Klantenservice vandaag geopend vanaf 9.00 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je informatie die van belang is na de bestelling van je abonnement bij hollandsnieuwe. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via de hollandsnieuwe.nl regel je online allerlei zaken die met je abonnement te maken hebben. Hier kun je ook je rekening inzien. Meld je aan op Mijn hollandsnieuwe en bewaar je gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige locatie, zodat je ze niet vergeet. Voor vragen over aanmelden bij hollandsnieuwe neem je contact op met de klantenservice van hollandsnieuwe.

Let op: het komt soms voor dat de eerste factuur van hollandsnieuwe hoger of lager uitvalt dan je had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, gaat het vaak om een ‘gebroken’ maand. Je wordt gefactureerd vanaf de aansluitdatum van de dag dat je abonnement actief wordt, tot het einde van de factuurmaand van hollandsnieuwe. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door de aansluitkosten van de provider. Als je factuur niet klopt, om andere redenen dan hierboven genoemd, neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Voeg bij deze mail een kopie van je foutieve factuur. Wij lossen het dan voor je op!




Bundel

Bij hollandsnieuwe verbruik je alles vanuit één bundel, waarbij één MB gelijk is aan één belminuut of één sms. Je hoeft niet bang te zijn dat je zomaar de limiet van je bundel overschrijdt. Je krijgt van hollandsnieuwe namelijk een sms'je wanneer je nog €3,- tegoed in je bundel hebt zitten. Zo weet je dat je vanaf dat moment dus nog maar een paar MB’s, minuten of sms’jes over hebt. Door het belplafond van hollandsnieuwe kan je niet buiten je bundel bellen, sms’en of internetten. Heb je al je tegoed verbruikt, dan is het mogelijk om extra tegoed aan te schaffen. Zo blijf je tegen een voordelig tarief internetten, bellen of sms’en. Je kunt er ook voor kiezen om je tegoed automatisch op te laten waarderen. Je tegoed wordt dan automatisch opgewaardeerd zodra je onder €3 komt. Je regelt dit via mijn hollandsnieuwe.




Buitenland

Met hollandsnieuwe ben je in het buitenland in de meeste landen gewoon bereikbaar. Bij hollandsnieuwe worden afwijkende tarieven gehanteerd voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven en mogelijkheden voor het gebruik van je abonnement in het buitenland vind je via de hollandsnieuwe buitenlandtarieven.

De minuten, sms'jes en MB's die je verbruikt in het buitenland haal je gewoon uit je maandelijkse bundel. Let er wel op dat je tegoed eerder op is dan bij gebruik in Nederland, omdat bellen, sms'en en internetten meer kost in het buitenland. Er komen dus geen extra kosten bij je maandfactuur op, tenzij je je tegoed opwaardeert. Bij hollandsnieuwe wordt een datalimiet gehanteerd van €60,50 (incl. BTW) per maand in het buitenland. Je ontvangt een sms zodra je 80% van dit limiet bereikt hebt.




Verlengen

Vanaf drie maanden voor het einde van je contract kan je verlengen bij hollandsnieuwe. Verleng je voor de einddatum van je huidige contract, dan gaat de verlenging direct in zodra je contract is verlopen. Wil je graag verlengen, maar heb je nog tegoed over? Geen probleem, je opgebouwde tegoed blijft gewoon geldig volgens de voorwaarden van je oude contract.




Overstappen

Als particuliere klant kan je vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement overstappen naar een andere provider. Zakelijke klanten kunnen vanaf vier maanden voor de einddatum van hun huidige contract overstappen. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Je kunt je nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten door nummerbehoud aan te vragen tijdens je bestelling. Je hoeft je abonnement dan niet op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je hollandsnieuwe-abonnement opzeggen. Opzeggen doe je zelf via Mijn hollandsnieuwe. Dit kan vanaf 90 dagen voor het einde van je contract en alleen als al je openstaande rekeningen betaald zijn. Wil je je abonnement eerder beëindigen, dan kan je de resterende maanden van je abonnement afkopen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van hollandsnieuwe. Er geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Opzeggen voor de einddatum van je contract is niet kosteloos, controleer daarom altijd eerst de einddatum van je huidige abonnement via Mijn hollandsnieuwe.

Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.




Problemen met je mobiele internet?

hollandsnieuwe verzond onlangs aan alle bestaande klanten een nieuwe simkaart. Door een aantal veranderingen hebben alle bestaande klanten een nieuwe simkaart nodig. Hiermee maak je onder andere gebruik van sneller internet! Als je deze simkaart ontvangen hebt, is een wissel noodzakelijk. Activeer eerst je simkaart via: hollandsnieuwe.

Na het activeren kan het voorkomen dat je mobiele internet het niet doet. Dit los je op door je internet opnieuw in te stellen. Is dit bij jou het geval? Voer dan de volgende stappen uit:

1.

Zet je roaming aan. De instellingen hiervoor verschillen per besturingssysteem. Volg de eerste uitleg als je een Android-besturingssysteem hebt, volg de tweede als je een iPhone hebt.

Android-besturingssysteem, roaming instellen. Ga naar:

  • 1: Menu
  • 2: Instellingen
  • 3: Draadloos en netwerk / Meer instellingen
  • 4: Mobiele netwerken
  • 5: Vink Roaming aan (let hiermee wel op in het buitenland en bij de landsgrenzen, mobiel internet in het buitenland zorgt voor hogere kosten)
  • 6: Open ‘Namen en toegangspunten’
  • 7: Verwijder nu de instellingen die er al staan door op de instelling te drukken, dan op de menu-toets te drukken en op ‘verwijderen’
  • 8: Druk nu op de menu toets en kies voor ‘Nieuw toegangspunt’ om nieuwe instellingen in te voeren

iPhone-besturingssysteem, roaming instellen. Ga naar:

  • 1:Instellingen
  • 2:Algemeen
  • 3:Mobiel netwerk
  • 4:Zet ‘roaming’ aan
  • 5:Open ‘Mobiele datanetwerk’
  • 6:Leeg de velden ‘APN’, ‘Gebruikersnaam’ en ‘Wachtwoord’
  • 7:Vul bij ‘APN’, ‘data.dataxs.mobi’ in
  • 8:Laat de velden ‘Gebruikersnaam’ en ‘Wachtwoord’ leeg

2.

Bekijk nu eerst het nummer op je simkaart. Begint het nummer van je simkaart met “893144”, kies dan het eerste rijtje hieronder. Dit zijn de Vodafone-instellingen. Begint het getal op je simkaart met “893107”, volg dan de Hollandsnieuwe-instellingen in het tweede rijtje. De verschillende instellingen blijken beter te werken voor de aangegeven simkaarten.

Heb je een simkaart waarvan het nummer begint met “893144”? Stel dan de velden als volgt in:

  • Naam: hollandsnieuwe
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: leeg laten
  • Port: leeg laten
  • Gebruikersnaam: vodafone
  • Wachtwoord: vodafone
  • Server: leeg laten
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN type: Internet (Is dat niet mogelijk? Typ: ‘default’. Let er hierbij op dat je kleine letters gebruikt)

Heb je een simkaart waarvan het nummer begint met “893107”? Stel dan de velden op de volgende manier in:

  • Naam: hollandsnieuwe int.
  • APN: data.dataxs.mobi
  • Proxy: leeg
  • Poort: leeg
  • Gebruikersnaam: leeg
  • Wachtwoord: leeg
  • MMC: 204
  • MNC: 04 (als 04 niet werk, gebruik dan: 07)
  • Verificatietype: PAP
  • APN type: Internet
    Default
    default, mms, supl

3.

Probeer nu of je toestel verbinding maakt met mobiel internet. Let er hierbij op dat je je WiFi even uitzet, anders weet je niet of je mobiele internet het doet. Wanneer het mobiele internet nog niet blijkt te werken, controleer dan of je de goede instructies hebt gevolgd (van het juiste besturingssysteem en het juiste simkaart-nummer).

4.

Heb je de goede simkaart? En is de simkaart geactiveerd? Als het mobiele internet nog niet werkt, controleer je of je de juiste simkaart in je telefoon hebt. Ga ook na of de simkaart al geactiveerd is. Dit kan via: https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-registreren. Kijk voor meer informatie op hollandsnieuwe.nl.