Huawei P20 Pro - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Huawei P20 Pro

  • Hoe zet ik mijn oude bestanden gemakkelijk over naar mijn nieuwe Huawei P20 Pro?

    Antwoord:

    Om overdracht van bestanden en instellingen zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft Huawei een app uitgebracht: Phone Clone. Installeer de app op je oude én je nieuwe toestel, verbind ze met hetzelfde netwerk en je kunt gelijk aan de slag!

    Huawei Phone Clone werkt ook bij iPhones en Android-toestellen die niet door Huawei gemaakt zijn. Download de app in de App Store of in de Google Play Store.

  • Wat kan ik doen als het toestelgeheugen van mijn Huawei P20 Pro vol is?

    Antwoord:

    Het toestelgeheugen van je telefoon kan vol raken, door het opslaan veel apps, foto’s, video’s, muziek of contacten. Dit is erg vervelend, want het maakt je telefoon langzaam en je kunt geen nieuwe foto's of apps meer downloaden. Het geheugen van jouw telefoon is helaas niet uit te breiden met een geheugenkaart. Maar er is een andere oplossing: maak gebruik van Cloud-storage. Je uploadt dan foto's en video's naar de Cloud en verwijdert ze daarna van je telefoon. De bestanden blijven beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen zo geen ruimte meer in op je toestel. Zo blijft je telefoon snel en heb je weer ruimte voor bijvoorbeeld nieuwe apps. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.

  • Tijdens het bellen zie ik een knipperende pixel in het scherm van mijn Huawei P20 Pro, wat is dit?

    Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

  • Hoe kan ik mijn Huawei P20 Pro verbinden met mijn computer?

    Antwoord:

    Je verbindt je Huawei-toestel met je computer door middel van een kabel. Deze kabel gaat in de USB-ingang van uw PC.

    Daarnaast kun je Huawei's eigen programma gebruiken: HiSuite. Met dit programma beheer je bestanden en applicaties op je telefoon. 

Alle vragen & antwoorden