Huawei Ascend G750 - Tips & Tricks

Vragen & antwoorden voor de Huawei Ascend G750

  • Hoe zet ik mijn oude bestanden gemakkelijk over naar mijn nieuwe Huawei Ascend G750?

    Antwoord:

    Om overdracht van bestanden en instellingen zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft Huawei een app uitgebracht: Phone Clone. Installeer de app op je oude én je nieuwe toestel, verbind ze met hetzelfde netwerk en je kunt gelijk aan de slag!

    Huawei Phone Clone werkt ook bij iPhones en Android-toestellen die niet door Huawei gemaakt zijn. Download de app in de App Store of in de Google Play Store.

  • Hoe komt het dat het IMEI-nummer van mijn Huawei Ascend G750 niet overeenkomt met het IMEI-nummer op de pakbon?

    Antwoord:

    Het kan zijn dat het IMEI-nummer van je toestel niet hetzelfde lijkt te zijn als het IMEI-nummer op de pakbon: aangezien dit toestel een dual-sim-toestel is staan er twee IMEI-nummers op de verpakking. Bij dit toestel staat het ene nummer aan de onderkant van de doos, en het andere nummer op de zijkant van de doos. Controleer daarom beide IMEI-nummers.

  • Hoe werkt Dual SIM bij de Huawei Ascend G750?

    Antwoord:

    In een Dual SIM-telefoon kan tegelijkertijd gebruik maken van twee simkaarten met verschillende telefoonnummers. Afhankelijk van het model ben je op beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar, of schakel je tussen de simkaarten. Dit komt goed van pas als je zowel een zakelijk als een particulier nummer hebt, of een Nederlands en een buitenlands nummer. Het verschilt per toestel of je een aparte ringtone per telefoonnummer kunt instellen.


    Schakelen tussen de simkaarten en contacten is heel makkelijk, zodat je altijd vanaf het juiste nummer belt. De contacten staan vaak gesorteerd per simkaart. Zo bel je zakelijke contacten altijd met je zakelijke nummer en privé-contacten met je privénummer. In een Dual SIM-telefoon kun je ook slechts één simkaart gebruiken.

  • Tijdens het bellen zie ik een knipperende pixel in het scherm van mijn Huawei Ascend G750, wat is dit?

    Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

  • Mijn apparaat heeft waterschade, wordt dit gedekt door de garantie?

    Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

Alle vragen & antwoorden