Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij KPN. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

De facturen van je KPN-abonnement krijg je van KPN. Via Mijn KPN regel je online van alles rond je abonnement, zoals het inzien van je rekening. Aanmelden hiervoor kan op KPN.com. Voor vragen over aanmelden bij KPN neem je contact op met de klantenservice van KPN.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van KPN hoger of lager uitvalt dan je in eerste instantie verwachtte. Als de factuur lager uitvalt, dan komt dit vaak door een ‘gebroken’ maand. Je factuur loopt vanaf de aansluitdatum van de dag dat je abonnement actief wordt, tot het einde van de factuurmaand van KPN. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door in rekening gebrachte aansluitkosten door de provider. Heb je nog steeds het idee dat je factuur niet klopt? Neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van de foutieve factuur, dan lossen wij het voor je op.




Databundel

Bij KPN wordt na het bereiken van je maandelijkse datalimiet alleen de internetsnelheid vertraagd. Je kunt dus blijven internetten zonder extra kosten per MB, maar de snelheid is wel lager. Mocht je weer gebruik willen maken van sneller internet, dan kun je een extra internetbundel aanschaffen. Je hoeft verder niet bang te zijn dat je plots de limiet van je databundel bereikt. KPN stuurt een gratis sms'je na 50%, 80% en 100% verbruik van de databundel. Zijn je MB’s vaker op voor het einde van de maand, dan kan je er ook voor kiezen om je databundel te wijzigen. Wijzigen van je internetbundel kan maandelijks bij KPN.




Buitenland

Je internet, belt en sms’t bij KPN overal in Europa zoals je thuis in Nederland gewend bent. Dit betekent dat je in alle landen in de EU gewoon belt, sms’t en internet uit je eigen bundels. Zo maak je dus geen extra kosten in het buitenland, zo lang je binnen je bundel blijft. Als je databundel op is, dan wordt je internetsnelheid verlaagd in Nederland en in Europa. Wanneer je minuten en sms’jes op zijn, betaal je een hoger buitenbundeltarief. Dit buitenbundeltarief is in de EU gelijk aan het tarief in Nederland. Wil je snel blijven internetten en voordelig blijven bellen en sms’en? Schaf dan een Extra Bundel aan met MB’s, minuten of sms’jes. Ga je buiten de EU op reis? Dan internet, bel en sms je tegen afwijkende tarieven. Een overzicht van de huidige tarieven vind je hier.

Buiten je databundel kun je maximaal €60,50 (incl. BTW) per maand verbruiken. Vanaf het moment dat je de limiet hebt bereikt blokkeert KPN de verbinding, om je te beschermen tegen torenhoge kosten. Je krijgt bij 50%, 75% en 100% verbruik een sms van KPN.

KPN 4G in het buitenland

Niet alleen in Nederland kun je genieten van KPN’s snelle 4G-netwerk, ook in het buitenland heb je razendsnel internet. In de volgende landen maak je gebruik van 4G van KPN:

  • Australië
  • België
  • Brazilië
  • Canada
  • China
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Hong Kong
  • Italië
  • Japan
  • Kroatië
  • Luxemburg
  • Mexico
  • Noord-Korea
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Qatar
  • Roemenië
  • Rusland
  • San Marino
  • Saoedi-Arabië
  • Singapore
  • Spanje
  • Tibet
  • Taiwan
  • Vaticaan
  • Verenigd Koninkrijk
  • Verenigde Arabische Emiraten
  • Verenigde Staten
  • Zweden
  • Zwitserland



Verlengen

Vanaf 7 november 2016 geldt dat je vanaf vier maanden voor het einde van je contract je abonnement bij KPN kan verlengen. Als zakelijke klant van KPN verleng je vanaf vier maanden voor de einddatum van je contract. Je hebt dan de keuze uit een abonnement met een nieuw toestel of een Sim Only met korting. De KPN-verlenging gaat in op de einddatum van het huidige contract.




Overstappen

Toch niet tevreden met KPN? Vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement kun je overstappen naar een andere provider. Dit geldt zowel voor particuliere als zakelijke klanten van KPN. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Bovendien behoud je je nummer zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen bij je bestelling. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Als nummerbehoud wordt afgewezen, moet je het oude abonnement wel zelf opzeggen. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je KPN-abonnement opzeggen. Als je het contract telefonisch wilt opzeggen, bel je naar 0800-0105. Alleen de persoon die het abonnement heeft afgesloten, kan telefonisch opzeggen. Online opzeggen kan via het online opzegformulier. Opzeggen kan ook door een aangetekende brief naar KPN te sturen met daarin je naam, klantnummer, rekeningnummer, datum van opzegging en e-mailadres voor de bevestiging. Stuur voor de zekerheid een kopie van een legitimatiebewijs mee. De opzegtermijn is één maand.

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 13500
9700 EG Groningen


Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.