenië
  • Rusland
  • San Marino
  • Saoedi-Arabië
  • Saoedi-Arabië
  • Singapore
  • Spanje
  • Tibet
  • Taiwan
  • Vaticaan
  • Verenigd Koninkrijk
  • Verenigde Arabische Emiraten
  • Verenigde Staten
  • Zweden
  • Zwitserland



Verlengen

Vanaf 7 november 2016 geldt dat je vanaf vier maanden voor het einde van je contract je abonnement bij KPN kan verlengen. Als zakelijke klant van KPN verleng je vanaf vier maanden voor de einddatum van je contract. Je hebt dan de keuze uit een abonnement met een nieuw toestel of een Sim Only met korting. Neem om te verlengen contact op met Belsimpel.nl via 050-2103404. De KPN-verlenging gaat in op de einddatum van het huidige contract.




Overstappen

Toch niet tevreden met KPN? Vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement kun je overstappen naar een andere provider. Dit geldt zowel voor particuliere als zakelijke klanten van KPN. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Bovendien behoud je je nummer zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen bij je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Als nummerbehoud wordt afgewezen, moet je het oude abonnement wel zelf opzeggen. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je KPN-abonnement opzeggen. Als je het contract telefonisch wilt opzeggen, bel je naar 0800-0105. Alleen de persoon die het abonnement heeft afgesloten, kan telefonisch opzeggen. Online opzeggen kan via het online opzegformulier. Opzeggen kan ook door een aangetekende brief naar KPN te sturen met daarin je naam, klantnummer, rekeningnummer, datum van opzegging en e-mailadres voor de bevestiging. Stuur voor de zekerheid een kopie van een legitimatiebewijs mee. De opzegtermijn is één maand.

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 13500
9700 EG Groningen


Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.