Klantenservice open tot 23.30 uur Orderstatus

Na je bestelling


Op deze pagina vind je allerlei handige informatie voor wanneer je abonnement bij Ben is ingegaan. Klik hieronder op het onderwerp waarover je meer te weten wilt komen:





Facturen

Via je Ik Ben-pagina regel je online allerlei zaken die met je abonnement te maken hebben. Je ziet hier onder andere je facturen in. Meld je aan op Ben.nl en bewaar je gebruikersnaam en wachtwoord op een veilige plek, zodat je ze niet vergeet. Voor meer vragen over het aanmelden bij Ben kun je contact opnemen met de klantenservice van Ben.

Let op: soms valt de eerste factuur van Ben hoger of lager uit dan je had verwacht. Als de factuur lager uitvalt, dan gaat het vaak om een onvolledige maand. Je wordt gefactureerd vanaf de aansluitdatum van je abonnement tot het einde van de factuurmaand van Ben. Wanneer je factuur hoger uitvalt komt dit vaak door de aansluitkosten van de provider. Als je factuur niet klopt om andere redenen dan hierboven genoemd, neem dan contact met ons op via info@belsimpel.nl. Stuur bij deze mail een kopie van je foutieve factuur mee. Wij lossen het dan voor je op!




Bellen

Als je je belbundel verbruikt hebt, rekent Ben een vast bedrag van €0,31 voor elke belminuut of sms buiten je bundel. Je sms- en belbundel kan je iedere maand een keer wijzigen. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement kan je je bundel naar boven en naar beneden aanpassen. Bij een abonnement van 24 maanden geldt dat je je bundels alleen zo kan wijzigen, dat je totale maandbedrag minimaal gelijk blijft aan het bedrag waarmee je je abonnement bent begonnen. (Bijvoorbeeld door je sms- en belbundel te verlagen en je internetbundel te verhogen.)

Let op: tijdens de eerste twee maanden van je nieuwe Ben abonnement is het nog niet mogelijk om te bellen met betaalde servicenummers. Wil je eerder kunnen bellen naar betaalde servicenummers, dan vraagt Ben om een voorschot van €100. Dit bedrag wordt verrekend met je aankomende facturen.




Databundel

De databundels van Ben ondersteunen niet standaard 4G-internet. Op alle internetbundels kan een 4G-bundel toegevoegd worden voor sneller internet. Ben maakt daarbij gebruik van het netwerk van T-Mobile.

Als je je databundel verbruikt hebt, rekent Ben een vast bedrag van €0,10 per extra MB waar je gebruik van maakt. Je kan extra MB’s aanschaffen op het moment dat je huidige internetbundel op is. Extra data kopen kan zo vaak als nodig is. Als je aan het einde van de maand nog MB’s over hebt, dan komen deze te vervallen. Je kunt er ook voor kiezen om je standaard internetbundel te verhogen. De aanvraag hiervoor moet voor het einde van de lopende maand ingediend zijn bij Ben. Je ontvangt dan vanaf de volgende maand een hogere internetbundel. Je ontvangt van Ben altijd een gratis sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel, zodat je weet waar je aan toe bent!




Buitenland

Ben hanteert andere tarieven voor bellen en internetten in het buitenland. Een overzicht van de huidige tarieven en mogelijkheden voor het gebruik van je telefoon in het buitenland vind je hier.

Ben biedt geen speciale internetbundels voor in het buitenland aan. Wanneer je je in een land in de EU bevindt en je hebt een internetbundel in je abonnement, dan gaat het verbruik uit deze bundel. De kosten die je in landen buiten de EU maakt, komen bij je maandelijkse factuur op (de kosten worden buiten de bundel in rekening gebracht). Er geldt in het buitenland een verbruikslimiet voor mobiel internet van €15 (incl. BTW) per maand. Bij het naderen van deze limiet ontvang je een waarschuwing van Ben. Als de limiet is bereikt wordt de internetverbinding automatisch verbroken. Wil je hierna nog steeds gebruik blijven maken van mobiel internet in het buitenland, dan kan je via je Ik Ben-pagina een verzoek indienen om de blokkade te verwijderen.

Let op: tijdens de eerste twee maanden van je nieuwe Ben abonnement is het nog niet mogelijk om naar buitenlandse nummers te bellen of te sms’en. In het buitenland kan je niet bellen en sms‘en naar andere landen dan Nederland of het land waar je op dat moment bent. Nadat de eerste twee facturen zijn betaald, worden deze blokkades automatisch verwijderd. Wil je deze blokkades eerder laten verwijderen, dan vraagt Ben om een voorschot van €125. Dit bedrag wordt verrekend met je aankomende facturen.




Verlengen

Met een maandelijks opzegbaar abonnement kan je ieder moment verlengen naar een abonnement met of zonder toestel. De verlenging gaat in op de eerste dag van de volgende maand. Heb je op dit moment een abonnement van 24 maanden, dan kan je vanaf 90 dagen voor het einde van je abonnement verlengen. Je nieuwe abonnement gaat in op de eerste dag van de kalendermaand na de einddatum van je huidige abonnement. Meer informatie over verlengen, vind je hier. Verlengen kan met een abonnement met een nieuw toestel of een Sim Only met korting.




Overstappen

Als je een contract van 24 maanden hebt, mag je vanaf twee maanden voor het einde van je abonnement overstappen naar een andere provider. Als je een maandcontract hebt bij Ben, kan dit iedere maand. Je komt dan in aanmerking voor een nieuwe telefoon, extra abonnementskorting of een combinatie van beide. Je kunt ook je nummer behouden zonder dubbele abonnementskosten. Je hoeft dan niet het abonnement op te zeggen, dit regelen de providers onderling voor je. Als nummerbehoud wordt afgewezen, dan moet je het oude abonnement wel zelf opzeggen. Kijk op Belsimpel.nl voor de mogelijkheden of neem contact op met onze klantenservice via 050-2103404.




Opzeggen

Belsimpel.nl kan helaas niet je Ben-abonnement opzeggen. Als je je contract wil opzeggen bel je de klantenservice van Ben op 0900-040 1405 of vul je een contactformulier in via je Ik Ben-pagina. Opzeggen kan ook door een aangetekende brief te sturen naar Ben met daarin je naam, geboortedatum, adresgegevens, klantnummer (deze vind je op je factuur) en mobiele telefoonnummer. Stuur voor de zekerheid een kopie van een legitimatiebewijs mee.

Ben Klantenservice
Postbus 13016
2501 EA Den Haag


Let op: als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, is het niet nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe abonnement, regelen je nieuwe en oude provider dit onderling. Zo voorkom je dat je tijdelijk niet bereikbaar bent of dat je dubbele kosten moet betalen.